Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@06:05:39 GMT

14 شهرستان استان کرمان حتی بدون یک قتل

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۶۱۶۳۸

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: در شش ماهه نخست امسال، در شهرستان‌هایی مانند بافت، سیرجان، شهربابک، انار، زرند، کوهبنان، راور، بردسیر، رابر، ارزوئیه، ریگان، فهرج ، نرماشیر و قلعه گنج، حتی یک مورد قتل مسلحانه به وقوع نپیوسته است و از بیشترین ضریب امنیت اجتماعی برخوردار بوده‌اند.

«خلیل همایی‌راد» در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این‌که کتمان آمار و عدم شفافیت، همانند کتمان بیماری زیان‌بار است و کار را به جایی می‌رساند که هیچ دارویی کارگر نخواهد بود و به وخامت اوضاع منجر خواهد شد، تصریح کرد: بامداد امروز(4 مهر ماه 96) یک قتل با ضربات تبر و چاقو در یکی از روستاهای جیرفت اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قطعاً دادستانی و نیروی انتظامی وظایف خود را هم‌چون گذشته به خوبی انجام می‌دهند و قاتل شناسایی و سپس توسط محاکم قانونی به مجازات خواهد رسید، اما آثار روانی و احساس عدم امنیت در منطقه باقی خواهد ماند.

همایی‌راد با بیان این‌که برخی شهرستان‌های جنوبی استان مانند جیرفت، رودبار، کهنوج و عنبرآباد به لحاظ ضریب خشونت و قتل در بیشترین رده‌های استان هستند، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه طی فروردین‌ماه 6 فقره قتل، طی اردیبهشت 5 فقره قتل و طی خرداد 6 قتل مسلحانه در این مناطق اتفاق افتاده و این در حالی‌ است که در شش ماهه نخست امسال، در شهرستان‌هایی مانند بافت، سیرجان، شهربابک، انار، زرند، کوهبنان، راور، بردسیر، رابر، ارزوئیه، ریگان، فهرج، نرماشیر و قلعه گنج، حتی یک مورد قتل مسلحانه به وقوع نپیوسته است و از بیشترین ضریب امنیت اجتماعی برخوردار بوده‌اند.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان این‌که وقوع قتل‌هایی که ریشه‌های فرهنگی، اجتماعی مانند عصبانیت‌های لحظه‌ای، اختلافات خانوادگی و ملکی و مسائل ناموسی دارند، همانند یک بیماری، نیازمند واکاوی است، اظهار کرد: عموم مردمی که در چنین شهرها و مناطقی زندگی می‌کنند افراد توسعه‌یافته، با فرهنگ و خواستار آرامش و هم‌زیستی هستند و نباید توسط عده‌ای معدودی که از مشکلات روانی، تربیتی رنج می‌برند، تهدید شوند.

وی افزود: در همه جای کشور احتمال بروز اختلاف بر سر زمین، آب، خواستگاری، دستمزد و نظایر این‌ها وجود دارد. این که چرا عده‌ای گره‌ها را به جای دست با دندان می‌گشایند و مرتکب خشونت‌های گفتاری، نزاع و سپس درگیری فیزیکی شده و حتی مرتکب قتل می‌شوند، نیازمند بررسی دقیق علمی و کارشناسی و ارائه‌ی راه‌کارهای اجرایی‌ است.

همایی‌راد با بیان این‌که کشور ما به لطف خدا در بحث دفع تجاوز دشمنان و حوزه‌ امنیت ملی موفق بوده است و دفاع مقدس شاهد این ماجراست اظهار کرد: در بحث کنترل مرزها و جلوگیری از تهاجم بیگانگان، در زمینه‌ پیشگیری از عملیات تروریستی معاندان و دفع فتنه‌ گروهک‌های محارب و تجزیه‌طلبی، در بحث مقابله با اشرار مسلح و عوامل ناامنی موفق شده‌ایم و با حذف و یا تسلیم آن‌ها، امروز هیچ گروه مسلح مستقری در استان نداریم.

مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با بیان این‌که در زمینه‌ امنیت سیاسی نیز شاهد موفقیت‌های چشمگیری در استان کرمان بوده‌ایم، اظهار کرد: حدود چهار سال است که هیچ گروه سیاسی در استان مورد تهدید قرار نگرفته، هیچ سخنرانی و تجمع قانونی لغو نشده و همه‌ سخنرانی‌های قانونی بدون توجه به گرایشات سیاسی و جناحی در امنیت و نظم کامل برگزار شده است و اینک در آستانه‌ ورود به حوزه‌ی امنیت اجتماعی هستیم که از رهگذر ارتقای فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر این‌که در حوزه‌ شورای تأمین استان مصمم هستیم به یاری خداوند امنیت اجتماعی مردم را در برابر قانون‌شکنان تأمین کرده و آن را ارتقاء دهیم و این کار نیازمند مشارکت عمومی، همراهی و مسئولیت‌پذیری است، در ادامه خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که اگر در جایی دچار مشکل هستیم، کتمان کردن و سرپوش گذاشتن دردی را دوا نخواهد کرد و به عکس، همه باید تلاش کنیم تا از طریق همراهی دستگاه‌های فرهنگی و متولیان سلامت اجتماع، اصلاحات اجتماعی را محقق کنیم تا همه، در جای‌جای استان در آرامش و امنیت کامل زندگی کنند.

همایی‌راد خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم کسی نگران تهدیدهایی که ریشه‌های روانی، اجتماعی داشته و ناشی از فقدان آموزش، فقدان آگاهی، پایین بودن آستانه‌ تحمل، فقدان مهارت‌های لازم برای حل مشکلات زندگی، خشم و عصبانیت و نظایر این‌ها هستند، باشد و ما در این راه دشوار به همکاری و همراهی همه‌ی دلسوزان، خصوصاً در مناطقی که با مشکل مواجه هستند، نیازمندیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر ضرورت تبیین نظرات مختلف در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۲ اردیبهشت در جمع مدیران دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان در شیراز گفت: در دانشگاه‌ها باید چند صدایی وجود داشته باشد و راه برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی همواره شود.

وی ادامه داد: باید دانشگاهی سرشار از نشاط سیاسی رغم بزنیم و از اینکه مورد انتقاد و مطالبه گیری قرار گیریم، هراس نداشته باشیم چرا که بالندگی و پویایی در همین چالش‌ها ایجاد می شود.

قزلسفلی اظهار کرد: اگر در دانشگاه تریبون آزاد، مناظره و سخنرانی دانشجویی برگزار نشود، نمره مدیران دانشگاه مطلوب نخواهد بود لذا باید زمینه را برای انتقاد و مطالبه‌گری دانشجویان فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مدیریت آنجا معنا پیدا می کند که بتوان در کمبودها و چالش‌ها آن مجموعه تحت مدیریت را پیش برد.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران گفت: این عملیات و پاسخ تنبیهی نظام سبب شد که قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی به جهان دیکته شود و همه متوجه شدند که این قدرت بازدارندگی با مولفه علم، ایمان، صبر و استقامت جوانان ما به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دیگر به آن گنبد آهنین امیدی ندارد اما هنوز به رسانه‌های خود امیدوار است، افزود: اگر  مجاهدین ما در جنگ سخت پیروز شده و خوب عمل کردند، اکنون نوبت ماست که در جنگ نرم و در جهاد تبیین به هجمه‌های دشمن پاسخ دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در حوزه علمی از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در جهت ارتقای سطح سواد و رتبه علمی بکوشند.

وی همچنین گفت: آشنا کردن جوانان با پیشرفت‌ها، ارتباط دانشگاه با حوزه‌های صنعت و کسب و کار و ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها از جمله مأموریت‌هایی است که مسئولان و متولیان دانشگاه باید با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی