Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسلویه - همایش امر به معروف و نهی از منکر به همت حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) در مسجد امیرالمومنین(ع) عسلویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن خونیکی استاد حوزه و دانشگاه ظهر چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: عمل به قانون در اجرای امر به معروف و نهی از منکر امری مهم است.

وی اضافه کرد: مشکلات جامعه، عزم جدی‌تر مسئولان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را می‌طلبد، امر به معروف و نهی از منکر تنها خلاصه به یک یا دو مورد نیست و عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خونیکی بیان کرد: آگاهی از معروفات و منکرات و شرایط و روش‌های آن نیازمند آموزش است تا یک فرد آمر به معروف در عمل بداند که چگونه کار خود را انجام دهد.

وی درباره توجه ویژه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید بی‌تفاوتی‌ها نسبت به این فریضه مهم، کم شود و بحث تذکر لسانی جدی‌تر در جامعه اجرا شود. در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید همفکری بیشتری شود تا مردم نیز در این خصوص احساس مسئولیت کنند، امر به معروف تنها با انجام اقدامات سلبی پیشرفت نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: قیام امام حسین (ع) نشانگر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است که در نهایت از ارزشمندترین دارایی خود گذشتند تا حق را احیا و سرمایه‌های اسلام را زنده کنند، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، نام و یاد خدا فراموش و تضاد طبقاتی در جامعه حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای، بیان کرد: روی این مسئله باید بیشتر کار شود چرا که کانال‌ها و شبکه‌های متعددی در فضای مجازی قصد تخریب و تضعیف اعتقادات را انجام می‌دهند و اگر عزم ملی نباشد از عهده آسیب‌های اجتماعی برنمی‌آییم این درحالی است که نجات جامعه از تهاجم فرهنگی عزم جدی‌تری می‌طلبد.

خونیکی افزود: ما امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری‌های نو، همه جا را فرا گرفته است که می‌توان به ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و رسانه های دیگر اشاره کرد و مدیریت این شبکه‌ها خارج از کنترل است پس باید تلاش کرد با بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای بستر را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی فراهم آوریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش پیاده روی خانوادگی میمند، به عنوانی رویدادی ورزشی و فرهنگی و همگانی، صبح شنبه از امامزاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت.

این همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‎‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

محمد مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس در این مراسم با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با ایام برداشت گل محمدی گفت: ورزش به عنوان یک ضرورت تأثیرگذار در زندگی افراد باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد و مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تأمین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب الله جمشیدی فرماندار فیروزآباد نیز در این همایش با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است اظهار داشت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

وی افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

گفتنی است روز هشتم اردیبهشت‌ماه در تقویم رویدادهای ملی ایران به عنوان روز میمند، ثبت شده است.

کد خبر 6089527

دیگر خبرها

  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد