Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@10:48:08 GMT

برای درمان فوری تب کودک چه کار باید کرد ؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۰۷۸۵

برای درمان فوری تب کودک چه کار باید کرد ؟

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر در روز اول شروع کسالت درجه حرارت کودک 40 درجه یا بالاتر باشد و اگر دسترسی به پزشک یک ساعت یا بیشتر طول می کشد بهتر است به عنوان یک اقدام فوری تب کودک به وسیله ماساژ مرطوب، استامینوفن یا ایبوپروفن تا اندازه ای پایین آورده شود. این دو دارو به صورت شربت و قرص موجود است و مقدار مصرف در بروشور نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدار مصرف دارو با سن و وزن کودک تغییر می کند.

منظور از ماساژ مرطوب افزایش جریان خون در پوست و خشک کردن آن به وسیله تبخیر آب در سطح پوست است. لباس های کودک را در بیاورید و روی او یک ملافه بکشید. دست های خودتان را در یک لگن آب مرطوب کنید. یکی از بازوهای کودک را از زیر ملافه بیرون بیاورید و برای مدت 2 الی 3 دقیقه ماساژ بدهید هر وقت رطوبت دست خشک شد دوباره آن را مرطوب کنید سپس دست کودک را زیر ملافه بگذارید و این کار را با دست دیگر، هر یک از پاها، پشت و جلوی کودک ادامه دهید.

درجه حرارت کودک باید کمتر از 40 درجه نگه داشته شود، زیرا کودکی که در روز اول بیماری ناگهانی تب شدیدی می کند ممکن است لرز شدیدی نیز بکند و حتی دچار تشنج شود. وقتی تب کودک خیلی شدید باشد روی او را در درجه حرارت معمولی اتاق فقط با یک ملافه نازک بپوشانید اما اگر کودک لرز داشته باشد طبیعی است که باید رویش را بیشتر پوشاند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ اولین تصاویر از لحظه حمله گذرگاه رفح در مرز مصر توسط هواپیماهای اسرائیلی
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • ببینید | فوری؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودرو‌ها
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • فوری/ ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه