Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قم گفت: نسل امروز شاید با مسائل زمان جنگ تحمیلی آشنا نباشند اما باید یاد اسطوره‌هایی مانند شهیدان زین‌الدین را زنده نگاه داشت تا این نسل‌ها زنده و پویا بمانند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شب گذشته در مراسم افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین که با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه علی‌بن ابی‌طالب قم برگزار شد، افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین را در ایام محرم و دفاع مقدس یک نعمت دانست و اظهار داشت: باید از ارزش‌های خانه‌ای که مانند فانوس دریایی قرار است سر راه پیروان حقیقت‌جویان قرار گیرد، نگهداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه ما قدر دانستن ارزش‌های شهیدان است، افزود: سیره حسین‌بن علی(ع) سیره رشد بوده و رشد به‌معنای این است که از سرمایه‌های خود حفاظت کنیم.

شهردار قم عنوان کرد: در جایی که حسین‌بن علی(ع) به سیره جد خود اشاره می‌کنند پس باید بدانیم قطعاً سیره او سیره رشد است.

وی به معنای رشد در سوره نساء اشاره و تصریح کرد: آیه‌ای در ارتباط با صغیران بوده، یعنی افرادی که اموال خود را باید به دست قیم‌های خود بسپارند و شهید مطهری از این آیه نتیجه می‌گیرد که رشد به‌معنای این است که از سرمایه خود نگهداری کنیم.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: حسین‌بن علی(ع) برای اینکه از اسلام حراست کند، همه یاران و خانواده خود را فدا کرد تا سرمایه اسلام زنده بماند.

وی ادامه داد: اگر اکنون جمهوری اسلامی پایدار بوده به‌واسطه خون‌بهایی بوده که حسین‌بن علی(ع) پرداخته است، شهدا نیز بر همین راستا هستند.

شهردار قم با یادآوری اینکه شهدا راه ما را روشن کرده‌اند تا ما راه خود را گم نکنیم، ابراز کرد: وجود چنین خانه موزه‌ای برای این بوده که فانوس دریایی راهنمای کشتی‌های گمشده باشد.

وی بیان کرد: نسل امروز شاید با مسائل زمان جنگ تحمیلی آشنا نباشند اما باید یاد اسطوره‌هایی مانند شهیدان زین‌الدین را زنده نگاه داشت تا این نسل‌ها زنده و پویا بمانند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آماده‌سازی خانه موزه در هفته دفاع مقدس ظرف یک هفته دین ما نسبت به شهیدان بود که به‌نوعی آن را ادا کردیم.

مجید رفیعی با اشاره به اینکه آماده کردن خانه موزه درواقع زمینه‌ای برای گام‌های بعدی است، افزود: فازهای بعدی این خانه موزه کارهای دیجیتالی بوده که باید برای نسل جدید انجام داد.

وی عنوان کرد: باید خانه موزه‌های این‌چنینی را بیشتر قدر بدانیم تا بتوانیم در گام‌های بعدی این اتفاقات مهم را گسترش بدهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: قبل از افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین، مادر این دو شهید در حین آماده‌سازی این منزل خاطراتی از آنان بیان کرده فرمودند هنگامی که شهید مجید زین‌الدین در جبهه حضور داشت موفق به گرفتن جشن تولد برای ایشان نمی‌شدم اما اکنون در شب تولد ایشان این خانه را آماده می‌کنم و این جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام/*

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۰‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و وستهام + پخش آنلاین