Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - براي اولين بار در رژيم صهيونيستي، اذعان شد که در آفريقا و با هدف ارعاب يهوديان و تحريک آنها براي مهاجرت، اقدامات تروريستي توسط عوامل اين رژيم اجرا شده است.
کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در اقدامي بي سابقه اواخر هفته گذشته، پس از 64 سال از جنايت عناصر «موساد» در کشورهاي شمال آفريقا براي کمک به يهوديان بومي آفريقا در مهاجرت امن به «اسرائيل نوپا» پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش ويژه، که نسخه اينترنتي روزنامه رأي اليوم چاپ لندن منتشر کرد، موساد تدابير نظامي محرمانه‌اي را براي ايجاد هسته‌هاي اطلاعاتي زيادي در سراسر شمال آفريقا به کار بست تا ضمن حفاظت از قريب به نيم ميليون يهودي که بيش‌تر در کشورهايي نظير مغرب، تونس و الجزاير سکونت داشتند به آنهايي که مايل به رسيدن به فلسطين اشغالي بودند کمک کند.
شبکه دوم تلويزيون اسرائيل، بر پايه اطلاعات منابع امنيتي رسمي در تل آويو روايت کرد: پس از استقلال کشورهاي شمال آفريقا اسرائيل به طور خاص نگران رفتارهاي بي‌رحمانه و ظالمانه عليه يهوديان بود از همين رو «ايسر هرئيل»، رئيس وقت سرويس موساد يک اسرائيلي موسوم به «شلومو حفيليو» را براي سفر دوره‌اي سه ماه به شمال آفريقا فرستاد که او هم از تونس تا سواحل اقيانوس آرام در مغرب را گشت زد.
در ادامه گزارش کانال دو آمده است: هسته‌هاي اطلاعاتي کوچک موساد که در برخي کشورها فعال بودند حلقه‌هاي ارتباط بين تل آويو با دار البيضاء و هشت مرکز ديگر در شمال افريقا را تشکيل دادند و سلاح و مهمات هم براي اعضاي اين هسته‌هاي محرمانه ارسال مي‌شد.
در گزارش تلويزيون رژيم صهيونيستي حفيليو از اتفاقي خشونت بار در سال 1956 سخن گفت که در آن يک گروه جبهه آزادي بخش ملي الجزاير بمبي را به يک قهوه خانه يهودي پرتاب کرد و ماموران موساد که در اين منطقه فعاليت مي‌کردند اين گروه را شناسايي و عناصر آن را به قتل رساندند و بدين ترتيب يهوديان در معرض تهديد قرار گرفتند.
بر اساس گزارش مذکور در سال 1956 ميلادي مغرب به استقلال رسيد و ضمن تعطيلي آژانس يهوديان در آنجا مهاجرت به اسرائيل هم ممنوع شد علاوه بر اين به گفته منابع امنيتي اسرائيل مقامات مغرب با صدور گذرنامه و مجوز براي انتقال يهوديان به اسرائيل مخالف مي‌کردند از همين رو هسته‌هاي موساد که در منطقه فعال بودند شروع به تلاش براي انتقال محرمانه يهوديان به اسرائيل گرفتند.
در اين گزارش آمده است، ماموران موساد با جستجوي يهودياني که قصد مهاجرت از مغرب به اسرائيل را داشتند، براي آنها گذرنامه تقلبي درست کرده و آنها را با کشتي به اسرائيل فراري مي‌دادند بخشي از اين فعاليت‌ها با همکاري مقامات اسپانيايي انجام مي‌گرفت که اجازه عبور از خاک خود را به يهوديان مهاجر داده بودند.
تلويزيون عبري زبان اسرائيل ادامه داد: در سال 1961 محمد پنجم، پادشاه مغرب درگذشت و پسر دومش جانشين وي شد، همين امر فرصت را براي مذاکره فراهم کرد اسرائيل با مغرب به توافق رسيد و به يهوديان اجازه ترک اين کشور داده شد اما هسته‌هاي موساد طي 9 سال فعاليت خود به مهاجرت مخفيانه قريب به 30 هزار يهودي از طريق خشکي و دريا کمک کردند.
بر اساس گزارش مزبور، شلومو حفيليو مامور موساد که مسئول انتقال ده‌ها هزار يهودي از کشورهاي عربي به اسرائيل بود در ماه مه 2016 در سن 96 سالگي درگذشت.
در اين گزارش آمده است: يگال بن نون مورخ اسرائيلي از دانشگاه بار ايلان هم اخيرا در پژوهشي اعلام کرد بخش اطلاعات خارجي موساد اسرائيل در اوايل دهه شصت قرن بيستم گروه بزرگي را به دستور ايسر هارئيل به مغرب فرستاد تا اقدامات تروريستي ضد يهوديان انجام دهند و مقامات مغربي را به ارتکاب اين جنايات متهم کنند تا اجازه دهند جنبش صهيونيسم يهوديان را به فلسطين اشغالي جلب کند.
وي افزود: مغرب در آن زمان هدف اصلي موساد بود و رئيس موساد مخفيانه چهار بار به مغرب سفر کرد، موساد کشتي بزرگي را اجاره کرده و از طريق آن يهوديان را از مغرب فراري داد. اين کشتي سيزده بار در ماموريتش موفق شد. اما در دفعه چهاردهم کشتي غرق شد امري که سبب مرگ خدمه اسپانيايي اين کشتي و چهل و چهار نفر از يهوديان مغربي شد. موساد در اين زمينه بشدت کوتاهي کرده بود. وي گفت: من مدعي نمي‌شوم که کشتي را غرق کردند اما مي‌گويم کوتاهي عمدي بود.
مورخ اسرائيلي تاکيد کرد: موساد از اين حادثه اسفبار بهره‌برداري کرد تا يهوديان را براي مهاجرت به اسرائيل ترغيب کند. جاسوسان در مغرب بيانيه‌اي از طرف يهوديان ساکن مغرب منتشر و با چنين اقداماتي مخالفت کردند و گفتند پس از دو هزار سال يک فرصت طلايي براي بازگشت يهوديان به سرزمين آبا و اجدادي شان فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجموعه نمایشی- امنیتی «رخنه» اولین همکاری مشترک وزارت دفاع -سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
این سریال برگرفته از خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در سازمان هوافضای وزارت دفاع و صنایع دفاعی و موشکی این وزارت خانه است.
این سریال در ۳۰ قسمت از تاریخ ۱۵ اردیبهشت از شبکه اول رسانه ملی پخش خواهد شد.

کد خبر 848906 برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد وزارت اطلاعات خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس