Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست ساماندهی جمعه بازار یاسوج موضوعات مختلفی از بی‌توجهی به مردم، دور زدن قانون، انفجار در انتظار جمعه بازار تا مچ‌گیری و حمایت از سرمایه گذار مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ظهر امروز با حضور مدیرکل دفترفنی استانداری، مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست شهرداری یاسوج، سرمایه گذار پروژه جمعه بازار یاسوج و جمعی از مسئولان نشست ساماندهی پروژه محل جدید جمعه بازار یاسوج در محل سالن عمران استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر اینکه سازه کنونی جمعه بازار یاسوج فاقد ایمنی و استاندارد لازم است، اظهار داشت: این وضعیت و موضوع را در سال 89 به شهرداری تذکر دادیم ولی اقدام مطلوبی در این خصوص انجام نشد.

وی بیان کرد: غرفه‌هایی با قیمت هر متر 5 میلیون تومان در این بازار جدید به مردم فروخته می‌شود در حالی که افراد فعال در جمعه بازارد فاقد توانایی پرداخت این مبالغ هستند.

کاظمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار این طرح به دنبال جابه جایی و انتقال جمعه بازار نیست، عنوان کرد: سرمایه گذار حق فروش غرفه‌ها با این قیمت را ندارد و هر کسی که بخواهد خارج از چارچوب قانون عمل کند با آن برخورد می‌شود.

سازه کنونی جمعه بازار یاسوج فاقد ایمنی است

تیربند نماینده بازاریان نیز در این نشست با اشاره به اینکه 890 غرفه در جمعه بازار شهر یاسوج وجود دارد، عنوان کرد: 500 نفر را شناسایی و معرفی کردیم اما غرفه‌های واگذاری 486 واحد است که در صورتی که وضعیت به همین منوال پیش برود امکان واگذاری وجود ندارد چرا که تعداد واحدها همخوانی ندارند.

وی افزود: از یک تا 50 غرفه در محل جدید جمعه بازار واگذار شده است در حالی که غرفه ها به کسانی غیر از اصناف جمعه بازار تحویل شده است.

تیربند گفت: اجازه واگذاری غرفه‌هایی که در مسیرها و نبش های اصلی قرار دارند به اصناف جمعه بازار داده نشده است.

جمعه بازار یاسوج حکم یک تانکر بنزین را دارد

هدایت اکبری عضو شورای شهر در این نشست نیز از روند برخورد با سرمایه گذاران در استانداری گلایه کرد و گفت: نحوه برخورد با سرمایه گذاران به گونه‌ای که انگار قصد مچ گیری دارند.

وی تصریح کرد: از امروز به بعد در جلسه ای که با عنوان حمایت از سرمایه گذار در استانداری تشسکیل شود حضور نمی‌یابم.

اکبری با اشاره به گزارش آتش نشانی و دستگاه‌های امنیتی در زمینه نا ایمن بودن جمعه بازار یاسوج، بیان کرد: هر لحظه امکان آتش سوزی و حادثه ناگوار در این مکان وجود دارد و باید مکان فعلی به بازارچه سنتی انتقال یابد.

پرونده جمعه بازار یاسوج به حالت فوق العاده رسیده است

کرامت الله فرج زاده معاون فرماندار بویراحمد در ادامه این نشست افزود: پرونده جمعه بازار یاسوج از حالت عادی خارج شد و به حالت فوق‌العاده درآمد و این موضوع بیانگر عدم توجه به قانون در این پرونده است.

وی تصریح کرد: مققر شد سرمایه گذار پس از احداث جمعه بازار جدید آن را به 478 نفر از اصناف واگذار کند اما اکنون افرادمعرفی شده به سرمایه گذار هیچ سنخیتی با بازاریان جمعه بازار قدیم ندارد.

وی با بیان اینکه جمعه بازار جدید با سازه ضعیف در حال احداث است و حداکثر سطح برای تغییر کاربری 60 درصد اما زمین به 65 درصد واگذار شده است، افزود: اگر در مکان جدید جمعه بازار 500 غرفه ایجاد شود تمامی این غرفه‌ها نیازمند احداث پارکینگ و سایر خدمات است که باید رعایت شود.

معاون فرماندار بویراحمد گفت: هزینه غرفه‌های بازارچه سنتی 5 برابر یک پروژه عادی است که این مبلغ از عهده اصناف جمعه بازار خارج است. و آینده این پروژه بسیار نگران کننده است.

ترک جلسه توسط سرپرست شهرداری و عضو شورای شهر

پس از صحبت‌های معاون فرماندار بویراحمد، هدایت اکبری عضو شورای شهر و آذر صفایی سرپرست شهرداری یاسوج به نشان اعتراض به سخنان معاون فرماندار نشست را ترک کرده و به سمت دفتر معاون عمرانی استاندار رهسپار شدند.

مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست در واکنش به ترک جلسه از سوی اکبری عضو شورای شهر و صفایی سرپرست شهرداری یاسوج گفت: اینکه برخی افراد در جلسه قهر کنند و تحمل گفت‌و‌گو را نداشته باشند یک آسیب جدی است و یک مدیر تا پایان جلسه نباید اجازه خروج از جلسه را به خودش بدهد.

مومن نسب عنوان کرد: رعایت قانون یک وظیفه همگانی است و به طور قطع ما از ورود سرمایه گذاران در استان استقبال می‌کنیم ولی باید هرکاری براساس نص صریح قانون انجام شود چرا که همه ما در برابر مردم باید پاسخگو باشیم.

در این نشست حرف‌های بسیاری بیان شد و هر کدام از مسئولان به گفته خودشان مستندات لازم را برای ارائه و صحت سخنانشان در اختیار داشتند اما انتظار می‌رود مسئولان پیش از اجرای و انجام هر کاری ابتدا پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم در آن خصوص را بررسی کرده و بعد نسبت به اجرای یک پروژه اقدام کنند چون در این بین دود آن به چشم مردم می‌رود و تعداد زیادی از بازاریان جمعه بازار یاسوج تنها سرمایه خود را در یک مکانی که مثل بمب ساعتی هر لحظه امکان انفجار دارد را به کسب و کار گذاشته اند و می‌طلبد مسئولان با سعه صدر بیشتری برای حل مشکلات مردم با سرمایه گذاران به تعامل و گفت‌و‌گو بپردازند و پیش از قهر و ترک جلسه به مردم بیاندیشند و با تمام قدرت هرکجا که خارج از چارچوب قانون عمل شده با قاطعیت با متخلفان برخورد کنند.

گزارش از سیده زهرا موسوی

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد