Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اگر مسئله بانکی بین ایران و اروپا حل شود حضور هیئت‌های خارجی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مشترک سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

مصطفی رناسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون جزئیات نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در اصفهان و فرانسه اظهار داشت: در حقیقت این دومین باری بود که فرانسوی‌ها به ایران و اصفهان سفر می‌کردند و می‌توان گفت در این دوره از مذاکرات تا حدودی به عمل نزدیک‌تر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت‌های بزرگ فرانسوی در این نشست حضور پیدا کردند همچنین از چند شرکت نخست فرانسه و هیئت فرانسوی در این نشست حضور پیدا کردند که از جمله این شرکت‌ها را می‌توان شرکت وینسی فرانسه دانست که قصد اجرای طرح توسعه فرودگاه اصفهان و مشهد را دارند، همچنین شرکت آلستوم در طرح قرارداد راه آهن و قطارهای شهری سرمایه‌گذاری کردند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان هدف از سفر هیئت فرانسوی در اصفهان را بررسی‌های بیشتر و سرمایه گذاری و بررسی بازار دانست و تصریح کرد: این نشست دومین نشستی بود که هیئت بلند پایه فرانسوی با سفر به اصفهان فرصت‌های تجاری را مورد بررسی قرار دادند از این رو می‌توان این نشست را امیدوار کننده‌تر از نشست قبلی برای اصفهان دانست.

وی با بیان اینکه هیئت فرانسوی بلند پایه بود و شرکت‌های بزرگی آمدند و به صورت جدی وارد مذاکرات شدند، ادامه داد: خوشبختانه اتاق بازرگانی اصفهان هم برنامه ریزی‌هایی برای مذاکرات چهره به چهره هیئت فرانسوی با فعالان اقتصادی اصفهان فراهم کرده بود که در این راستا هم فرانسوی‌ها و هم فعالان اقتصادی اصفهان ابراز رضایت کردند و موضع و برخورد فرانسوی‌ها نشان دهنده اجرای برنامه‌های عملیاتی بود.

رناسی در پاسخ به این سئوال که نتیجه و پیام اصلی این نشست برای ایران و اصفهان چه بود؟ گفت: قرار شد طی یک ماه آینده طرح توسعه فرودگاه اصفهان با شرکت وینسی فرانسه امضا شود که این نخستین گام بود همچنین در گام‌های بعدی با برپایی مذاکرات و ارتباطی که میان فعالان اقتصادی و شرکت‌های فرانسوی برقرار کردیم و با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم این موضوع را به مرحله بنگاه انتقال تکنولوژی و یا سرمایه گذاری برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: هیئت فرانسوی تنها یک روز در اصفهان حضور داشتند، ولیکن در جلسات طولانی با فعالان اقتصادی، استاندار اصفهان شرکت و از امکانات اصفهان بازدید کردند که امیدواریم برنامه ریزی‌های بعدی این نشست‌ها با فعالان اقتصادی ادامه داشته باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه مسائل بانکی بین ایران و اروپا در حال حل شدن است، گفت: مسئله عمده اصلی در این راستا مسئله بانکی است، اگر مسئله بانکی بین ایران و اروپا حل شود حضور هیئت‌های خارجی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مشترک سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: به همین صورت اگر شرکت‌های بزرگ خارجی همچون وینسی فرانسه برای سرمایه گذاری وارد کشور شوند، شرکت‌های کوچک هم برای سرمایه گذاری اقدام می‌کنند و این برای ما مهم است که شرکت‌های پیشگام و تراز اول برای سرمایه گذاری حضور یابند.

رناسی افزود: حل مسائل بانکی بین ایران و اروپا و به طور کلی همه کشورها از گام‌های مهم است، در حال حاضر مشکل عمده مسئله بانکی بین ایران و اروپا است چرا که انتقال پول و یا اعتبار و تأمین مالی به راحتی صورت نمی‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت تلاش بیشتر کرده تا مسائل بانکی بین ایران و کشورهای خارجی حل شود تا همکاری‌های فنی و اقتصادی و سرمایه گذاری‌ها بیشتر سرعت بگیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در پاسخ به این سئوال که هزینه برآورد شده برای طرح توسعه فرودگاه چقدر بوده و آیا دولت در این زمینه کمکی کرده است؟ اظهار داشت: در حقیقت قراردادها محرمانه است و قراردادی هم در محل مذاکرات داشتیم که جزئیات آن را علنی نکردند، اصول این قراردادها این است که از اطلاعات اولیه اطلاعاتی منتشر نمی‌شود اما باید گفت این کار بسیار بزرگی است چرا که گام نخست برای توسعه گردشگری اصفهان بر روی مسئله فرودگاه است چون فرودگاه اصفهان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و امیدواریم طرح توسعه فرودگاه عملی شود تا مسئله گردشگری اصفهان رونق یابد.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟