Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسهیلات هزار میلیارد تومانی به جامعه عشایر کشور پرداخت می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای عشایر فارس گفت: دولت امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با ضمانت آسان برای جامعه عشایر کشور در نظر گرفته است.
شاپور علایی مقدم افزود: این تسهیلات در زمینه‌های توزیع و تولید گوشت قرمز، توسعه گردشگری و کاشت گیاهان دارویی پرداخت می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات مورد نیاز تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جامعه عشایر به عنوان گروه هدف سوم اجتماعی همواره نقش آفرین هستند، افزود: ۳۴ میلیون هکتار از مراتع در اختیار جامعه عشایر است و امروز دو اتحادیه کشوری و ۲۰۴ شرکت تعاونی در کشور در حوزه عشایر فعال است.
علایی مقدم افزود: زنان عشایر نقش بزرگی در تولید دارند که ۲۸ درصد دام کشور با ۲۴ میلیون راس در اختیار عشایر و ۲۵ درصد گوشت در اختیار عشایر است.
قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه آب و مرتع مهمترین دلایل کوچ است و عشایر بر اساس دانش و تجربه خودشان به مکان‌های مشخص حرکت می‌کنند، افزود: ۷۹۰ هزار هکتار اراضی کشور در اختیار جامعه عشایر است که به آن‌ها باید توجه ویژه داشت.
علایی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه ۴۵۰ هزار تن انواع لبنیات و ۴۰ درصد فرش صادراتی کشور در توسط عشایر تامین می‌شود، اما سرانه درآمد اقتصادی عشایر پایین است.
وی عشایر را نماد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: به دلیل اینکه تلاش و وابستگی به داخل دارند و با دانش بومی خود فعالیت می‌کنند، هر عشایر گوشت ۱۶ نفر ایرانی را تامین می‌کند، اما درآمد خالص هرخانوار ۱۳ میلیون تومان در سال و میانگین درآمد ماهیانه یک و یک دهم میلیون تومان است.
علایی مقدم ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان طرح در بخش عشایر وجود دارد و ۷۰ میلیارد تومان از سه منبع در اختیار فارس قرار داده ایم که درطرح‌های مختلف جذب شود.
مدیر کل امور عشایر فارس در این جلسه با بیان اینکه ٨٥ کانون اسکان عشایر فارس خانه بهداشت ندارند، گفت: استان فارس دارای ۱۲ و پنج دهم درصد عشاید کشور و سه و پنج درصد جمعیت استان عشایر هستند.
بهرامی افزود: ۴۴ درصد صنایع دستی و تولیدات فراوان دامی و باغی بر عهده عشایر فارس است.
مدیرکل امور عشایر فارس مهمترین مشکلات کانون‌های اسکان عشایر را طولانی شدن پروسه پاسخگویی به استعلامات، مباحث زیست محیطی، تداخل با مراکز صنعتی و نظامی و تامین اعتبار برای تجهیز این مراکز اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند

در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشور ما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند.

به گزارش آرمان امروز، رضایی معاون شرکت عمران شهر‌های جدید می‌گوید ۴ دهک از جامعه حتی توان اجاره مسکن را هم ندارند و در مسکن مهر افرادی هستند که پول شارژ ساختمان را هم ندارند. ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند. با مردمی مواجه هستیم که حتی اگر مسکن شان را تامین کنیم توان نگهداری آن را هم ندارند.

طبق سرشماری سال ۱۳۷۵ چیزی حدود ۷۳ درصد از مردم دارای خانه ملکی بوده اند؛ اما این آمار در سال ۱۳۹۵ به ۶۰ درصد رسیده است و در مقابل با رشد جمعیت و به دلیل ناتوانی مردم از خرید مسکن، اجاره نشینی در این بازه زمانی حدود دو برابر شده است. تورم و کاهش قدرت خرید مردم در جای خالی مدیریت دقیق بازار مسکن وارایه تسهیلات ناچیز از سوی دولت به مردم درحوزه مسکن سبب شده است، بحث مسکن و مدیریت و سامان دهی آن به یکی از مسائل مدیریتی کشور بدل شود.

به گفته کارشناسان، در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشورما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند. در سال‌های اخیر، علاوه بر کند شدن شدید تولید و عرضه مسکن، رشد غیرمنطقی قیمت مسکن، قدرت خرید و استطاعت مسکن برای مردم را به شدت کاهش داده و اقشار متوسط و ضعیف جامعه را بیش ازپیش از خانه دار شدن دور کرده است. به همین دلیل درصد کمتری از خانوار‌ها به تهیه مسکن ملکی قادر بوده و بخش عمده آن‌ها به ناچار متقاضی مسکن استیجاری شده و سیلی از مردم به سمت اجاره نشینی پناه بردند که این موضوع خودافزایش مضاعف و بی سابقه اجاره بها رابه دنبال داشته است.

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد