Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس با اشاره به اینکه تمام مسائل استان برای من در اولویت است، گفت: فرهنگ و هنر در استان فارس در کنار مسائل عمرانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسماعیل تبادار پیش از ظهر امروز در بازدید از تالار مرکزی و باغ موزه مشاهیر استان فارس اظهار داشت: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته اما رضایت کامل حاصل نشد البته کمبود منابع اعتباری یکی از دلایل این کندی پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به غنای فرهنگی در استان فارس گفت: استان فارس در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بسیاری دارد و این اطمینان را می‌دهم که همه مسائل استان فارس در اولویت است هم حوزه فرهنگ و هم حوزه عمرانی در کنار هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر محدودیت منابع اعتباری افزود: تلاش می‌شود با استفاده از راهکارهای مختلف منابع اعتباری 2 پروژه تالار مرکزی و باغ موزه مشاهیر تامین شود و امید است ظرف چندماه آینده تلاش مضاعفی را در این عرصه‌های بزرگ فرهنگی استان مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه چنانچه منابع اعتباری تامین شود، میتوان به مردم زمان بهره‌برداری را اعلام کرد، گفت: هم نمایندگان مجلس و هم مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای تامین منابع اعتباری بیشتر تلاش کنند.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عمده‌ترین خواسته جامعه فرهنگی و هنری استان فارس را اتمام پروژه تالار مرکزی شیراز عنوان و از استاندار درخواست کرد مشکل انشعابات این پروژه برطرف شود.

وی گفت: تالار مرکزی شیراز تاکنون 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چنانچه آهن‌آلات مورد نیاز برای اجرای اسکلت‌بندی تامین شود تا 35 درصد پیشرفت فیزیکی ظرف 3 ماه شدنی است.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم علی مطهری در یک نشست به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت عماد افروغ که با محوریت «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: دولت اسلامی بر خلاف یک دولت سکولار مسئولیت اخلاق و عقاید مردم را هم بر عهده دارد و فقط این نیست که مسئول معیشت مردم باشد بلکه مسئولیت سعادت انسان در دنیا و آخرت را هم بر عهده دارد. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند و می‌گویند نباید به زور مردم را به بهشت برد. اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت.

وی افزود نمی‌توان انتظار داشت دولت حق ورود به مسائل فرهنگی را ندارد و اتفاقاً حوزه فرهنگ عمومی، یکی از حوزه‌هایی است که دولت باید ورود کند. در هر صورت،‌ دولت در هر آنچه که مربوط به رفتار مردم و نظم اجتماعی است،‌ باید ورود کرد. یک ویژگی که مرحوم عماد افروغ واجدش بود، این نکته بود که می‌گفت حقیقت هیچ وقت نباید فدای مصلحت شود، تعبیری که سبب هجمه به او شد.

مطهری گفت: در کشور ما باید به شادی و غم مردم توجه شود. عزاداری‌های ما مقدارش بالاست؛ ضرورتی ندارد که این اندازه طولانی باشد. یا چرا نباید در ماه محرم دو نفر با هم ازدواج کنند. چند روزی را به عزاداری مشغول شوند، بعد مردم به روال عادی زندگی خود بپردازند. دولت و حاکمیت باید روش متعالی را در این زمینه‌ها پیش گیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائل مهم کشور را استفاده از واژگان بیگانه دانست و گفت: ما در جامعه شاهد رواج کلمات بیگانه حتی از قاب تلویزیون هستیم. این مقدار استفاده از واژگان بیگانه نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. 

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور که تشدید شده که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند رواج کلمات بیگانه است که حتی صدا و سیما مروج این کلمات است. در قانون هم استفاده از کلمات بیگانه ممنوع است. در حالی که در شهر تابلوهای انگلیسی می‌بینیم و این باعث شرم می‌شود که نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. وزیر فرهنگ هم قول دادند که با این کلمات بیگانه برخورد کنند

دیگر خبرها

  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • بیش از ۱۸ میلیارد تومان توسط شهرداری در منظریه هزینه شد
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • پول افزایش جرایم را خرج فرهنگ رانندگی کنند
  • بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور