Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رجبعلی راهی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه واقعه عاشورا همانند ورق زرینی در تاریخ اسلام می‌درخشد، گفت: اتفاقات بعد از واقعه عاشورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق راویان کربلا است که اگر نبودند، واقعه کربلا به دست ما نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس افزود: یکی از کارهای فاخر در مسیر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا مسئله مستند کردن یاد و خاطره شهدا و ثبت آن‌ها در تاریخ به روش‌های مختلف کتاب، رمان و مستندسازی و یا تاریخ شفاهی است.

وی با اشاره به اینکه مستندنگاری زندگی یک شهید نخستین کتاب مستند نگاری در استان فارس بوده است، بیان کرد: این کتاب در هزار و پانصد نسخه و 312 صفحه تدوین و چاپ اول آن تابستان 96 عرضه شد.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: این اثر شصت و یکمین اثر مکتوب چاپ‌شده با حمایت این سازمان و در نوع خود اثری فاخر و ارزنده است.

محمدی افزود: استان فارس در آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس پیشتاز است و می‌توان گفت حرف اول را در کشور می‌زند.

در این مراسم محمد کرم‌اللهی نیز اظهار داشت: ارادت ویژه باید داشت خدمت خانواده شهیدان که با تربیت فرزندان خود ضامن بقای مکتب حسینی در فرهنگ روح‌الله شده‌اند.

رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: این نوع خدمات، خدمات به شهید نیست بلکه خدمات به مخاطبان شهید است، شهید بهترین کار خود را ارائه داده است، برای مخاطبان شهید می‌خواهیم شفافیت‌سازی کنیم.

وی مستند نگاری را کاری سخت دانست و بیان کرد: مستند نگاری کاری سخت است و در مورد شهید که غائب است نیز سخت‌تر است پس این کار را ساده نپنداریم.

کرم‌اللهی با اشاره به اینکه چراغ راه انسان‌ها شهدا و مکتب حسینی هستند، یادآور شد: در حوزه کتاب و تثبیت خاطرات شهدا خیلی عقب هستیم باید همه دستگاه‌ها پای‌کار بیایند و تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهید محمدرضا (رحیم) شعله دهم خرداد 1342 در شیراز چشم به جهان گشود و در 24 شهریور 1362 در سن 21 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

کتاب مستند نگاری زندگی یک شهید شامل وصیت‌نامه، دست‌نوشته، یادداشت، دل نوشته، مدارک شخصیت، مکاتبات و نامه‌های شهید محمدرضا (رحیم) شعله است و به همت حمید شعله، برادر شهید در مدت دو و نیم سال جمع‌آوری و نگارش شده است.

در پایان مراسم رونمایی از کتاب به پیشنهاد خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز به مادر شهید محمدرضا شعله، کتاب «مستند نگاری زندگی یک شهید» به مناسبت ورود پیکر مطهر شهید حججی و همچنین به خانواده اولین شهید بی‌سر استان فارس سردار عبدالله اسکندری تقدیم شد.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهید فاطمیون + فیلم

خبرنگار ما به سراغ خانواده شهیدی رفته که پیکرش پس از ۶ سال برگشته و به چشم انتظاری مادر پایان داده است. شهید محمد رضا امیری در اربعین سال ۹۳ در حلب سوریه به شهادت رسید.

محرم ۱۳۹۳ بود که شهید محمد رضا امیری موفق شد تا رضایت خانواده را بدست آورد؛ از همان آغاز تشکیل لشکر فاطمیون جزو اولین ها بود که راهی سرزمین آرزویش شد.

برادر شهید محمد رضا امیری می‌گوید بیشتر خاطرات خوب زندگی اش با برادر بزرگترش گره خورده است.

شهید امیری تنها چهل روز رؤیایش را زندگی کرد و به خاطر باورش جنگید؛ مادر محمد رضا امیری با گذشت ۶ سال از شهادت فرزندش منتظر آمدنش بود.

سرانجام پیکر شهید محمد رضا امیری پس از گذشت ۶ سال بازگشت و در سال ۱۳۹۹ در امامزاده حمزه خاتون آباد به خاک سپرده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا