Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:37:51 GMT

MVM 315 بهتر است يا دانگ فنگ H30 کراس؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۶۷۰۸۰

MVM 315 بهتر است يا دانگ فنگ H30 کراس؟

خبرگزاري آريا - دو هفته نامه گزارش بازار:
اي وي ام 315؛ طراحي بيونيک
ام وي ام 315 با لباس جديدش در سال 94 در ايران عرضه شد. طراحي ظاهري در قسمت جلو کاملا متحول شده و به لطف چراغ هاي جديد با فرم چشمنواز و طراحي نوين سپر جلو، اين قسمت بسيار زيباتر و قابل قبول تر از قبل است. در نماي عقب تقريبا همه چيز دست نخورده باقي مانده و تنها به بازنگري سپر عقب و اضافه کردن لامپ هاي ال اي دي به چراغ ها بسنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هم چنين نسخه کراس 315 با فلاپ هاي اضافه نصب شده روي بدنه رقيبي جدي براي دانگ فنگ اچ سي کراس به شمار مي رود و از اظهر اسپرت تر نسبت به مدل معمولي برخوردار است. فضاي کابين 315 در نسخه فيس ليفت از نو طراحي شده و هيچ شباهتي با طراحي نه چندان متناسب قبلي ندارد.
به ادعاي چري در طراحي داشبورد 315 جديد از بال هاي پرنده الهام گرفته شده و از حق نگذريم، داشبورد مدل فيس ليفت از نظر چيدمان و توجه به مدرنيته يک سر و گردن از رقباي هم قيمت و وطني خودش بالاتر است. البته نسخه فول 315 در چين با تجهيزات همچون پوشش چرمي صندلي ها، کنسول مياني، سانروف، مانيتور و دکمه هاي تنظيم سيستم صوتي روي فرمان عرضه مي شود که در مدل عرضه شده در ايران از اين موارد فاکتور گرفته شده و از مهمترين امکانات اش مي توان به تنظيم الکتريکي سيستم تهويه و سنسور عقب اشاره کرد.

ارتفاع صندلي راننده برخلاف رقبا قابل تنظيم نيست، اما برخلاف ساندرو و 206 تمام دکمه هاي شيشه بالابرها و قفل مرکزي در پنل درب راننده جايگذاري شده و از اين نظر مثل رقبا گيج کننده نيست. به کيفيت ساخت کابين انتقادهاي زيادي وارد است و در هر نقطه پلاستيک هاي خشک و ارزان قيمت به چشم مي خورد. اما مهم ترين نقطه قوت نسبت به 206، فضاي مناسب رديف عقب و صندوق بار است که باعث مي شود اگر به دنبال راحتي بيش تر هستيد 315 را انتخاب کنيد.
ام وي ام 315 پيشرانه ACTECO را در دل خود جاي داده که حاصل همکاري چري و کمپاني اتريشي است. اين پيشرانه 4 سيلندر با 1.5 ليتر حجم، 107 اسب بخار قدرت و 140 نيوتن متر گشتاور توليد مي کند و از اين نظر توان نسبتا مشابهي با 206 تيپ 5 دارد. اما به دليل عملکرد گيرباکس و نسبت به قدرت، شتاب اوليه 315 نسبت به تيپ 5 چشم گير نيست. اما درعوض سواري و تعويض دنده هاي نرم تري را به شما هديه مي کند.

شايع ترين ايراد مدل قديمي 315، مشکلات گيرباکس و مجموع کلاچ آن بود که گويا اين موارد در مدل فيس ليفت مرتفع شده اند. البته پدال ترمز 315 هنوز هم حساسيت مناسبي ندارد و اين هاج بک چيني با برخورداري از 2 کيسه هوا توانسته 4 ستاره ايمني از موسسه CNCAP دريافت کند.
پيشنهاد نهايي
اگر در رنج قيمت زير 40 ميليون تومان به دنبال خريد هاچ بکي جمع و جور براي تردد در شهرهاي شلوغ هستيد و از طرفي از ظاهر تکراري پژو 206 خسته شده ايد و به توانايي هاي فني خودرو نيز اهميت ويژه اي نمي دهيد، ام وي ام 315 جديد با ظاهر زيباتر از قبل مي تواند گزينه مناسبي پيش رويتان باشد.
رقباي داخلي و خارجي
• Renault Sandero
• Peugeot 207
• BRILLIANCE H320
نکات مثبت
طراحي زيباتر کابين و بدنه نسبت به قبلامکانات مناسبرديف عقب و صندوق بار جادارتر از 206
نکات منفي
ضعف سيستم کلاچشتاب اوليه نه چندان مناسب
امکانات و تجهيزات
چراغ هاي مه شکن جلو و عقب، چراغ سوم ترمز، تنظيم صندلي جلو در 4 جهت، رينگ آلومينيومي، سنسور پارک، تنظيم برقي آينه هاي جانبي، شيشه هاي بالابر برقي براي 4 درب، کيسه هوا براي سرنشينان جلو، ترمز جلو ديسکي و عقب کاسه اي، ABS و EBD قابليت پخش MP3، ورودي USB و AUX، مجهز به 6 بلندگو
مشخصات فني
کلاس: هاچ بک شهريپيشرانه: 4 سيلندر 16 سوپاپحجم موتور: 1497 سي سيقدرت: 107 اسب بخار در 600 دورگشتاور: 140 نيوتن متر در 4500 دوروزن: 1210 کيلوگرممصرف: 6.5 ليتر در 100 کيلومترباک: 50 ليترشتاب: -
قيمت: 46 تا 47 ميليون تومان (تيپ هاي مختلف)
دانگ فنگ H30 کراس؛ يک پکيج کامل
تب خريد کراس اوور در کشورهاي مختلف جهان آن قدر بالا گرفته که حالا همه بزرگان اين صنعت در جهان يک يا حتي چند نمونه از اين خودروها را در سبد فروش شان جاي داده اند. بازار خودرو ايران نيز در سال هاي اخير با عرضه محصولاتي در اين کلاس که عمدتا ساخت کمپاني هاي شرقي هستند، روي خوشي به کراس اوورها و کراس اوورهاي کامپکت نشان داده است و حالا اين تب آن قدر تشديد شده که خودروسازان بعضي هاچ بک هايشان را نيز با ظاهر کراس اوور به بازار عرضه مي کنند.

ايران خودرو نيز براي اين که از قافله عقب نماند، چندي پيش خودرو دانگ فنگ H30 کراس را در ليست محصولات اش قرار داد و توانست به شکل خيره کننده اي چندين هزار دستگاه از اين خودرو را پيش فروش کند! اين هاچ بک کراس کامپکت مشخصات فني و قيمت مناسبي دارد. اچ 30 کراس با استفاده از پلتفرم ZX سيتروئن ساخته شده و از اين نظر روحي فرانسوي دارد. اين خودرو براي نخستين بار در سال 2009 رونمايي شد. اچ 30 کراس حتي نسخه هاي هاچ بک و سدان نيز دارد.
يکي از نکات مثبت اچ 30 کراس بهره مندي از پيشرانه 1.6 ليتري TU5 پژوه است. پيشرانه اي که سال هاست در ايران امتحان خود را پس داده و از نظر عملکرد نمره قبولي گرفته است. اين پيشرانه 105 اسب بخار نيرو توليد مي کند و 142 نيوتن متر هم گشتاور دارد.

اچ 30 کراس در سيکل ترکيبي حدود 7 ليتر سوخت مصرف مي کند تا در رده خودروهاي کم مصرف بازار جاي بگيرد. يکي از مهمترين آيتم هايي که در خريد يک خودرو مد نظر مشتريان قرار دارد، خدمات پس از فروش و فراواني قطعات يدکي است. اچ 30 کراس خودرويي است که در اين 2 بخش مي تواند مشتري را راضي کند.
زيرا شبکه گسترده خدمات پس از فروش ايران خودرو در سراسر کشور و البته سهولت در تعميرات و تهيه قطعات يدکي پيشرانه TU5 نکاتي انکارناپذير در مورد اين خودرو هستند. از امتيازات ديگر اچ 30 کراس بايد به گيرباکس 4 سرعته اتوماتيک ساخت کمپاني آيسن ژاپن اشاره کرد. يعني همان کمپاني اي که گيرباکس خودروهاي نيسان و تويوتا را مي سازد. درون کابين اچ 30 کراس خبري از چرم و چوب نيست اما سعي شده کيفيت متريال به کاررفته در کابين در سطح خوبي باشد. به هر حال با ارزان ترين خودرو مجهز به گيرباکس اتوماتيک در بازار ايران سر و کار داريد که کم تر از 45 ميليون تومان قيمت دارد. البته کابين اين خودرو به اندازه کافي جا دارد و به نوعي مي تواند به عنوان يک خودرو استيشن هم مورد استفاده قرار بگيرد.

فاصله محوري اين خودرو از پژو 206 صندوقدار بيش تر است و فضاي بيش تري در بخش عقب براي زانوها وجود دارد. درون کابين يک نمايش گر لمسي نيز تعبيه شده. همچنين سانروف برقي، سيستم ضدسرقت ايموبلايزر، Isofix، بلوتوث تلفن همراه، سيستم صوتي DVD، سنسور و دوربين ديد عقب، از تجهيزات اين خودرو هستند که در هيچ يک از خودروهاي زير 50 ميليون تومان بازار ديده نمي شود. 2 کيسه هوا و ترمز مجهز به ABS+EBD از جمله موارد مثبت در بخش ايمني اچ 30 کراس هستند. اين خودرو با توجه به قيمت و مشخصات اش مي تواند رقيب سرسختي براي محصولات مختلف از جمله ساندرو استپ وي در اين رده از بازار شد.
پيشنهاد نهايي
اگر از آن دسته افرادي هستيد که برند خودرو اهميت نمي دهيد و فاکتور پيشينه و اصالت طراحي برايتان در اولويت نيست و مهم تر از هر چيز براي شما فهرست جذاب امکانات در مقابل قيمت پرداختي است، دانگ فنگ H30 کراس مي تواند انتخاب مناسبي در رنج قيمت زير 50 ميليون تومان باشد.
نکات مثبت
امکانات مناسب با توجه به رده قيمتياستفاده از گيرباکس اتوماتيکمشخصات فني قابل قبول مشابه 206 تيپ 5
نکات منفي
کيفيت معمولي بعضي قطعات کابين
امکانات و تجهيزات
سيستم ترمز ضدقفل با سيستم توزيع الکترونيکي نيرو (ABS+EBD)، ايربگ راننده و سرنشين جلو و جانبي. کليد تنظيم سيستم صوتي روي فرمان، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک، صفحه نمايشي لمسي (6.5 اينچي) با قابليت پخش فايل هاي تصويري و سيستم رهياب، روکش چرمي غربيلک فرمان، فرمان، دکوراتيو طرح متال، استفاده از قطعات کرومي در بدنه، آينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه، شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي، کامپيوتر سفري، 4 عدد بلندگو+ 2 عدد تيوتر، چراغ مطالعه جلو و عقب، سانروف برقي
مشخصات فني
کلاس: هاچ بک کراسپيشرانه (سيلندر): 4 سيلندر 16 سوپاپ TU5حجم موتور: 1.6 ليترقدرت: 105 اسب بخار در 5750 دورگشتاور: 142 نيوتن متر در 4000 دورگيرباکس: 4 سرعته اتوماتيکوزن: 1230 کيلوگرممصرف ترکيبي: 7 ليترحجم باک: 51 ليترشتاب صفر تا صد: 12.5 ثانيه
قيمت بازار: 46,300 ميليون تومان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت

به گزارش خبرآنلاین،به نقلاز اقتصادآنلاین -با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد.


برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۲۰,۰۰۰ ۶۸۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۰,۰۰۰ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۳۶,۰۰۰ ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۱۳,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۸,۰۰۰ ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ صفر ۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۰۱,۰۰۰,۰۰۰

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902601

دیگر خبرها

  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • قیمت تعمیر انواع مبل
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • شاهین اتومات چند شد؟ + جدول قیمت
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی