Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس جمهور در جلسه هيات دولت و در آستانه عاشوراي حسيني تصريح کرد: عاشوراي حسيني، رويدادي کاملا ممتاز است و سراسر زندگي امام حسين (ع) و فرهنگ عاشورا براي جامعه انساني نجات‌بخش از هر گونه مسير انحرافي به مسير حق است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز چهارشنبه در اين جلسه با بيان اينکه عشق به امام حسين(ع) و کربلا و فرهنگ عاشورا شفابخش است، افزود: عاشورا تجلي مبارزه حق در برابر باطل، با آن شکوه بزرگ تاريخي بود که امام حسين(ع) را تبديل به مظهر استقامت، ايستادگي، شهامت و شجاعت در برابر قدرت‌هاي ستمگر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر روحاني امام حسين (ع) را مظهر ايثار و فداکاري توأم با مظلوميت معرفي کرد و اظهار داشت: هم فداکاري امام حسين(ع) در تاريخ بي‌نظير است و هم مظلوميت امام(ع). بايد همه ابعاد فرهنگ عاشورا و کربلا براي مردم تبيين شود.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه امام حسين(ع) نه تنها مظهر ايستادگي ، شجاعت ، شهامت و ايثار بلکه امام صلح و فتوت هم بود، تصريح کرد: زماني که لشکر حر مقابل کاروان امام حسين(ع) قرار گرفت و حتي مانع از اين شد که امام حسين(ع) راه ديگري غير از راه کوفه را برگزيند، زهير به امام پيشنهاد کرد که اگر کار ما با اينها به جنگ کشيده مي‌شود، امروز جنگ را شروع کنيم چرا که تعداد آنها کمتر است و احتمال پيروزي و موفقيت ما خيلي بيشتر، تا اينکه صبر کنيم لشکريان فراوان ديگر آنها از راه برسند.
دکتر روحاني خاطرنشان کرد: امام(ع) فرمود "زهير من کسي نيستم که آغازگر جنگ باشم". اين خيلي نکته مهمي است يعني آنجايي که امام حسين(ع) يک لشکر محدودي در مقابلش بود و به راحتي مي‌توانست با آنها مبارزه کند، فرمود من آغازگر جنگ نخواهم بود.
رييس جمهور با اشاره به اينکه اين رفتار امام حسين(ع) مشابه رفتار پدر بزرگوار ايشان حضرت علي (ع) در جنگ صفين بود که ماهها منتظر آغاز جنگ از طرف مقابل شدند، گفت: وقتي ياران اميرالمومنين علي (ع) نيز به ايشان مي‌گفتند که چرا شما دستور حمله نمي‌دهيد، فرمود من آغازگر جنگ نخواهم بود و اين نکات براي ما بسيار مهم است.
دکتر روحاني اضافه کرد: در زندگي ابي عبدالله الحسين(ع)، از زمان حرکت از مدينه تا زماني که به کربلا رسيدند، در تمام خطبه‌هايي که امام حسين(ع) ايراد کرد، درباره علت قيامش فرمود، "نمي‌بينيد به حق عمل نمي‌شود و در برابر باطل کسي فرياد نمي‌زند". اينجا جايي است که يک آدم مؤمن بايد آرزوي مرگ بکند که بخواهد در چنين وضعيتي حيات و زندگي داشته باشد، حيات و زندگي که واقعيتش مردگي و مرگ است؛ حيات واقعي، ايستادگي در برابر باطل و تبيين حق است.
رييس جمهور اظهار داشت: امام حسين (ع) فرمود وقتي باطل در جامعه اينچنين باشد، آن وقت مردن، کشته شدن و شهادت ، سعادت است. ما نمي‌توانيم در برابر ظلم ساکت باشيم و سر به زير بيندازيم.
دکتر روحاني تصريح کرد: اين مکتب بود که تبديل به مکتب الگو براي جهانيان شد. عاشورا تنها براي شيعيان نيست، فرهنگ عاشورا تنها براي مسلمانان جهان نيست، فرهنگ عاشورا براي همه آزادگان جهان است.
رييس جمهور ادامه داد: امروز کشورها و ملت‌هاي زيادي هستند که در روز عاشورا پرچم سياه را برافراشته و عزاداري مي‌کنند و غمگين هستند. اينها فقط مسلمانان نيستند، درشبه قاره هند صدها ميليون نفر براي امام حسين(ع) عزاداري مي‌کنند. اينان مسلمان نيستند، اما به ياد امام حسين(ع) هستند، چون امام حسين(ع) را الگوي آزادي و آزادگي مي‌دانند و به همين مناسبت در شبه قاره هند، روز عاشورا به احترام اباعبدالله(ع) تعطيل عمومي است.
دکتر روحاني گفت: امام حسين (ع) تربيت يافته دامن پاک اسلام است و وجود و بقاي اسلام در تاريخ هم در سايه فداکاري و ايثار ابي عبدالله الحسين(ع) است. امام حسين(ع) مرد آزادگي، شرف، استقامت و جهاد بود، اما مرد فتوت و مردانگي به تمام معنا هم بود وقتي لشکريان حر، که دشمنان او بودند، به ايشان رسيدند، آنها و حتي چهارپايان آنها را سيراب کرد.
رييس جمهور همچنين در اين جلسه دقايقي به ذکر مصيبت سرو و سالار شهيدان حضرت ابي عبدالله الحسين(ع) پرداخت .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای