Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمود امین نژاد، ظهر امروز (سه شنبه، چهارم مهرماه) در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به این که طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تا نیمه سال ۹۴ تنها ۱۸,۶ درصد پیشرفت داشت، اظهار کرد: با سیاست گذاری درست وزیر نفت و تغییر مالکیت به شرکت پتروشیمی خلیج فارس هم اکنون این پروژه ۵۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان این که خوراک شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از ۴ ان جی ال ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ تأمین می شود، افزود: این مجتمع روزانه ۵۶,۶ میلیون مترمکعب گازهای همراه نفت را از واحدهای ان جی ال دریافت می‌کند که حدود ۴۸ میلیون مترمکعب آن دوباره در قالب گاز متان به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: ۱,۵ میلیون تن اتان، ۱.۵ میلیون تن گاز مایع شامل پروپان و بوتان و ۴۰۰ هزار تن پنتان پلاس از محصولات جانبی این پروژه هستند.

امین نژاد با اشاره به ین که پروژه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از سه بخش پالایشگاهی، خطوط لوله خوراک و محصولات و زمینی در ماهشهر به منظور ذخیره سازی و صادرات تشکیل شده است، تصریح کرد: تاکنون بخش پالایشگاهی ۶۲ درصد پیشرفت دارد که در مجموع کل پروژه در این ۳ بخش ۵۸,۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تا پایان امسال ۷۵ درصد پیشرفت داشته باشد و در پایان سال ۹۷ فاز ساخت پایان می‌یابد، مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی این پروژه نیز در سال ۹۸ انجام خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان این که بیش از ۹۹ درصد مالکیت این پروژه به شرکت پتروشیمی خلیج فارس تعلق دارد، گفت: ۲,۲ میلیارد اعتبار این طرح نیز از صندوق توسعه ملی در سال ۹۵ با عاملیت بانك سپه مصوب شد.

امین نژاد اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته در بخش پالایشگاهی طرح پالایش بیدبلند خلیج فارس ماهانه ۲,۷ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به این که هم اکنون حدود چهار هزار و ۸۷۰ شغل مستقیم در طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ایجاد شده است، افزود: بیش از هشت هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این پروژه اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: ۱,۵ تن محصول اتان این پروژه از طریق خط لوله ۹۵ کیلومتری به پتروشیمی گچساران ارسال می شود و با تولید اتیلن در این مجتمع خوراک طرح های خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا را تأمین می کند.

امین نژاد از استخدام ۶۰۰ نفر نیروی مستقیم در پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد و گفت: آزمون ورودی از طریق یکی از دانشگاه های معتبر کشور در اواخر امسال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که سهم سازندگان داخلی در طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس حدود ۶۴ درصد است، اظهار کرد: با گشایش‌هایی که در فضای بین المللی در پسابرجام ایجاد شده است، حدود ۹ درصد هزینه های سربار این پروژه کاهش یافت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم