Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس از تسري اجراي بخشنامه مربوط به افزودن سهم اضافه کار به مستمري بازنشستگان پس از سال 95 حمايت مي کند.

محسن بيگلري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلماني ايرنا، در مورد اظهارات امروز رئيس سازمان برنامه و بودجه مبني بر اينکه بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مسستمري، شامل بازنشستگان سال 95 به بعد هم مي شود، افزود: ما همواره از اين بخشنامه حمايت کرده ايم؛ مجلس شوراي اسلامي همواره موافق آن بوده زيرا بسياري از مشکلات بازنشستگان را حل مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نايب رئيس کميسيون برنامه وبودجه مجلس ادامه داد: بيانات آقاي نوبخت در اين راستا بسيار مثبت است و مجلس نيز از اين اظهارات آقاي نوبخت حمايت مي کند.
وي تاکيد کرد: ما قطعا در اين راستا با دولت همکاري خواهيم کرد زيرا اين موضوع جزء مسائل معيشتي مردم است و نارضايتي بسياري در اين راستا وجود داشت.
بيگلري عنوان کرد: بسياري از مردم در اين راستا به ما مراجعه مي کردند و اين مشکل را مطرح مي کردند ؛ از اين رو ما تلاش خواهيم کرد در کنار دولت اين بخشنامه اجرايي شود تا اين مشکل بازنشستگان حل شود.
نايب رئيس کميسيون برنامه وبودجه مجلس اضافه کرد: اجرايي شدن اين موضوع به عهده دولت است که دولت نيز قول تحقق و اجرايي شدن آن را داده است و ما در اين راستا به دولت کمک مي کنيم تا هر چه سريع تر اين مشکل حل شود.
به گزارش ايرنا رئيس سازمان برنامه و بودجه امروز با اشاره به بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مستمري بازنشستگان مشمول قانون تامين اجتماعي گفت : در خصوص بازنشسته هاي پس از سال 95 نيز متناسب با کسوري که از اضافه کارشان کسر شده ، ضريبي محاسبه و به مستمريشان اضافه مي شود.
محمدباقر نوبخت در نشست خبري خود با بيان اين که براي مشمولان بيمه تامين اجتماعي که پس از سال 1395 بازنشسته مي شوند بخشنامه جديدي ابلاغ نمي شود، افزود: براي اين مشمولان بر اساس همان بخشنامه قبلي عمل مي شود.
هيات وزيران در جلسه يکم دي ماه 95 به پيشنهاد مشترک سازمان اداري و استخدامي کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، آيين نامه اجرايي قسمت دوم ماده 59 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه را تصويب کرد.
اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري نيز اسفندماه سال گذشته، تصويب نامه هيات وزيران درباره آيين‌نامه اجرايي قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه درخصوص محاسبه اضافه کار کارکنان دستگاه ‌هاي اجرايي مشمول قانون تامين اجتماعي در زمان بازنشستگي را براي اجرا به دستگاه هاي ذيربط ابلاغ کرد.
اين آيين نامه شامل بازنشستگان تا سال 1395 مي شد که امروز نوبخت در نشست خبري در پاسخ به سوالي تاکيد کرد که براي مشمولان بيمه تامين اجتماعي که پس از سال 95 بازنشسته مي شوند بخشنامه جديدي ابلاغ نمي شود و براي اين مشمولان بر اساس همان بخشنامه قبلي عمل مي شود.
آيين‌نامه اجرايي قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به اين شرح است:
ماده 1- حقوق بازنشستگي کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي مشمول قانون تأمين اجتماعي که قبل از 17/4/1393 از اضافه‌کار آنان کسور بازنشستگي کسر و به‌حساب صندوق تامين اجتماعي واريز شده است، به شرح و فرمول زير محاسبه و پرداخت مي‌ شود:
الف- سازمان تامين اجتماعي(Social security) موظف است در مورد هر يک از کارکنان يادشده با همکاري دستگاه اجرايي ذي‌ربط و با استفاده از مستندات مربوط، نسبت به مجموع اضافه‌کار ماهانه پرداختي که از آن حق بيمه کسر شده است به مجموع اقلام حقوق و مزاياي مشمول کسر حق بيمه در طول دو سال آخر خدمت (بدون احتساب مبالغ اضافه‌کار) حداکثر منتهي به 17 تيرماه سال 1393را محاسبه کند.
ب- نسبت (درصد) موضوع جزء (الف) در مبلغ ميانگين حقوق و مزاياي مستمر و فوق‌العاده ويژه موضوع بند (10) ماده (68) قانون مديريت خدمات کشوري مشمول کسر حق بيمه (بدون احتساب اضافه‌کار) فرد ظرف دو سال آخر خدمت منتهي به بازنشستگي ضرب مي‌شود.
پ- مبلغ حاصل از اعمال جزء (ب) در يک‌سي‌ام مجموع سنوات پرداخت حق بيمه از اضافه‌کار منتهي به تاريخ هفدهم تيرماه 1393 ضرب مي‌شود.
ت- مبلغ به‌دست‌آمده از اعمال جزء (پ) به مبلغ مستمري بازنشستگي موضوع ماده (77) قانون تامين اجتماعي که در آن متوسط مزد يا حقوق بيمه‌شده بدون لحاظ اضافه‌کار محاسبه ‌شده است، اضافه مي‌شود. براساس آيين نامه جديد هيات وزيران، درصد و سهم اضافه کار از حقوق کارکنان ‌براساس فرمولي محاسبه و به مستمري و پاداش پايان خدمت بازنشستگي آنان افزوده مي شود.
به گفته مسئولان سازمان تامين اجتماعي براساس آيين نامه جديد هيات وزيران، درصد و سهم اضافه کار از حقوق کارکنان ‌براساس فرمولي محاسبه و به مستمري و پاداش پايان خدمت بازنشستگي آنان افزوده مي شود.
سيام**3061*1449*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: امير کاردان راد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است