Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > مشکلات مردم - وزارت بهداشت گزارش رسیدگی به شکایات بهداشتی مردم از اصناف را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در شهریور سال جاری ۲۵۱۲۵ تماس بود که از این تعداد، ۷۶۷۰ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسید و بقیه تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید انصاری با بیان این مطلب گفت: بیشترین شکایت‌های ثبت شده به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بود.
او گفت: همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت‌های غیر مجاز و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۱۱ درصد، نانوایی با ۱۰ درصد و سلف سرویس و رستوران‌ها با ۹ درصد بیشترین اخبار و شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند.
انصاری ادامه داد: میزان ۳ درصد از اخبار و شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم‌سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان ۱۰۱۷۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف گردید که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره بوده است.
مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در شهریور ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و شهید بهشتی (۱۲ درصد)، ایران (۱۱ درصد)، شیراز و اصفهان (۸ درصد) و در مرتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، تهران، قم، شهید صدوقی یزد، جندی شاپور اهواز، تبریز و مازندران بود.
انصاری گفت: اقدامات شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط منجر به معرفی ۱۵ درصد از متخلفین به مراجع قضایی، صدور ۲۳ درصد انواع اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۱۱ درصد رفع نقص از اخبار و شکایات مردمی شد.
او گفت: در همین بازه زمانی میزان رضایت‌مندی مردمی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۹۴ درصد بود و ۷۲ درصد تماس گیرندگان آقایان و ۲۸ درصد خانم‌ها بودند.
مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هم‌وطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
46231

کلید واژه‌ها : مشکلات خوانندگان - وزارت بهداشت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر روستا با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان