Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:54:12 GMT

مرکز نیکوکاری زنان در مراکز استان‌ها فعال شود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۲۶۷۴

مرکز نیکوکاری زنان در مراکز استان‌ها فعال شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: یک ایده به استان‌ها ابلاغ شده که مرکز نیکوکاری زنان را در مراکز استان‌ها فعال کنند و اگر ظرفیت خوب بود در سطح شهرستان‌ها این اقدام انجام شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، زهرا فرجی ظهر امروز در کارگروه امور بانوان با اشاره به طرح نیکوکاری بانوان اظهار داشت: با وجود تعدد سمن‌های موجود در حوزه خیریه، تشکلهای نیکوکاری، مراکز خیریه و افراد خیری که در جامعه از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند از طرفی ما با خیل عظیمی از بانوان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست روبه‌رو هستیم که این‌ها نیازمند دستگاه‌های حمایتی و همچنین خیران و کسانی که بضاعت مالی دارند و می‌توانند به هرشکل ممکن خدماتی به این خانواده‌ها ارئه دهند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدد سازمان‌های خیریه و افزایش نیازمندان ایجاب می‌کند که در زمینه فعالان خیریه‌ها ساماندهی و ساماندهی انجام شود که امروز در قالب سمن‌ها شبکه‌های خیران را به صورت فعال داریم که بسیاری از خیران و سمن‌‌هایی که امور خیریه را برعهده دارند در این شبکه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: آن‌چه در سطح جامعه با آن مواجه هستیم این است که افراد کم بضاعت و بی‌بضاعت جامعه با رایزنی‌ها و راهکارهایی که وجود دارد بعضا از چندین مرکز و مراکز خیریه بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند دریافت‌های مالی و غیر مالی را داشته باشند.

فرجی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها هستند که در صف انتظار تحت پوشش قرار گرفتن دستگاه‌های حمایتی قرار دارندو در حال حاضر هم به سبب عدم اطلاع از نحوه جذب حمایت‌های مختلف متاسفانه با شرایط بسیار بد دست و پنجه نرم می‌کنند و درگیر هستند.

وی ادامه داد: در زمینه ساماندهی امور خیریه مدتی است که از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از متولیان مطرح شده و اقداماتی را انجام داده‌اند ولی هنوز آن طور که شایسته است این ساماندهی‌ها اتفاق نیفتاده و ما پیشنهاد کردیم که به چه شکل می‌شود ارتباط میان افراد نیازمند و خیران برقرار کرد که لازمه این کار وجود یک بانک اطلاعاتی درست است که به هر حال همه بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی عنوان کرد: زنان با آن روحیه ویژه‌ای که خداوند برای آن‌ها قرار داده میل و رغبتشان به کار‌های خیرخواهانه بیشتر است و این در حالی است که مردان جامعه ما هم خوشبختامه این روحیه را دارند ولی آن‌چه که موجود است در ابتدا نگاهی به بحث امور خیریه بوده که این نگرش با توجه به تغییر وضعیت فرهنگی اجتماعی جامعه ما نیازمند بازنگری است که برخی از رویکرد‌ها را با توجه به نیاز جامعه تغییر دهیم.

فرجی خاطرنشان کرد: امروز نیاز ما با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه به امور خیریه دیگری است که بتوانیم در واقع هم تغییر رویکرد و نگرش را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز بگوییم یک زندانی غیر عمد نیازمند تامین بدهی است مردم به سادگی می‌پذیرند اما اگر بگوییم یک زن آسیب دیده اجتماعی درگیر مسائل آسیب‌ها است بسیار کم پیش می‌آید که خیران به این سمت و سو حرکت کنند و حتی گاهی اوقات حالت گریزی هم دارند و فکر می‌کنند یک زن آسیب دیده اجتماعی نیازمند کمک نیست و تا پایان عمر باید پاسخگوی تاوان کار خود باشد.

‌ مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: اگر بخواهیم حوزه زنان را تقویت کنیم روحیه خیر و خیرخواهانه بودن را داریم ولی در قالب دولتی این روحیه وجود ندارد و ورود پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت

محمد برزعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است