Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا نخعی‌پور، استاد حوزه و مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: گام اول فعالیت در مسیر الشهدا(ع) صداقت است که گاه در تبلیغات جلسات برخی هیئت‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی اظهارکرد: بنرهای تبلیغی هیئت‌ها در سطح شهر از یک جهت مطلوب است چرا که فضای شهری را به گونه‌ای برای شروع ایام عزا آماده می‌کند، اما محتوای این بنرها گاه ایراداتی دارد که اگر به آن توجه نشود آسیب‌زا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی‌پور بیان کرد: عنوانی که برای سخنرانان جلسات برخی هیئت‌ها در بنرها استفاده می‌شود، حجت‌الاسلام و یا حجت‌الاسلام و المسلمین است در حالی که آن فرد در حال حاضر هنور طلبه پایه‌های سال‌های اول حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه دادن این القاب به افرادی که در آن سطح نیستند اولا نوعی عدم صداقت در تبلیغات است، ادامه داد: آسیب دیگر این است که طلبه ای که هنوز سطوح علمی را نگذرانده ممکن است در بیان مباحث دینی دچار خطا و اشتباهاتی شود که در نتیجه موجبات بدبینی به این عناوین و حتی تزلزل باورهای دینی مردم گرددد.

مسئول اداره فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه علمیه عرف بر این است که به کسی حجت‌الاسلام می‌گویند که حدأقل سطح دو را به اتمام رسانده و وارد سطح سه شده باشد و شخصی که سطح سه را تمام کرده و در درس خارج مشغول به تحصیل است را حجت الاسلام والمسلمین میگویند ضمن اینکه ملبس شدن هم آیین نامه و قواعد خاص خودش را دارد.

نخعی پور اظهار کرد: برای ملبس شدن فرد باید حدأقل پایه 6( سطح یک حوزه) را با موفقیت به اتمام رسانده و در کارگاه های تلبس شرکت نموده باشد البته گاهی برخی طلاب سطح یک به دلیل امتیازات علمی و اخلاقی دارای شرایطی هستند که مسئولان حوزه به این نتیجه می رسند که او می‌تواند ملبس شود.

وی بیان کرد: آسیب دیگری که در بنرهای تبلیغی برخی هیئت‌ها دیده می‌شود استفاده از تصویر برخی سخنرانان است، گاه فردی چهره رسانه‌ای و کشوری است که نصب تصویر او موجب جذب مخاطب میشود اما افرادی که اینگونه نیستند چه نیازی به تصویر آنها در بنرها وجود دارد؟ و چرا ما افراد را آنقدر بزرگ کنیم که نتوانیم مانع آسیب‌های بعدی این رفتارها شویم.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: جلسه امام حسین(ع) باید دعوت به دین و اخلاق و معنویت باشد نه تبلیغ شخص خاصی! چه اینکه راه و روش سید الشهدا(ع) نیز دعوت مردم به راه حق و ایمان به پروردگار بود.

وی یادآور شد: چه اشکالی دارد اگر طلبه‌ای را می‌شناسیم که به لحاظ توان سخن‌وری و آگاهی رشد قابل قبولی دارد و می‌خواهیم از او برای سخنرانی هیئت استفاده کنیم، در بنر تبلیغی هیئت بنویسیم طلبه گرامی یا طلبه فاضل و از عناوینی که بار معنای خاص خود را دارد و برای افراد موی سپید کرده در حوزه اطلاق می‌شود استفاده نکنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روزها نیروهای انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می کنند ولی به این جنجال ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند .(۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی وخارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

کد خبر 6088120

دیگر خبرها

  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا