Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم غلامرضایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسؤولان هیأت‌های مذهبی و مداحان خراسان‌جنوبی در رابطه با بعضی بدعت‌ها در مورد آغاز عزاداری امام حسین(ع)، اظهار داشت: افراد زیادی فکر می‌کنند که عزاداری امام حسین(ع) بعد از واقعه عاشورا آغاز شده است، در صورتی که اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیانات آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری پیرامون برگزاری عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و متذکر شد: مرحوم علامه شوشتری در خصائص الحسینیه ذکر می‌فرماید که مجالس عزاداری بر امام حسین(ع) از جهت زمان و مکان بر پنج نوع است؛ قبل از خلقت آدم(ع)، بعد از خلقت آدم و قبل از ولادت امام حسین(ع)، بعد از ولادت ولی قبل از شهادت، آنچه بعد از شهادت در دنیا اتفاق افتاده و می‌افتد و آنچه بعد از دنیا در برزخ و قیامت اتفاق می‌افتد و خواهد افتاد.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به انواع و اقسام گریه اشاره کرد و بیان داشت: 16 نوع گریه داریم که از این تعداد 4 نوع شامل اشک شوق، اشک حزن و حسرت، اشک خوف و اشک دروغین و قلابی در قرآن کریم ذکر شده است.

غلامرضایی تبیین کرد: تمام انبیاء الهی برای امام حسین(ع) گریه کرده و از ایشان یاد کرده‌اند؛ همانگونه که رسول خدا(ص) می‌فرماید؛ همه چشم‌ها در روز قیامت گریان است جز چشمى که بر مصیبت‌هاى حسین(ع) بگرید.

*پرچم‌های سیاه و گریه‌کنان امام حسین (ع)؛ عامل نگهدارنده شیعیان

وی پرچم‌های سیاه و گریه‌کنان امام حسین(ع) را عامل نگهدارنده شیعیان دانست و افزود: در اتاق فکر رژیم صهیونیستی گفته شده اگر پرچم‌های قرمز و سیاه و گریه‌کنان حسینی را بگیریم می‌توانیم بر شیعیان حاکم شویم.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اگر در ایام محرم گنهکاری به مجالس امام حسین(ع) وارد می‌شود با دید زننده به او نگاه نکنید.

غلامرضایی، مجلس امام حسین(ع) را اقیانوس بی‌کران رحمت الهی عنوان و اضافه کرد: هرکسی که وارد مجلس امام حسین(ع) شود بخشیده می‌شود لذا نباید مردم را از حضور در این مراسم محروم کنیم.

وی به ارزش معنوی تربت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: خوردن خاک حرام است اما در این بین اگر خاک سیدالشهدا(ع) را بر مریضی که در حال احتضار است خورانده شود و شفا یابد عجیب نیست.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: همه انبیا و اولیای الهی محو حرکت و قیام امام حسین(ع) شده‌اند، چراکه امام حسین(ع) هم خودش و هم یاران و خانواده‌اش را فدای اسلام کرد.

*مسؤولان هیئات مذهبی مسؤولیت خطیری دارند

غلامرضایی خطاب به مسؤولان هیئات مذهبی، بیان داشت: شما مسؤولیت خطیری دارید و این مسؤولیت نباید سبب شود از دروازه محبت و نوکری امام حسین(ع) دور شوید.

وی مدیریت هیئات مذهبی را به سه گروه مدیریت فرهنگی و آموزشی، مدیریت اخلاقی و مدیریت اجرایی تقسیم بندی کرد و یادآور شد: در هیئات مذهبی کارهای تبلیغی انجام می‌شود که خوب است، اما کافی نیست، چراکه باید تربیت فرهنگی نیز داشته باشیم.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در جامعه کنونی، فضای مجازی فرزندان را از ما گرفته، بنابراین باید در فضای مجازی روی جوانان کار شود تا بتوانیم زمینه اشتیاق جوانان و نوجوانان را به سمت کانال‌های مذهبی سوق دهیم.

*انتقاد از عدم آموزش قرآن و تبیین احکام شرعی در هیئات مذهبی

غلامرضایی با انتقاد از اینکه در هیئات مذهبی به آموزش قرآن و تبیین احکام شرعی پرداخته نمی‌شود، تبیین کرد: باید به برنامه‌های قرآنی بها داده شود و تبیین احکام شرعی در دستور کار قرار گیرد.

وی از دیگر موضوعات فراموش شده در هیئات مذهبی را تبیین احکام شرعی، احادیث اهل بیت(ع)، معرفی سیره پیامبر و امامان، نصب‌العین قراردادن فتاوی و نظرات مراجع و علمای دین عنوان کرد.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه در زمینه آسیب‌های عزاداری نباید به صورت تحمیلی با جوانان برخورد کنیم، تصریح کرد: اگر اینگونه برخورد شود جوان از حضور در هیأت سرباز می‌زند، بنابراین باید با محبت با آن‌ها صحبت کنیم.

* لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) توسط روحانیت

غلامرضایی بر لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) توسط روحانیت تأکید کرد و گفت: اهل بیت(ع) تمام مسائل را برایمان تبیین کرده‌اند ولی متأسفانه ما بسیاری از احادیث را وارونه می‌فهمیم، بنابراین روحانیت باید در این عرصه ورود یابند.

وی با تأکید بر اینکه تمام مشکلات خانوادگی و اجتماعی جامعه ریشه در بد اخلاقی و نداشتن اخلاق مناسب است، یادآور شد: در شهر تهران از هر 5 ازدواج 3 مورد به طلاق می‌انجامد، چراکه برای مردم جشن طلاق گرفتن به تفاخر تبدیل شده است.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین پیرامون آسیب‌های مطرح شده در فضای مجازی در رابطه با اطعام عزاداران حسینی و رفتن مردم به حج که هزینه این امور را صرف خرید جهیزیه و یا کمک به مسکن جوانان کنید، اظهار داشت: دشمن درصدد است تا غذا دادن در مجالس امام حسین(ع) را از ما بگیرد،

وی ادامه داد: ترک حج و به تأخیر انداختنش براى کسى که مستطیع باشد، بدون عذر شرعى از گناهان کبیره است، بنابراین دشمن درصدد است تا با تبیین افکار غلط خود مردم را دچار شبهه کند، دشمن می‌داند که کجا دست بگذارد تا به اهداف شوم خود برسد.

غلامرضایی، جذب نوجوانان و جوانان در هیئات مذهبی را از مهم‌ترین وظایف مسؤولان هیئات عنوان کرد و گفت: متأسفانه در هیئات مذهبی به جوانان بها داده نمی‌شود.

*لزوم نهادینه کردن نماز اول وقت توسط هیئات مذهبی

وی بر لزوم نهادینه کردن نماز اول وقت توسط هیئات مذهبی تأکید کرد و توضیح داد: متأسفانه بعضی از افراد دغدغه نماز اول وقت ندارند، بنابراین باید در این راستا جوانان را به نماز اول وقت ترغیب کنیم.

رئیس گروه هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه نباید مردم را به آسیب بکشانیم و از واقعیت اصلی عزاداری خارج کنیم، تبیین کرد: وهابیت، انگلیس و رژیم صهیونیستی دست به دست هم داده‌اند تا به هر شکلی که می‌توانند پرچم‌های عزای امام حسین(ع) را از ما بگیرند.

غلامرضایی همچنین خواستار توجه به نذورات مردم در ایام محرم و صفر شد و عنوان کرد: نذورات مردم باید در جای خودش و در همان روزی که نذر کرده‌اند صرف شود، درغیراینصورت مستلزم گناه شده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ورود بدعت‌ها و تحریف‌ها به آیین‌های عزاداری جلوگیری کنیم، همچنین مدیران هیئات مذهبی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور