Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیش بینی درآمد نفت امسال 75 تا 80 هزار میلیارد تومان است، گفت: سامانه ثبت حقوق و مزایا امسال طبق قانون برنامه ایجاد می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری گفت: درآمدهای حاصل از صادرات نفت از سال 92 تا 95 حدود 157 میلیارد دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: درآمد نفت نسبت به سال 88 تا 91 حدود 58 درصد کاهش یافت.

سخنگوی دولت با بیان این که درآمد بودجه در این سالها 65 درصد رشد کرده، گفت: درآمد دولت با رعایت نرخ تورم در واقع درآمد اسمی بوده و برخی کیلویی می‌گویند درآمد خیلی زیاد شد.

* هزینه‌های جاری 73 درصد رشد کرده است

نوبخت یاد آور شد، سهم بودجه از درآمد نفت از 41 درصد در سال 92 به 26 درصد در سال 95 کاهش یافته است.

وی یادآور شد: هزینه جاری دولت از 120 هزار میلیارد تومان سال 92 به رقم 207 هزار درسال 95 افزایش یافت.

نوبخت گفت: کل هزینه جاری دولت از سال 92 تا 95 حدود 73 درصد رشد کرد، بودجه‌های عمرانی نیز 90 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق فرهنگیان با افزایش 2.3 برابری به 2 میلیون و 850 هزار تومان در سال 95 رسید. حقوق کارمندان هم از یک میلیون 470 هزار تومان به 2 میلیون 970 هزار در 95 رسید.

به گفته وی، تا پایان مهرماه جاری 35 هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی و بودجه نقد برای طرح‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: بیشتر این اعتبار مربوط به اوراق اسناد خزانه و اوراق صکوک مشارکت است.

*درآمد نفت امسال بین 75 تا 80 هزار میلیارد تومان

نوبخت در پاسخ به فارس گفت: منابع ریالی از 59 هزار میلیارد تومان به 73 هزار میلیارد تومان در سال 95 رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی درآمد نفت امسال 75 تا 80 هزار میلیارد تومان است، گفت: سامانه ثبت حقوق و مزایا امسال طبق قانون برنامه ایجاد می‌شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: 3 طرح در شورای اقتصاد برای استفاده از فاینانس تصویب شد که رقم 2 تا 3 میلیارد دلار است و هیچ محدویتی برای استفاده بخش خصوصی از فاینانس‌ها نداریم.

وی افزود: حداکثر توان استفاده دولت مانند گذشته 10 تا 12 میلیارد دلار است.

*برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم

نوبخت با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم، گفت: افزایش قیمت دست مجلس است و این اجازه در بودجه به ما داده شده است اما تورم برایمان مهم است.

وی ادامه داد: 5 شنبه این هفته با حضور رییس جمهور در ستاد اقتصادی قیمت نفت و ارز در بودجه 97 مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ یکسان‌سازی ارز کمی با تغییر در محدوده نرخ مبادله‌ای است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: 3 وزیر کابینه مامور رسیدگی به مشکلات شرکت‌های آذراب، هپکو و واگن پارس شدند.

*4.2 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شدند

وی با بیان اینکه اجازه تشکیل حباب در بازار بورس را نمی‌دهیم، اظهار داشت: سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان مالیات مخفی شناسایی کردیم.

نوبخت گفت: طرح تفویض اختیار حذف غیرنیازمندان یارانه بگیر به استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و در نهایت دهیاری‌ها تهیه شد و تا کنون 4 میلیون و 200 هزار نفر از دریافت یارانه حذف شد‌ه‌اند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده‌است، به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

بهانه‌ای برای عدم اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان وجود ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کندن، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902047

دیگر خبرها

  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو