Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تدارک ویژه برنامه های مختلف توسط این اداره کل برای ایام محرم اذعان کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در 110بقعه استان قزوین و به فراخور ظرفیت هر بقعه با اجرای آیتم هایی و به صورت شاخص در امامزاده حسین(ع) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عادل ادامه داد: از ابتدای محرم تاکنون برنامه هایی اجرا شده که در این راستا روز نخست همایش شیرخوارگان حسینی در 16بقعه متبرکه استان و با استقبال جمعیت زیادی از مادران و فرزندان برگزار شد.

وی توضیح داد: برای این منظور کارگاه خیاطی در این امامزاده پیش بینی شد و 25چرخکار به صورت داوطلبانه و با روزی 9ساعت کار 7هزار دست لباس شیرخوارگان و تعدادی چادر برای دختران خردسال را آماده کردند که در میان مردم توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اذعان کرد: این برنامه از امامزاده حسین(ع) و از طریق رادیو قزوین به صورت مستقیم پخش و گزارش تلویزیونی نیز از نحوه برگزاری آن گرفته شد.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: همچنین برنامه لبیک یاحسین(ع) شب دوم محرم در شش بقعه بعدازظهر جمعه اجرا شد و برنامه ردپای سه ساله هم روز سوم این ماه برای بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) به اجرا درآمد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه احلا من العسل در روز پنجم محرم یادآورشد:این ویژه برنامه ساعت 9صبح فردا چهارشنبه 5مهرماه بصورت شاخص در امامزاده حسین(ع) با همکاری آموزش و پرورش و حضور دانش آموزان برگزار خواهدشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد:همایش بانوان تحت عنوان رهروان زینبی دیگر برنامه ای است که در 4 بقعه و بصورت شاخص در چهارانبیاء(ع) 11 مهرماه برگزار می شود.

حجت الاسلام عادل اذعان کرد: همچنین با حضور هیئات مذهبی و در راستای احیای سنت های دیرینه مراسم سخنرانی با حضور سخنرانانی از مشهدمقدس و قم در امامزاده اسماعیل(ع) و بی بی زبیده خاتون(ع) برگزارخواهدشد.

وی افزود: در حوزه تبلیغ معارف دین 42مبلغ از حوزه علمیه قم به روستاهای استان اعزام شدند که همگی اصالتا قزوینی هستند و در این مناطق و خیمه های معرفت حضورخواهندداشت و تعداد زیادی هم مبلغ بومی کار نشر و ترویج مباحث اسلامی را برعهده خواهندداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد:این مبلغین دوره های مخصوص تبلیغ و کار با کودک و مشاوره خانواده و مذهبی را سپری کرده اند.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد:نمایشگاه نمادین در قالب ماکت در بحث کربلا و اتفاقات عاشورا در امامزاده اسماعیل(ع) برپاشده که جلوه های جذابی برای جوانان دارد و با پذیرایی و اطعام همراه است.

وی با اشاره به همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) ابرازکرد:در آستانه یک اتفاق بزرگ هستیم چراکه اربعین همایش بزرگ و بی نظیر و جلوه ای از حضور میلیونی شیعه و غیر شیعه و مانوری جهت کسب آمادگی برای ایام ظهور است.

این مقام مسئول درمورد اقدامات انجام گرفته برای این ایام توضیح داد:اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین در این زمینه منسجم تر و متمایزتر از سال گذشته عمل کرده و موکب اصلی این اداره کل در نجف اشرف برپا خواهدشد.

حجت الاسلام عادل ادامه داد:در مهران هم موکب پذیرایی و پشتیبانی از زائرین پیش بینی شده است ضمن اینکه آستانه بی بی زبیده خاتون(ع) هم در کربلا موکبی برپا خواهدکرد.

وی خاطرنشان کرد:موکب نجف در 11 روز و طی روزهای 10 تا 21 آبان ماه برپا می شود که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته ای را به زائران ارائه دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از توزیع 1100 بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان هم خبرداد و گفت:ارزش ریالی هر بسته بین 100-50 هزارتومان بود که در مجموع 50 میلیون تومان در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت در آستانه بازگشایی مدارس و با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد پرداخت شد.

حجت الاسلام عادل در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد:این برنامه در بقاع متبرکه و برخی مساجد برگزارشد.

وی با تاکید بر اهمیت نشاط معنوی نوجوانان اذعان کرد:در این راستا یکی از برنامه های شاخص ما برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم بود که چهلمین دوره آن از مرحله شهرستانی شروع شد و در استان قزوین 200 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که نشان دهنده ظرفیت خوب قرآنی این استان است.

این مقام مسئول ادامه داد:حدود 160 نفر از استان قزوین در این مسابقات موفق بودند که 22 نفر از آنها به مرحله کشوری راه یافتند و حدود دوهفته پیش اعزام آنها به آذربایجان غربی محل برگزاری این مسابقات انجام شد.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: سیدمصطفی حسینی از استان قزوین در رشته قرائت رتبه نخست مسابقات کشوری را کسب کرد و در مسابقات بین المللی که سال آینده برگزارمی شود شرکت خواهدکرد.

وی ادامه داد:همچنین علی اکبری در بخش حفظ نفر ممتاز شناخته شد که افتخار بزرگی برای جامعه قرآنی استان محسوب می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان اینکه همیشه دستگاه وقف به نوعی دستگاه سیدالشهداء(ع) محسوب می شود افزود:این دستگاه با نام امام حسین(ع) گره خورده و در ایام محرم هم حجم و وظیفه کاری ما سنگین تر می شود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به وضعیت موقوفات استان قزوین اذعان کرد:در استان قزوین 956 موقوفه منفعتی داریم که یا دارای درآمد هستند و یا ملزم به درآمدزایی شده اند.

وی ادامه داد:همچنین 1273 موقوفه انتفاعی در استان مانند مساجد وجوددارد که بدون درآمد هستند و برای مومنین وقف شده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:130 موقوفه غیرمتصرفی هم در استان موجود می باشد که هر موقوفه دارای تعدادی رغبه می باشد که مجموع این رغبات 16 هزار و 57 رغبه است.

حجت الاسلام عادل با اعلام اینکه حدود 800 نیت در کشور ثبت شده ادامه داد:این نیات در سه بخش مذهبی و درمانی و آموزشی دسته بندی می شوند که در حوزه سیدالشهداء(ع)سه نیت در استان قزوین بصورت کلی وجوددارد که شامل تعزیه داری و روضه خوانی و اطعام می باشد.

وی تشریح کرد:در مجموع 357 موقوفه تعزیه داری و 219 موقوفه روضه خوانی و 9 موقوفه اطعام در یان استان فعالیت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین متذکرشد:البته ممکن است در برخی موقوفات هر سه نیت باهم اجرا شود و از طرفی هم موقوفات کاربری های متفاوتی مانند کشاورزی و تجاری و مسکونی و صنعتی و ... دارند.

حجت الاسلام عادل به درآمد پایین اوقاف از این موقوفات هم اشاره کرد و گفت:متاسفانه بنابه دلایلی درآمد موقوفات نسبت به سرماه آنها متناسب نیست و از ابتدای امسال از مجموع موقوفات تنها 110 میلیون تومان درآمد در حوزه سیدالشهداء(ع)داشتیم.

وی با اشاره به احیاء و بازسازی موقوفات توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین عنوان کرد:در این راستا سال گذشته یک موقوفه در خیابان مولوی افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نخستین برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه کادر سپاه و بسیج و سپس همایش حکمت مطهر در راستای آشنایی با مبادی فکری شهید مطهری به شکل استانی و در همه شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، ۱۹ مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه‌ها است و بسیج جامعه زنان نیز مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری ویژه بانوان بسیجی برگزار خواهد کرد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری ده لیگ ورزشی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حلقات میانی ویژه صالحین، تجلیل از خانواده شهدا و راویان پیشکسوت، دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091308

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است