Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سفیر سوئیس در تهران گفت: اکنون تصویری که از ایران در چشم فعالان اقتصادی سوئیس وجود دارد، منحصر به اطلاعاتی است که از رسانه‌ها در اروپا منتشر می‌شود و این تصویر شفاف و کامل نیست.

به گزارش عصر سه شنبه تارنمای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، «مارکوس لایتنر»* در دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: باید نهادهایی همچون اتاق تهران با اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری همایش‌ها و ملاقات‌هایی با فعالان اقتصادی سوییسی به آنها تصویر کامل و شفافی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالای اقتصاد ایران ارائه و چارچوب فعالیت‌های اقتصادی را با همه جوانب برای آنان ترسیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر سوییس خبر داد هیاتی از مقام های وزارت دارایی و نظام بانکی این کشور به زودی با همتایان ایرانی خود دیدار و در مورد توسعه مراودات و راه‌های گذر از موانع موجود در سر راه مبادلات بانکی تبادل‌ نظر می کنند.
وی ادامه داد: سوییس از نظر جغرافیایی کوچک اما از نظر اقتصادی بزرگ است و در اروپا نقش مهمی بازی می‌کند. ایران نیز برای سوییس از مجموع جهات بسیار دارای اهمیت است.

** حجم تجارت 11 میلیارد و 500 میلیون یورویی ایران و اروپا در 6 ماهه نخست 2017
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در این دیدار سوییس را بازیگر بزرگی در اروپا خواند که می‌تواند در توسعه مراودات بانکی ایران و اروپا نقش مهم و تسهیل‌ کننده‌ای داشته باشد.
«مسعود خوانساری» افزود: اخیرا علاوه بر امضای قراردادهای بزرگی در حوزه نفت و خودروسازی با شرکت‌های بزرگ اروپایی، چند قرارداد فاینانس و گشایش خط اعتباری نیز با برخی بانک‌ها از جمله «اوبربانک» اتریش امضا شد که نشانه‌ای از پیشرفت و توسعه روابط بین بانکی است.
خوانساری پایین بودن مبادلات ایران و سوییس را تا حدود زیادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی در سال‌های گذشته برشمرد و روند مراودات تجاری با اروپا را امیدوارکننده خواند.
وی گفت: روابط تجاری ایران و اروپا از هفت میلیارد و 700 میلیون یورو در سال 2015 به 11 میلیارد و 500 میلیون یورو در 6 ماهه نخست سال 2017 رسید که روند قابل قبولی به نظر می‌رسد؛ این آمادگی در اقتصاد ایران وجود دارد که هم حجم مبادلات کالا و خدمات را افزایش دهد و هم میزبان سرمایه‌گذاران اروپایی بویژه سوییسی برای مشارکت و اجرای پروژه‌های مشترک باشد.
این مسوول یادآوری کرد اتاق تهران برای کمک به افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی و با موسسه‌ها و نهادهای اثرگذار و معتبر بین‌المللی مانند بنیاد «فریزرم» یا موسسه «پرایس ‌واتر‌هاوس‌ کوپرز» نشست‌هایی برگزار کرد تا به آنها تصویر صحیحی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصاد ایران داده و مسیر اصلاحات اقتصادی صورت گرفته برای بهبود وضعیت ایران در شاخص‌ها و رتبه‌ بندی‌های بین‌المللی نمایان شود.
وی از سفر قریب‌الوقوع هیات تجاری اتاق تهران به ژنو و دیدار با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این شهر خبر داد. به گفته وی،30 بنگاه اقتصادی بخش خصوصی در این هیات حضور دارند که به مدت سه روز در ژنو با صاحبان صنعت و بازرگانان سوییسی دیدار می کنند.

** نیاز به جلب سرمایه، اجرای استانداردهای نظام بانکی و رفع آثار تحریم ها
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ تورم و بازگشت ثبات به اقتصاد کشور در سال های گذشته، ادامه داد: در حوزه جلب سرمایه‌گذاری خارجی هم از نظر داخلی و هم از نظر خارجی با مشکلاتی روبروییم که باید سریع‌تر و جدی‌تر به فکر رفع آن باشیم.
وی گفت: در داخل کشور از نظر نظام بانکی مشکلاتی وجود دارد که نیاز به اصلاح فوری و عمیق در آن احساس می‌شود؛ گام هایی نیز از سوی بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر برداشته شده است اما باید تلاش بیشتری برای اصلاح ساختار و تطابق با استانداردهای بین‌المللی در نظام بانکی ایران صورت گیرد.
خوانساری بیان داشت: در وجه خارجی نیز هنوز مسائل برجای مانده از تحریم‌های گذشته یا احتیاط بیش از حد بانک‌های بزرگ، موانعی برای توسعه روابط بانکی ایجاد کرده است که امیدواریم با کمک سفیران خارجی به عنوان نمایندگان رسمی کشورهای خارجی در ایران مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، بررسی مبادلات تجاری ایران و سوییس نشان می دهد در 10سال گذشته ارزش صادرات ایران به این کشور کاهشی قابل توجه داشته است.
صادرات ایران به سوییس در سال 1385، 19میلیون و 900هزار دلار بود که در سال 1393 به 10میلیون و 700هزار دلار رسید.
فرش و کف پوش نسجی، زعفران، روده، بادکنک و شکمبه حیوانات و گل و غنچه از اقلام صادراتی ایران به سوییس است.
در مقابل ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال های جامد، روغن خام سویا، انواع دانه ها و مکمل های دارویی از اقلام وارد شده به ایران از سوییس را تشکیل می دهد.
.............................................
* Makus Leitner

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065*1961* تنظیم: محمد ملک دار* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است