Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برخی افراد در قالب گروه تعزیه به مراسمات عزاداری رفته و اغلب برنامه‌هایی بی‌محتوا اجرا می‌کنند که در شان اسلام و عزاداری اهل بیت(ع) نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفتگو با یزدندا بابیان‌اینکه نظارت کامل بر فعالیت هیئت‌های عزاداری‌ از وظایف تبلیغات اسلامی است گفت: قبل از ماه محرم در جلسه‌ای با حضور تمامی روسای هیئت‌های مذهبی یزد تشکیل و آسیب‌های عزاداری‌ها و تمامی آنچه که ملزم است هیئت‌ها به آن واقف باشند تا خدایی نکرده جسارتی به شان اهل بیت‌(ع) وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی کارگر اظهار کرد: در طول سال نیز کلاس‌های آموزشی برای روسای هیئت‌های مذهبی تشکیل می‌شود و همچنین در راستای ساماندهی هیئات اگر اختلافی بین روسای هیئت پیش آمد از انها دعوت شده و اختلاف‌ها را رفع می‌کنیم.

وی افزود: عزاداری ستی یزد باید تقویت شود و از ورود بدعت‌هایی مانند قمه‌زنی، تیغ‌زدن، برخی ادوات مانند نی و فلوت و غیره به عزاداری امام حسین(ع) جلوگیری شود و اداره تبلیغات اگر چنین مواردی را مشاهده کند تذکر داده و برخورد می‌کند.

کارگر اذعان کرد: در هیئت‌های ثبت شده یزد مورد خاصی دیده نشده و اگر بوده تذکر داده‌ایم اما برخی افراد در قالب گروه تعزیه به مراسمات عزاداری رفته و اغلب برنامه‌هایی بی‌محتوا اجرا می‌کنند که در شان اسلام و عزاداری اهل بیت(ع) نیست و ما از مسئولین هیئت‌ها، مساجد و متولیان روضه‌ها می‌خواهیم از ورود این افراد به مجالس عزا جلوگیری کنند زیرا این گروه‌ها در جایی ثبت نیستند و اداره تبلیغات نمی‌تواند به دلیل بی‌شناسنامه بودن این گروه‌ها که بعضا آلوده به حرکات و الفاظ ناشایس هستند نظارتی داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد اشعار و نوحه‌ها باید با مفهوم و محتوای صحیح عاشورایی داشته‌باشد، از حق دفاع کرده و شجاعت و رشادت اهل‌بیت(ع) را بازگو کند گفت: ویژه برنامه سوگواره عاشورایی در قالب مسابقه برگزار و مداحان و شاعران اشعار و نوحه‌های خود را ارائه کردند تا محتوای نوحه‌ها و مداحی‌ها مناسب شان اهل بیت (ع) باشد.

کارگر عنوان کرد: از هیئت‌ها درخواست می‌شود حداقل پای یک منبر سخنرانی بنشینند و سخنرانان و وعاظ نیز در منبرها در خصوص حقوق شهروندی و ضرورت مراقبت از حق مردم هنگام عزاداری را بازگو کنند.

وی ادامه داد: مجالس عزاداری طبق برنامه‌زمان‌بندی تمام شده، صدای بلندگوها کم باشد، عزاداران در معابر ترافیک ایجاد نکنند و در همه جا حقوق شهروندی را رعایت کنند، اینها نکاتی است که به روسای هیئت‌ها آموزش داده شده و گوشزد می‌شود و باید در هیئت‌ها رعایت شود.

کارگر از فعالیت بیش از 450 هیئت در شهر یزد و بیش از 1400 هیئت در استان خبر داد که همگی در اداره تبلیغات اسلامیبه ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد با همراهی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان، نمایندگان اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی شهرستان از تعدادی از واحد‌های صنفی بازدیدکرد.  مدرسی در حاشیه این بازدیدهاگفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان است تا بتوان قدمی جهت اشاعه تفکرات و تبیین ماه نزول قرآن برداشت.  فرماندار یزد با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان، و همزمان با اعیاد نوروزی طرح تشدید بازرسی از صنوف متخلف و هنجارشکن در دستور کار پلیس اماکن قرار گرفته است تصریح کرد:پیش از شروع ماه مبارک رمضان نشست‌هایی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اداره صمت، میراث فرهنگی، فعالین گردشگری، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، ستاد امر به معروف برگزار شد و هماهنگی‌های لازم با واحد‌های صنفی مربوط برای رعایت حرمت ماه رمضان و ایام عید نوروز صورت گرفته است که خوشبختانه اکثر واحد‌های صنفی نیز همراهی خوبی دارند که از آنها قدردانی می‌کنیم.  فرماندار یزد اجرای این طرح را در راستای مطالبه مردم دانست و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار فرمانداری و اتاق اصناف قرار دارد و قطعا با هرگونه هنجار شکنی یا تخلف صنفی در ایام نوروز برخورد خواهد شد.    وی در پایان اضافه کرد: همه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها موظف به رعایت کشیک‌های رمضانیه و ضوابط ابلاغی هستند از این رو فعالیت این واحد‌ها در حد فاصل پایان سحر تا افطار ممنوع است و همه دستگاه‌های مرتبط در راستای رعایت شأن و حرمت ماه رمضان، ضوابط ابلاغی خود را انجام خواهند داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم لیالی قدر در ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان قائنات
  • «محفل امام حسنی ها» بیانگر ضرورت تدوین برنامه های قرآن محور
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان
  • تأمین مایحتاج هیئات‌ مذهبی استان تهران در شب‌های قدر
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید
  • تفسیر کوتاه آیه شانزدهم طرح مسطورا توسط رئیس اداره تبلیغات گناوه
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در سواحل بوشهر
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر