Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ 177 شهید نصر اصفهانی از تشکیل شورای همکاری خلیج فارس به عنوان مهمترین پیامد خارجی عملیات ثامن الائمه(ع) یاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، در سالروز عملیات غرور آفرین ثامن الائمه(ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد، خبرنگار ما به سراغ حمیدرضا جعفری، فرمانده تیپ یکم لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) و یکی از افراد حاضر در این عملیات رفت و با او به گفت گو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف و ماموریت عملیات ثامن الائمه (ع) چه بود؟

جعفری اظهار کرد: عملیات ثامن الائمه(ع) با هدف انهدام نیروهای دشمن در شرق رودخانه کارون وتصرف منطقه توسط لشکر 77 پیاده خراسان، سپاه پاسداران و همچنین ژاندارمری وقت و جهاد سازندگی طراحی شد تا بر این اساس سپاه از سمت آبادان، دارخوین و ماهشهر با همکاری لشکر 77 پیاده خراسان از محور فیاضیه و دارخوین و از سه محور ایستگاه 12 و ایستگاه هفت و جاده ماهشهر علیه دشمن بعثی عملیات را اجرائی کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از تصرف آبادان به دنبال اهرم فشار و تبلیغات علیه رزمندگان اسلام بود، افزود: افسران نظامی کشور با انجام این عملیات در پی کاهش احتمالی تهدیدات دشمن بعثی بوده تا پس از پاکسازی شرق رودخانه کارون، نیروهای خودی از خطوط پدافندی آزاد و امکان به کارگیری آنها در مراحل بعدی آزاد سازی مناطق اشغالی فراهم شود.

استعداد یگانهای حاضر در عملیات را تشریح کنید

فرمانده تیپ 177 شهید محمد جعفر نصر اصفهانی گفت: در این عملیات لشکر 77 با سه تیپ شامل 9 گردان نیروی پیاده، سپاه با 16 گردان نیروی پیاده، تیپ 37 زرهی شیراز، گردان 251 تانک از لشکر 16 زرهی،گردان 107 ژاندارمری، گروه رزمی 291 تانک و همچنین جهاد سازندگی برای احداث جاده وحدت حضور مستمر داشتند.

جعفری بیان کرد: پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا برای نخستین بار قوای مسلح تحت رهبری و فرماندهی امام خمینی(ره) ترکیبی از همه ظرفیت های نظامی را تشکیل داده بودند که به لطف خدا این عملیات برای ادامه همکاری های مشترک بین سپاه و ارتش الگو سازی شد.

توضیح مختصری از نحوه عملیات را بفرمائید

فرمانده تیپ ۱۷۷ ارتش می افزاید: عملیات ثامن الائمه(ع) در ساعات ابتدایی تاریخ پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با هجوم به مواضع اصلی دشمن و شکست مقاومت نیروهای بعثی آغاز و پس از تصرف خاکریزهای دشمن، رزمندگان به ادامه پیشروی به سمت پل حفار در حرکت بودند که مقاومت دشمن در این منطقه بیانگر هوشیاری نسبی آنان بود.

جعفری گفت: با روشن شدن هوا و ادامه پیشروی های جبهه مقاومت به سمت محورهای شمالی از جمله پل مارد، دشمن به عقب رانده شد و رزمندگان اسلام ابتکار عمل و صحنه میدان مبارزه را بدست گرفتند.

نتایج بدست آمده در این عملیات چه بود؟

جعفری اظهار داشت: در این عملیات علاوه بر شکست حصر آبادان، ساحل شرقی رودخانه کارون و بیش از ۱۵۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده از چنگال دشمن آزاد و بیش از ۱۶۰۰ اسیر به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند.

وی افزود: غنایم زیادی شامل تانک، خودروهای نفر بر و لودر توسط نیروهای خودی کسب شد و با توجه به نقش ارزنده و شجاعانه لشکر ۷۷ پیاده در این عملیات، نام این یگان به لشکر 77 پیروز خراسان تغییر یافت.

به عنوان سئوال آخر؛ پیامد های داخلی و خارجی این عملیات را تشریح کنید.

حمیدرضا جعفری در خصوص پیامدهای داخلی این عملیات گفت: بعد از عملیات صدام هفت نفر از فرماندهان خود را تیرباران کرد و روحیه رزمندگان اسلام تقویت و آماده نبرد در سایر مناطق اشغالی شدند.

وی بیان داشت: همچنین وضعیت سیاسی کشور با انسجام و وحدت بیشتری کارها را دنبال کردند و در نهایت با برگزاری سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور کشور شد.

فرمانده تیپ 177 شهید نصر اصفهانی از تشکیل شورای همکاری خلیج فارس به عنوان مهمترین پیامد خارجی عملیات ثامن الائمه(ع) یاد کرد و افزود: جبهه استکبار برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی و همچنین یاری رساندن به مزدور منطقه ای خود با همپیمانان منطقه ای وارد عمل شد و در گام اول شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل و سپس ناوهای خود را به این منطقه اعزام کرد.

وی در پایان ادامه پیشرفت و توسعه کشور را مستلزم روحیه خودباوری و اخلاص و تبعیت از رهبری جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر در تمام سطوح مدیریتی و اقشار مختلف کشور این روحیه تبیین و ترویج داده شود بخش عمده ای از مشکلات در همه عرصه ها بر طرف می شود.

تیپ 177 پیاده شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در خردادماه سال 90 از لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان جدا شده و ماموریت خود را به صورت مستقل پی گرفت.

این یگان نظامی تاکنون هزار و 520 شهید و افزون بر سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس