Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شرکت آمریکایی Winnebago اقدام به رونمایی از خودروی کمپر 4×4 کرده است که در حقیقت یک مرسدس بنز اسپرینتر با تجهیزات آف‌رود است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،تابستان گذشته، شرکت آمریکایی وینن‌بگو از خودروی کمپر مفهومی خود رونمایی کرد که توجه بسیاری از علاقه‌مندان این کلاس از خودروها را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خودرویی که رونمایی شده بود، تنها یک مدل مفهومی بود و برنامه‌ای برای تولید آن وجود نداشت. بااین‌وجود بسیاری از طرفداران خودروهای کمپر آرزو داشتند که ای‌کاش چنین خودرویی به تولید برسد. حال وینن‌بگو به این آرزو جامه‌ی عمل پوشانده و سرانجام از مدل نهایی و تولید خودروی کمپر جدید خود با نام ریوال 4×4 رونمایی کرده است که برای سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد.

ریوال 4×4 به‌طور تخصصی برای حمل دوچرخه، اسکی و سایر وسایل کمپ طراحی شده است و می‌تواند وظایف محوله را در نهایت راحتی و به بهترین نحو انجام دهد.

بسیاری از افراد شرکت وینن‌بگو را به خاطر خودروهای خانه‌به‌دوش بزرگ و معروف آن می‌شناسند؛ اما این شرکت تخصص و مهارت بالایی نیز در ساخت ون‌های کمپر دارد. دو سال قبل بود که این شرکت اقدام به عرضه‌ی ون Era 4×4 کرد که آن مدل نیز بر اساس مرسدس بنز اسپرینتر ساخته شده بود؛ با این تفاوت که در آن توانایی‌های جاده‌ای در مقایسه با توانایی‌های آفرود و خارج جاده‌ای در اولویت قرار داشتند و بیشتر یک خودروی جاده‌ای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک بود.

اما محصول جدید وینن‌بگو بیشتر بر توانایی‌های خارج جاده‌ای تمرکز دارد و به‌راحتی می‌توان با آن وارد مسیرهای صعب‌العبور شد. هدف تولید این خودرو بسیار واضح و ساده است؛ خودروی کمپری که بتواند شما را به مکان‌هایی ببرد که تا قبل از این با هیچ‌یک از کمپر‌های وینن‌بگو نمی‌توانستید به آنجا بروید.

برای نیرودهی به این کمپر، از پیشرانه‌ی سه لیتری شش سیلندر توربو دیزل استفاده شده است که می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتون متر گشتاور به هر چهار چرخ خودرو انتقال دهد.

این محصول در زمینه‌ی توانایی‌های آفرود نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ به‌طوری که در آن از دنده‌ی کمکی، سیستم کمکی فرود از تپه و لاستیک‌های آفرود BF گودریچ استفاده شده است که چنین مواردی را در هیچ یک از محصولات دیگر وینن‌بگو نمی‌توانید مشاهده کنید.

زمختی و خشن بودن این خودرو تنها به نمای بیرونی آن محدود شده است و در داخل کابین شاهد فضایی آرام و دلچسب هستیم که یک آشپزخانه، حمام، توالت، سلول خورشیدی برای تأمین برق مورد نیاز، سیستم گرمایش هیدرونیک و سیستم تهویه‌ی مطبوع نیز در آن تعبیه شده‌اند. تختخواب‌هایی که در عقب این خودرو قرار دارند، می‌توانند در سقف خودرو تا شوند و به این ترتیب فضایی به مساحت ۴ متر مربع ایجاد می‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان یک گاراژ برای دوچرخه‌ها استفاده کرد. درهای دوگانه‌ی عقبی نیز ورود و خروج از عقب خودرو را بسیار آسان کرده‌اند.

در بخش عقبی ریوال 4×4، شش قلاب مخصوص مهار کردن بار یا دوچرخه‌ وجود دارد و به‌این‌ترتیب هنگامی که در مسیرهای پردست‌انداز و ناهموار حرکت می‌کنید، دیگر از بابت به هم ریختن وسایل عقب خودرو نگرانی نخواهید داشت. در هنگام شب نیز می‌توان تنها با فشردن یک کلید تختخواب خودرو را باز کرد که دارای ابعاد ۱.۲۴ در ۲ متر است.

در بخش جلویی تختخواب یک آشپزخانه‌ی کوچک و یک حمام وجود دارد که توالت نیز درون همین حمام و به طرز هوشمندانه‌ای کار شده است.

از امکاناتی که در این بخش وجود دارند می‌توان به اجاق برقی با روکش شیشه‌ای، یخچال و فریزر کمپرسور دار با حجم ۷۱ لیتر، سینک ظرف‌شویی از جنس فولاد ضد زنگ با پوشش شیشه‌ای، سیستم تصفیه‌ی آب، کمد آشپزخانه‌ی تاشو و کشو اشاره کرد.

درون توالت این خودرو، یک دوش متحرک از نوع مفصلی و یک روشویی تاشو وجود دارند. همچنین کمد لباس به همراه آویز و سه قفسه‌ی تاشوی قابل برداشتن نیز درون توالت قرار دارند.

در بخش جلویی خودرو، فضایی برای سرو کردن غذا و نشستن وجود دارد که در یک سمت آن یک نیمکت قرار گرفته است و صندلی‌ راننده و سرنشین کناری، قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه دارند تا روبروی این نیمکت قرار بگیرند. سپس امکان باز کردن یک میز ناهارخوری تاشو فراهم می‌شود و سرنشینان می‌توانند غذای خود را روی این میز میل کنند. نیمکتی را که در این قسمت قرار دارد، می‌توان به‌عنوان یک تختخواب تک‌نفره نیز مورد استفاده قرار داد.

در بخش خارجی خودرو، ریوال به یک سایه‌بان تاشوی برقی مجهز است که روی آن سیستم نورپردازی LED نیز نصب شده است.

این سایه‌بان دارای طرحی است که باد نتواند به آن آسیبی برساند. در هنگامی که درب جانبی خودرو را که از نوع کشویی است باز کنید، می‌توانید از یک میز تاشو در بیرون خودرو بهره‌مند شوید.

یک دوش آب سرد و گرم در بیرون خودرو وجود دارد تا سرنشینان بتوانند پیش از ورود به کابین خودرو خود را تمیز کنند. یک نردبان متحرک نیز در این بخش تعبیه شده است که دسترسی به فضای سقف خودرو و باربند را سهولت می‌بخشد.

ریوال به هیچ‌گونه مخزن گاز مایعی مجهز نیست و تمامی انرژی‌های مورد نیاز خود را از موتور دیزلی و نیروی الکتریکی به دست می‌آورد. یک پنل خورشیدی به قدرت ۲۰۰ وات روی سقف این خودرو کار گذاشته شده است و سه عدد باتری ۱۰۵ آمپری AMG درون خودرو وجود دارند. یک تانکر آب ۷۹.۵ لیتری برای نگهداری آب تازه وجود دارد و یک تانکر دیگر برای نگهداری آب مصرف‌شده‌ی فاضلابی.

این مرسدس بنز اسپرینتر به سیستم سرگرمی و ارتباطی با یک نمایشگر لمسی ۶ اینچی مجهز است و از دیگر تجهیزات آن باید دوربین دید عقب، صندلی‌های تنظیم شونده‌ی جلویی، استراحتگاه دست، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL، سیستم رهیاب ماهواره‌ای با نمایشگر ۹ اینچی، رادیوی XM سیروس و اتصال بلوتوث را نام برد.

این خودرو با قیمت ۱۳۴ هزار و ۷۹۹ دلار در بازار آمریکا عرضه می‌شود و به‌این‌ترتیب خودروی ارزانی نیست که فورا کارت اعتباری خود را بردارید و به سراغ آن بروید؛ اما با این وجود افرادی که توانایی خرید آن را دارند از راحتی، قابلیت‌های خارج جاده‌ای و طراحی زیبای آن لذت خواهند برد. کسانی که توانایی پرداختن چنین مبلغی را ندارند، می‌توانند به سراغ مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر اسپرینتر بروند. برای آشنایی با توانایی‌های این خودرو پیشنهاد می‌کنیم کلیپ زیر را از دست ندهید.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟

امیرمسعود عابدین: با خرید یک خودروی لوکس مستهلک شده و دست‌دوم، هزینه‌های زیادی گریبان شما را می‌گیرد؛ اما در طول این سال‌ها، مرسدس‌بنز تعداد انگشت شماری از خودروها را عرضه کرده که در برابر آزمون زمان ایستادند و به طرز شگفت‌آوری قابل‌اعتماد بودند. در این مقاله قصد داریم که قابل‌اعتمادترین سدان‌های لوکس مرسدس‌بنز را که تاکنون ساخته شده‌اند، تجزیه ‌و تحلیل کنیم.

۵. مرسدس‌بنز CLS (C۲۵۷)

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۷۶ از ۱۰۰

مرسدس‌بنز CLS یک خودروی لوکس است که با خط سقف شیب‌دار خود، جذابیت زیادی دارد. سدان فست بک CLS از اوایل دهه ۲۰۰۰ در خط تولید مرسدس‌بنز حضور داشته و این کمپانی در سال ۲۰۲۳ تولید این مدل محبوب را متوقف کرد. در نتیجه، مدل‌های CLS برخی از بهترین خودروهای لوکس ارزان‌قیمت هستند که می‌توان خریداری کرد.

میانگین هزینه نگهداری سالانه: ۹۸۵ دلار

برآورد هزینه نگهداری در ۱۰ سال اول: ۱۱۳۲۲ دلار

مجموع فراخوان‌ها: ۳ بار

۴. مرسدس‌بنز C کلاس (W۲۰۶)

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۷۶ از ۱۰۰

جدیدترین مرسدس‌بنز کلاس C که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، با سدان‌های اسپرت لوکس دیگری مانند بی ام و سری ۳ و آئودی A۴ رقابت می‌کند. مرسدس‌بنز C کلاس ۲۰۲۴ با قیمت ۴۶۹۵۰ دلاری (معادل ۳ میلیارد تومان)، به عنوان یک سدان دیفرانسیل‌عقب یا چهار چرخ محرک در مدل C۳۰۰ عرضه می‌شود.

با توجه به اینکه این نسل C کلاس هنوز یک خودروی نسبتاً جدید است، هنوز به زمان نیاز دارد تا نقاط ضعف خود را نشان دهد، اما صاحبان آن از نشت روغن در پشت سرسیلندرها و برخی مشکلات الکتریکی در مورد سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX خبر داده‌اند.

میانگین هزینه نگهداری سالانه: ۷۳۹ دلار

برآورد هزینه نگهداری در ۱۰ سال اول: ۱۰۷۳۴ دلار

مجموع فراخوان‌ها: ۲ بار

۳. سدان مرسدس‌بنز S کلاس (W۲۲۲)

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۱ از ۱۰۰

مرسدس‌بنز کلاس S که اغلب به عنوان یکی از بهترین خودروهای لوکس ساخته شده در نظر گرفته می‌شود، دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های لوکس مانند ماساژور صندلی‌ها، یخچال برای سرنشینان عقب و سیستم تعلیق بادی است. کلاس S برخی از گران‌ترین ویژگی‌های ارائه شده توسط برندهای خودروهای لوکس را ارائه می‌کند. نسل قبلی کلاس S با در نظر گرفتن رقبایی مانند بی ام و سری ۷، رقابت سختی دارد، اما با رتبهٔ شگفت‌انگیز قابلیت اطمینان بالا از مؤسسه J.D. Power، سر خود را بالا نگه می‌دارد.

برخی از لوازم الکترونیکی کلاس S که تا حد زیادی از فناوری پر شده است، ناگزیر از کار خواهند افتاد. مالکان در مورد قابلیت اطمینان تجربیات بسیار متفاوتی دارند، اما یک مشکل در بیشتر مدل‌های W۲۲۲ وجود دارد. مدل‌های کلاس S که بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ ساخته شده‌اند، معمولاً موتور دمنده HVAC آنها از کار می‌افتد.

میانگین هزینه نگهداری سالانه: ۱۲۴۹ دلار

برآورد هزینه نگهداری در ۱۰ سال اول: ۱۲۳۰۶ دلار

مجموع فراخوان‌ها: ۵ بار

بدترین مدل خریداری شده: ۲۰۱۴

۲. سدان مرسدس‌بنز S کلاس (W۲۲۳)

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۱ از ۱۰۰

جانشین مدل W۲۲۲، یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای لوکسی است که می‌توان خرید. مدل پایه S-Class دارای قیمت ۱۱۷۳۰۰ دلاری (معادل ۷ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان) است، در حالی که مرسدس S-Class میباخ فوق لوکس ۱۹۸۳۰۰ دلار (معادل ۱۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان) قیمت دارد و دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی است.

در زمان نگارش این مقاله، اطلاعات کافی در مورد نگرانی‌های مربوط به قابلیت اطمینان مربوط به کلاس S مرسدس‌بنز ۲۰۲۴ در دسترس نیست. گفتنی است که برخی از مالکین ادعا می‌کنند که مدل‌های جدید کلاس S از مشکلات الکترونیکی تصادفی رنج می‌برند.

میانگین هزینه نگهداری سالانه: ۱۲۴۹ دلار

برآورد هزینه نگهداری در ۱۰ سال اول: ۱۲۳۰۶ دلار

مجموع فراخوان‌ها: ۵ بار

۱. سدان مرسدس‌بنز E کلاس (W۲۱۴)

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۳ از ۱۰۰

آخرین نسل مرسدس‌بنز کلاس E، یعنی اتاق W۲۱۴، فراتر از انتظارات همه بود. کلاس E جدید از نظر عملکرد، لوکس بودن و حتی قابلیت اطمینان، با نسل قبلی بسیار متفاوت است. برخی حتی تا آنجا پیش می‌روند که E-Class جدید را یک بچه اس کلاس می‌نامند. مرسدس‌بنز E کلاس ۲۰۲۴ دارای قیمت ۶۲۳۰۰ دلاری (معادل ۴ میلیارد تومان) است.

میانگین هزینه نگهداری سالانه: ۷۸۸ دلار

برآورد هزینه نگهداری در ۱۰ سال اول: ۱۱۲۲۴ دلار

مجموع فراخوان‌ها: ۲ بار

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899069

دیگر خبرها

  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)