Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش‌های به‌دست آمده، یکی از دغدغه‌های شهروندان سیگاری اروپا، خرید سیگار‌های ارزان‌قیمت در کشورهای دیگر به ویژه در فصل تابستان و تعطیلات است.

بسیاری از مسافران کشورهای اروپای غربی و شمالی در فصل تابستان و زمان سفر به جنوب و شرق اروپا، سیگارهای ارزان‌قیمت برای خود و دوستان‌شان خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، در سال‌های گذشته در بسیاری از کشورها تلاش گسترده‌یی برای کاهش میزان قاچاق سیگار صورت گرفت. از طرفی با افزایش مصرف سیگار، شمار افرادی که به سرطان‌های مختلف ناشی از استعمال دخانیات مبتلا می‌شدند نیز رشد کرد. بر این اساس اکثر کشورهای اروپایی با وضع مالیات و افزایش قیمت سیگار راهی برای کاهش استعمال دخانیات ارائه کردند. طبق آمار به دست آمده، قیمت یک پاکت سیگار در بریتانیا نزدیک به 10پوند به فروش می‌رسد. با توجه به میزان مالیاتی که برای فروش سیگار در کشورهای مختلف اروپایی وضع می‌شود، ممکن است نزدیک به یک‌سوم از قیمت یک بسته 20 عددی سیگار مربوط به مالیات باشد. با توجه به آمارهای ارائه شده، این کشور با توجه به قیمت فروش سیگار در رتبه اول در میان کشورهای جهان قرار دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعمال سیاست افزایش قیمت سیگار در بریتانیا استعمال سیگار را در این کشور حدود 20 تا 30درصد در دهه گذشته کاهش داده است. ایرلند نیز از دیگر کشورهایی است که برنامه‌های بسیاری برای کاهش مصرف سیگار ارائه کرده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، ایرلند نخستین کشوری بود که ممنوعیت استعمال سیگار را در اماکن عمومی و وسایل نقلیه اعمال کرد. از طرفی دومین کشوری است که با افزایش قیمت سیگار تلاش برای کاهش مصرف آن داشته است. بر اساس آمار منتشر شده، قیمت هر پاکت سیگار 20 عددی در ایرلند، حدود 9.15پوند اعلام شده است. در ماه‌های گذشته مقامات فرانسه نیز از افزایش قیمت سیگار به ‌منظور کنترل عادت به استعمال این ماده دخانی خبر دادند. پیش از این نیز نخست‌وزیر فرانسه در سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان این کشور از افزایش قابل‌توجه قیمت سیگار در یک فرآیند چندساله در فرانسه خبر داد. فروش سیگار در سال 2015 در این کشور برای نخستین‌بار بعد از سال 2009 افزایش یافت؛ این در حالی بود که قیمت سیگار در این سال‌ها بدون تغییر باقی ماند. طبق آخرین آمار به دست آمده، قیمت هر پاکت سیگار در این کشور حدود 6 پوند اعلام شده است. این قیمت در هلند و فنلاند نیز بیش از 5 پوند گزارش شده که در آلمان رقمی معادل 4.86پوند است. طبق گزارش‌های به دست آمده، شمار افرادی که بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند، از سال ۱۹۷۰ تاکنون در آلمان افزایش یافته است؛ این در حالی است که بسیاری از آمارها حاکی از کاهش ابتلای افراد به سرطان ریه به دلیل ترک سیگار در این کشور است. در ایتالیا نیز هر پاکت سیگار 20 عددی، نزدیک به 4.37 پوند به فروش می‌رسد که این قیمت در اسپانیا، یونان و رومانی به‌طور متوسط بین 3.09 تا 3.93 پوند اعلام شده است.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، لهستان و بلغارستان از آخرین کشورهایی هستند که در فهرست فروش سیگارهای گران‌قیمت قرار دارند. در سال 2008 مقامات بلغارستان، استعمال دخانیات را در برخی اماکن عمومی ممنوع کردند. از آنجا که این قانون نتوانست تاثیر چندانی بر روند کاهش مصرف دخانیات داشته باشد، ممنوعیت مصرف سیگار در تمام اماکن عمومی سربسته اعمال شد. پس از آن، افزایش قیمت سیگار و وضع مالیات بر این کالا، از دیگر راهکارهای کاهش مصرف دخانیات بود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افزایش قیمت سیگار با ترک سیگار در افراد بزرگسال ارتباط دارد. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد، هنگامی که قیمت سیگار تا یک دلار افزایش یافت، میانگین تعداد نخ سیگارهای کشیده شده توسط سیگاری‌های شدید به میزان ۳۵ درصد کاهش یافته بود. بنابراین وضع مالیات سیگار می‌تواند، اهرم مناسبی برای کاهش مصرف سیگار در افراد سیگاری باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| سلاح آمریکایی در راه یک کشور اروپایی

آفتاب‌‌نیوز :

موشک JASSM XR، یک موشک کروز هواپرتاب پیشرفته با سطح‌مقطع راداری بسیار کم است که بر خلاف نسخه‌های پیشین به جای موتور توربوجت Teledyne CAE J۴۰۲ از موتور توربوفن Williams F۱۰۷‐WR‐۱۰۵ استفاده می‌شود که باعث افزایش برد شده‌است‌.

سر جنگی این موشک همانند نسخه پیشین ۴۵۰ کیلوگرم و برد آن بیش از ۹۰۰ کیلومتر گزارش شده است. در این نسخه فیوز، سامانه مکان‌یابی و واحد کنترل موشک و نرم افزار آن ارتقا پیدا کرده‌اند.

در نسخه بعدی یعنی AGM-۱۵۸B-۳ قرار است با تغییر ساختار بال و بدنه برد و سر جنگی افزایش پیدا کند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • وزیر کار در کدام کشور زندگی می‌کند؟
  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران ترین نقطه تهران
  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران‌ترین نقطه تهران
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • از افزایش ۱۷۰ درصدی تا ثابت ماندن دستمزد برای چند سال متوالی! +نمودار‌های مقایسه‌ای
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
  • قیمت گوشت قرمز در استان سمنان گران نشده است
  • عکس| سلاح آمریکایی در راه یک کشور اروپایی
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲/ کدام خودرو امروز گران شد؟