Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:23:29 GMT

بیکاری 3000 فرزند شاهد و ایثارگر در استان همدان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۲۲۶۵

بیکاری 3000 فرزند شاهد و ایثارگر در استان همدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: 380 نفر از والدین شهدا و خانواده‌های جانبازان استان حق پرستاری دریافت می‌کردند که به علت تغییر بیمه‌گذار این حق قطع شده است.

ناصر عارف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حق پرستاری از طریق بیمه ایران پرداخت می‌شد که با تغییر بیمه‌گذار این بند از قرارداد حذف شده و بنیاد شهید به دنبال راهکار قانونی برای حمایت از خانواده‌های شهدا و جانبازان در زمینه پرداخت حق پرستاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 3000 فرزند شاهد و ایثارگر در استان همدان بیکار هستند، یادآور شد: 25 درصد از سهمیه استخدامی دستگاه‌های دولتی مربوط به ایثارگران و فرزندان شاهد است که استخدام آنها از طریق برگزاری آزمون صورت می‌گیرد که امسال آمار دقیق از تعداد گزینش فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی اعلام نشده است.

عارف با تأکید بر اینکه سال گذشته 164 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان از طریق خود اشتغال وارد بازارکار شدند، ادامه داد: بنیاد شهید با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر را تشویق به ایجاد شغل کرده به طوریکه تسهیلات 30 میلیون تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید، 20 میلیون تومانی از طریق بانک کشاورزی و تسهیلات 80 میلیون تومانی از طریق بانک توسعه تعاون به متقاضیان خوداشتغالی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال چابک‌سازی بدنه خود است، اظهار کرد: اگر کل سهمیه دستگاه‌های اجرایی به این افراد داده شود بازهم نمی‌توان آنان را در دولت استخدام کرد بنابراین بنیاد شهید با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از فرزندان شاهد و ایثارگر حمایت می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان خواست تا بنیاد شهید را در ایجاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر یاری دهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند