Web Analytics Made Easy - Statcounter

مداح و جانباز دوران دفاع مقدس گفت:پیچیدگی و ابزار دشمن امروز بسیار بیشتر از گذشته شده و اگر شعور و بصیرت نداشته باشیم دشمن سنگرهایی را که فتح کرده ایم از ما خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، میزگرد «دفاع همچنان باقی است» با حضور یادگاران دفاع مقدس، به همت پایگاه تحلیلی خبری دیار آفتاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزگرد با حضور نور علی غریبی- جانباز ۷۰ درصد و نویسنده کتب دفاع مقدس،مرتضی پیرایش-رزمنده جانباز و مداح دوران دفاع مقدس، سعید وفایی از رزمندگان جنگ تحمیلی و ابراهیم نصیری سرباز داوطلب دوران جنگ و رئیس کنونی هیئت ورزشی معلولان و جانبازان استان مرکزی برگزار شد.

مرتضی پیرایش- ذاکر اهل بیت(ع) و از جانبازان و رزمندگان شهرستان اراک در دوران دفاع مقدس در این میزگرد به بیان خاطراتی از حضور خود در جبهه حق علیه باطل اشاره کرد و گفت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به صورت غیر مستقیم توطئه هایی را بر علیه کشور اعمال می کردند و طی این مدت تجاوز هایی را به خاک کشور داشتند اما جنگ دشمنان از 31شهریورماه 59 به صورت رسمی با تجاوز نظامی به شهرهای کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: در حالی که مدت زیادی از شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نگذشته بود که دو ابر قدرت شرق و غرب دست به دست هم دادند و جنگ تحمیلی را با محوریت صدام علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود:اولین حضورم در جبهه حق علیه باطل در سن 15 سالگی و در سال 60 هجری شمسی از طریق اعزام به مناطق غرب کشور( گیلانغرب) بود.

پیرایش اظهار کرد: در اوایل جنگ به دلیل غافلگیر شدن کشور، خیلی از مباحث آموزشی و ساماندهی نیروها انجام نمی شد؛ در ادامه با اتحاد و همدلی که بین مردم کشور و مسئولین به وجود آمد روند انجام کارها به نحو چشم گیری بهتر شد.

وی ادامه داد: سال 60 که اعزام شدم چندین دوره آموزش های نظامی را گذراندم و در ادامه به مناطق غرب کشور اعزام شدم و برای اولین بار در عملیات فتح قله شیا کوه (عملیات مطلع الفجر) شرکت کردم که در این عملیات سردار سیاوش امیری از سرداران رشید اسلام و فرمانده گردان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

رزمنده اراکی دوران دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان با زیرکی خاصی که داشتند در جنگ تحمیلی، کشور مسلمان عراق را رو در روی ما قرار دادند و خودشان از پشت پرده جنگ را مدیریت می کردند تا بتوانند از این طریق به اهداف شوم خود برسند.

دفاع مقدس پر از نور و رحمت بود

پیرایش ادامه داد: هر چند جنگ تبعات خاص خود را دارد و خسارت های مالی و جانی فراوانی را به همراه داشت ولی دوران دفاع مقدس سراسر نور، رحمت و برکت بود و خیلی از افراد در این جنگ خودشان را پیدا کردند و به ندای امام(ره) لبیک گفتند شهید، جانباز یا آزاده شدند.

وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس معنویت خاصی را بر کشور حاکم کرد ادامه داد:این دوران روحیه ایثار و شهادت،اخلاص، جسارت و ایستادن در برابر دشمنان و ... را به مردم ایران تزریق کرد که همه این اقدامات در سایه نفس قدسیه امام (ره) و یاران خاص ایشان که پای کار بودند حاصل شد.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه 40 ماه سابقه جبهه و 55 درصد جانبازی دارم بیان کرد: در سال 61 در عملیات فتح المبین که فرماندهی آن را رحیم آنجفی بر عهده داشت از ناحیه پای راست با اصابت گلوله مجروح شدم و این موضوع باعث شد مدتی را در بیمارستان بستری باشم.

وی اضافه کرد: بعد از مدتی استراحت دوباره به مناطق غرب کشور اعزام شدم و در عملیات های مختلفی از جمله عملیات فتح خیبر، عاشورا و .. حضور داشتم که در این عملیات هم از ناحیه گلو با اصابت ترکش دوباره مجروح شدم.

این مداح دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بنده در دوران دفاع مقدس در کارهای فرهنگی و تبلیغاتی بیشتر فعالیت داشتم و کلاس های عقیدتی برگزار می کردم و توسط علی اصغر فتاحی فرمانده گردان مسئولیت تبلیغات گردان به بنده واگذار شد.

وی ادامه داد: قبل از اعزام هم در فعالیت های قرآنی مشارکت داشته و به تلاوت قرآن علاقه خاصی داشتم.

پیرایش،با اشاره به اینکه قیام، انقلاب و دفاع مقدس نشات گرفته از عاشواری امام حسین(ع) است بیان کرد: کسی که در مسیر سید الشهدا(ع) قرار دارد همواره در برابر ظلم و ستم می ایستد.

وی با بیان اینکه حق و باطل همواره وجود دارند ادامه داد: تا زمانی که باطل وجود دارد،حق طلبانی نیز هستند که در برابر آن قیام خواهند کرد تا نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) باقی بماند.

رزمنده اراکی دوران دفاع مقدس اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در جبهه حق پیروز باشیم باید ابتدا حقانیت خود را ثابت و در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

پیرایش با تاکید بر اینکه وظیفه هر حق طلب و عدالتخواهی است که هرگاه ندای حق را شنید آن را اجابت کند و در کنار منادی آن بایستید افزود: در کنار هم بودن افراد در جبهه حق،سرنگونی دشمنان را به همراه خواهد داشت.

بصیرت نباشد،سنگر هایی که فتح کرده ایم از دست می رود

این جانباز سرافراز با اشاره به اینکه پیچیدگی و ابزار دشمن امروز بسیار بیشتر از گذشته شده است بیان کرد: اگر شعور و بصیرت نداشته باشیم دشمن سنگرهایی را که فتح کرده ایم از ما خواهد گرفت.

اهمیت حضور در جبهه مقاومت در این دوران دوچندان است

رزمنده اراکی دوران دفاع مقدس به اهمیت حضور در جبهه های مقاومت هم اشاره ای کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از هر ترفندی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران دریغ نمی کنند و قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را دارند، اهمیت حضور در جبهه های مقاومت دو چندان می شود.

پیرایش حضور گروهک تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام(ره) را زنگ خطری برای آمادگی در برابر توطئه دشمنان عنوان کرد و افزود: اگر در جبهه های مقاومت در برابر دشمنان نمی جنگیدیم باید امروز در داخل مرزها باید با آنها مقابله می کردیم.

پیروزی مقاومت،پیروزی ماست

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مقاومت از رزمندگان ایرانی الگو گرفته اند ادامه داد: باید به نیروهای مقاومت کمک کنیم تا پیروز شوند چرا که پیروزی نیروهای مقاومت پیروزی ما هم محسوب می شود.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع از اسلام مرز و خاک نمی شناسد افزود: در هر جایی که اسلام در خطر است باید وارد میدان و دفاع از اسلام شویم.

تاریخ شفاهی دفاع و مقاومت گردآوری شود

پیرایش دفاع مقدس را گنجینه ای از رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام عنوان کرد و گفت: باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را گردآوری کنیم تا نسل های آینده بتوانند از این الگوها به نحو شایسته ای بهره گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس سرشار از نکات آموزنده ای است که باید به جوانان و نوجوانان ارائه شود افزود: باید نکات آموزنده دفاع مقدس نفوذ بیشتری در کتاب های درس مدارس و دانشگاه ها داشته باشد تا افراد بتوانند از این آموزه ها در سراسر زندگی خود استفاده کنند.

پیرایش با تاکید بر اینکه برخی از مسئولین با ساده اندیشی قصد داشتند درس حسین فهمیده را از کتاب های درسی حذف کنند خاطرنشان کرد: شهدا باید جایگزین برخی شخصیت هایی باشند که امروز در کتاب های درسی جای دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه جان، آبرو و زندگی می‌دهد تا کشور در عزت بماند و جانانه از حریم ولایت و اسلام دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر زنجان، اظهار کرد: دشمن باید بداند کسانی که بخواهند به کشور آسیب وارد کنند با واکنش نیروهای مسلح که آماده جانفشانی هستند، مواجه خواهند شد چون آنها در این مسیر آبروی خود را هم هدیه می‌کنند.

 وی به نقش تاثیرگذار سپاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سپاه زائیده انقلاب، قرآن و اسلام بوده و برای حراست از کیان کشور یک مکتب الهی است.

او با بیان اینکه حفاظت از مکتب اسلام بر عهده سپاه پاسداران است، اضافه کرد: ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی جزو وظایف سپاه است؛ بصیرت انقلابی به معنای شناخت دشمن است و به این موضوع باید توجه داشت.

 بیگدلی با اشاره به هفته عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپاه یک مجموعه نظامی، عقیدتی و مذهبی است که در عین حال از عقیده، اعتقاد و تفکر الهی، نمی‌تواند جدا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌ها و وظایف مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران، گفت: تعمیق رواج معارف، روحیه و عمل انقلابی و جهادی یکی از این وظایف است چرا که سپاه نمی‌تواند بدون تفکر جهادی به اهداف و ماموریت خود برسد.

بیگدلی به دیگر اهداف این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارتقا و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی، رواج اندیشه، ارزش‌ها، نمادها و سبک زندگی اسلامی چه در قالب فردی چه اجتماعی، پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی و تعیین مکتب انقلابی از سپاه در جامعه از دیگر وظایف و اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های اجرا شده توسط مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان در سال گذشته  اشاره کرد گفت: برگزاری ۲۰ هزار جلسه بصیرتی، برگزاری ۲۳۲۰ جلسه بصیرتی به صورت غیرحضوری و مجازی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف با حضور و شرکت یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در این جلسات، بسیج استادیاران، اسوه‌ها و حلقه‌های صالحین در استان با حضور ۸۰ هزار نفر در مجموع نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • شکست اسرائیل در عملیات وعده صادق جبران‌ناپذیر است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد