Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:04:03 GMT

عاشورا مکتبی انسان‌ ساز است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۰۷۷۸

عاشورا مکتبی انسان‌ ساز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام برقراری، امام جمعه ملایر در دیدار با جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر گفت: هنرمندان اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا هستند؛ همانگونه که امام خمینی(ره) هم فرمودند: شهادت هنر مردان خداست.

امام جمعه ملایر با اشاره به تشییع پیکر شهید محسن حججی بیان کرد: این اوج مکتب است که انسان هنرمندانه جان خود را فدای دین و ارزش های آن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای واقعه کربلا هیچ نظیری در تاریخ وجود ندارد، گفت: قیام امام حسین (ع) دفاع از دین اسلام، ارزش ها و خوبی ها بود.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری واقعه عاشورا را هنرمندانه دانست و افزود: عاشورا حرف های زیادی برای گفتن دارد و هنرمندان باید با به کار گیری همه توان خود از طریق ابزار هنر، برای بیان فلسفه این قیام اقدام کنند.

در این دیدار احمدوند ،جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر گزارشی از عملکرد کانون بسیج هنرمندان این شهرستان ارائه کرد و گفت: در بسیج هنرمندان ملایر تعداد بیش از یک هزار نفر را ثبت نام و سازماندهی کرده ایم.

محسن احمدوند افزود: کانون بسیج هنرمندان ملایر در سه سال متوالی حائز رتبه اول استان شده است و در برگزاری جشنواره ها و فعالیت های متنوع در هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب، برگزاری عصر شعر و شرکت در راهپیمایی ها فعالیت گسترده ای دارد.

وی گفت: زبان هنر بهترین زبان برای تأثیرگذاری و انتقال ارزش ها است و امروز باید هنر به کمک انقلاب بیاید.

انتهای پیام/ ش

عاشورا مکتبی انسان‌ ساز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد