Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار تهران گفت: شهردار تهران با تاکيد بر اينکه نوسازي در بافت فرسوده برنامه ريزي هاي خاص خودش را مي طلبد، گفت: لازم است براي ساختمان هايي که در معرض خطر بيشتري هستند برنامه ريزي هاي بيشتر و دقيق تري در دستور کار شهرداري قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري آريا محمدعلي نجفي در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان که ظهر امروز در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شد، در جمع آتش نشانان ضمن تسليت ايام شهادت اباعبدالله الحسين(ع) گفت: به روان پاک شهداي انقلاب به ويژه شهداي هشت سال دفاع مقدس درود مي فرستيم و به روح بلند شهداي کربلا که خط سرخي را در روز عاشورا ترسيم کردند که تا هميشه تاريخ امتداد دارد، سلام مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار تهران ياد و خاطره شهداي آتش نشان را گرامي داشت و اظهارکرد: سرتعظيم و ارادت به محضر خانواده هاي محترم آتش نشان فرود مي آورم.
وي تاکيد کرد: بدون شک شهداي آتش نشان در زمره کساني هستند که تعلق به مکتب عاشورايي دارند و با شهامت و شجاعت آماده تقديم جان خود براي خدمت به جامعه بودند.
نجفي با بيان اينکه خدمت شکل هاي مختلفي دارد و يکي از آنها خدمت ايثارگرانه و شجاعانه شما عزيزان است که در سايه شهامت و روحيه ايثارگري و جوانمردي به ثمر نشسته است، خاطرنشان کرد: اينکه انسان هر لحظه آماده باشد با ايثار و فداکاري جان انساني ديگر نجات دهد و جان خود را از دست دهد، معناي واقعي ايثار است.
شهردار پايتخت تصريح کرد: امروز پيشنهاد دادند در جمع شما عزيزان لباس شما آتش نشانان را بپوشم اما از آنجايي که معتقدم اين لباس مقدس است و براي آنهايي است که شهامت و ايثار را سرلوحه کار خويش قرارداده اند، خود را شايسته اين لباس ندانستم .
نقش مهم آتش نشانان در امنيت خاطر و آرامش شهروندان
وي در اين همايش خطاب به آتش نشانان گفت: اگر ما صحبت از آرامش و آسايش شهر مي کنيم و برنامه داريم سطح آسايش و آرامش را در زندگي شهروندان ارتقا دهيم، اصلي ترين ابزار اجراي آن آسايش و امنيت خاطر در زندگي است که شما آتش نشانان و سازمان آتش نشاني نقش موثري در ايجاد امنيت خاطر شهروندان و ايجاد اين ارامش داريد.
نجفي با بيان اينکه گرچه عموم مردم به خدمات ارزنده شما آتش نشانان واقف هستند اما مردم بايد احساس کنند سازماني قوي وپشتيبان در وقوع حوادث وجود دارد، تصريح کرد: مهم تر از آن ايمني و جلوگيري از حوادث است که اين در گرو فرهنگسازي است که بايد به صورت جدي دنبال شود.
برنامه ريزي براي ارتقا بهره وري در سازمان آتش نشاني
شهردار تهران به برخي مشکلات و چالش هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني اشاره کرد و گفت: برنامه هايي به منظور ارتقاي بهره وري اين سازمان در دست داريم .
وي با اشاره به نقش موثر آموزش و فرهنگ سازي در مقابله با حوادث شهري بيان کرد: مقوله آموزش هم شامل نيروي انساني سازمان آتش نشاني مي شود و هم شامل آموزش و توسعه فرهنگ ايمني به شهروندان است.
شهردار پايتخت ادامه داد: معتقدم نيروي انساني سازمان آتش نشاني بايد نسبت به آخرين فناوري هاي نوين دنيا آگاه باشند و استفاده از تجربه و دانش جهاني در اين زمينه امري ضروري است.
وي تاکيد کرد: به طور حتم مسائل و مشکلات پيش روي ما با روش هاي گذشته و سنتي حل نخواهد شد.
شهردار تهران در ادامه صحبت هاي خود به مقوله آموزش شهروندان و توسعه فرهنگ ايمني در مقابله با حوادث اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهروندان تهراني آشنايي دقيقي با مسائل ايمني ندارند، لذا با مشکلات زيادي در اين رابطه مواجه هستيم.
نجفي تصريح کرد: ارتقاي فرهنگ ايمني و آموزش يکي از اقداماتي است که بايد با جديت در سازمان آتش نشاني مورد توجه قرار گيرد .
شهردار تهران با بيان اينکه اين قابليت را داريم تا به قطب علمي آتش نشاني در خاورميانه تبديل شويم، گفت: مي طلبد با نگاهي دقيق تر در مسائل علمي و آموزشي برنامه ريزي کنيم.
لزوم برنامه ريزي دقيق تر براي نوسازي بافت فرسوده
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه نوسازي در بافت فرسوده برنامه ريزي هاي خاص خودش را مي طلبد، گفت: لازم است براي ساختمان هايي که در معرض خطر بيشتري هستند برنامه ريزي هاي بيشتر و دقيق تري در دستور کار شهرداري قرار گيرد.
هوشمند سازي فعاليت ها منجر به کاهش فساد مي شود
شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت هاي خود به فسادستيزي از طريق سازمان آتش نشاني اشاره و تاکيد کرد: هر چه به سمت هوشمندسازي فعاليت ها حرکت کنيم بهترين ابزار مبارزه با فساد را به کار گرفته ايم.
نجفي با بيان اينکه سازمان آتش نشاني بجز وظيفه خدمت و مقابله با حوادث، وظيفه کنترل کيفيت و ايمني ساخت و ساز را نيز در شهر برعهده دارد، گفت: هرچه به سمت ارتقاي سيستم هاي هوشمند برويم شائبه وجود فساد را کاهش داده ايم.
وي به برخي انتقادات شهروندان از عملکرد سازمان آتش نشاني اشاره کرد و گفت: شهروندان گله دارند که در مواردي تاييديه هاي نهايي و صدور پايان کار از سوي اين سازمان با مدت طولاني انجام مي شود. انتظار دارم در جهت تکريم همشهريان و اصلاح فرايند خدمات رساني به مردم، بررسي مسائل ايمني از ديد سازمان آتش نشاني را در يک مراجعه انجام دهيد.
بخشي از مخاطرات تهران انسان محور است
شهردار پايتخت با بيان اينکه مشکلاتي در تهران داريم که تهران را شهري خطرپذير جلوه داده است، گفت: گرچه بخشي از اين خطرات طبيعي است اما بخش ديگر انسان محور بوده است .
نجفي بر لزوم جلوگيري از حوادث تاکيد و تصريح کرد: اکنون ساختمان هاي فرسوده بسياري در شهر تهران وجود دارد که به واسطه فرسودگي، اتصال کابل هاي برق، ريزش بدنه ساختمان و ... احتمال وقوع حادثه دارند. لذا ايمني و انجام ملاحظات بيش از وقوع حادثه در ساختمان هاي فرسوده بايد جدي گرفته شود و با همکاري نظام مهندسي ، وزارت مسکن و شهرسازي و شهرداري تهران مشکلات را برطرف کنيم .
شهردار تهران با ابراز اميدواري به اينکه آتش نشانان با تداوم ارائه خدمات باکيفيت و با بهره وري بالاتر همچون سنوات گذشته به فعاليت هايشان ادامه دهند، افزود: بخشي از ارائه خدمات کيفي تر به بودجه و امکانات و تجهيزات برمي گردد که مي دانم ما چه در اتش نشاني و چه در ساير بخش هاي شهرداري دراين خصوص با مشکل مواجه هستيم. بخشي ديگر نيز به دانش، تلاش و بهره گيري از تجربيات و فناوري هاي نوين در هوشمندسازي و بکارگيري تجهيزات پيشرفته برمي گردد.
مشکلات معيشتي و شغلي آتش نشانان پيگيري مي شود
نجفي با بيان اينکه معاون خدمات شهري شهرداري و رياست سازمان آتش نشاني برخي مشکلات نيروهاي زحمتکش آتش نشاني را با وي در ميان گذاشته اند، تصريح کرد: درخواست هاي پرسنل که مربوط به مسائل معيشتي و برخي تبعيض هايي است که بين نيروهاي آتش نشاني و ساير کارمندان برخي سازمان هاي تحت تصدي شهرداري تهران وجود دارد با من در ميان گذاشته شده که بايد اعلام کنم سر فرصت به آنان رسيدگي کنيم. اين مسائل را با معاون منابع انساني شهرداري نيز در ميان گذاشته ايم که اقاي شيخ اعلام کرد، اين موضوعات را در دستور بررسي قرار مي دهد. از همين رو ابراز اميدواري مي کنم که در حد بضاعت شهرداري تهران تلاش خواهيم کرد طوري عمل کنيم تا خدمات مورد نظر در بهترين شکل انجام شود تا نيروهاي اتش نشاني و شهروندان راضي باشند و خداوند نيز از عملکرد ما راضي باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امشب، ۵ اردیبهشت با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی، همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره ای از محدوده‌ رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان