Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خادمی که صبح امروز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان سخن می گفت ،با بیان این مطلب ،افزود: می‌خواهیم ببینیم این ادعای ایجاد شغل در استان چقدر صحت دارد و این ارقام را تا چه حد مرکز آمار ایران تایید می‌کند؟

وی با بیان اینکه سال قبل ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد شده که با سه درصد کاهش بیکاری هم‌خوانی ندارد،خاطر نشان کرد: به دنبال مچ گیری نیستم بلکه می‌خواهم بدانم تسهیلات شش میلیاردی صندوق کارآفرینی امید چقدر اشتغال ایجاد کرده است؟ پیگیریم که بدانیم اشتغال برنامه‌ریزی شده در استان چقدر محقق شده تا امسال برنامه‌ریزی صحیح و درستی را در این راستا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی با بیان اینکه آنچه در اقتصاد رخ می‌دهد حاصل تلاش خیلی‌ها بوده و بخشی از آن به همت مدیران دستگاه‎های اجرایی بر می‌گردد اما همه آن را ما مدیریت نمی‌کنیم ،یادآورشد: اداره کل کار استان باید آمارش را درست کرده و برای این ۲۵ هزار شغل پاسخگو باشد و از این موضوع دفاع کند.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری سند توسعه اشتغال استان لرستان نیز خاطر نشان کرد: در بحث ایجاد اشتغال باید منطق آن رعایت شود و پایش روی میزان اشتغال استان صورت گیرد، در جلسه بعدی میزان اشتغال بازنگری شود تا هر مدیری بداند در دستگاهش چه میزان اشتغال ایجاد شده است.

خادمی اظهارکرد:سند اشتغال در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد تا براساس ظرفیت و توان خود آن را بازنگری و عقلایی کنند، تفکیک منابع نیز می‎بایست در این سند دیده شود.

استاندارلرستان ادامه داد: برخی از فعالیت‌های عمرانی دارای شغل‌های ناپایدار هستندلذا باید برای ایجاد اشتغال پایدار کار علمی و درستی انجام داد.

وی تاکید کرد: این موضوع باید برای اشتغال برنامه‌ریزی شده در نظر بگیریم، نباید اشتغال‌های غیر مستقیمی را که از انجام یک سری اقدامات عمرانی ایجاد می‌شود جزو سند اشتغال بیاوریم تا به یک رقم دقیق برسیم

وی جریان‎های اقتصادی در استان را متنوع برشمرد وگفت: باید وضعیت موجود را در بحث اشتغال حفظ کنیم و به واحدهای تولیدی موجود، سرمایه در گردش تزریق کنیم تا تعطیل نشوند و اشتغال در این واحدها را جزو اشتغال جدید محسوب کنیم.

سید موسی خادمی با بیان اینکه عدد خوبی برای کارورزان به استان اختصاص یافته است ،عنوان کرد: از دست دادن آن کار عاقلانه‎ای نیست و هیچ مشکلی برای کارفرمایان ایجاد نمی‌کند، امیدواریم بتوانیم این تعداد افراد را جذب کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در این دانشگاه برگزار شد این رویداد را اتفاقی مبارک و پیونددهنده علم و صنعت دانست و اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه و لزوم ارتباط این دو رکن مهم در عرصه عمل توجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های فناورانه و تمرکز بر ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و پیوند صنعت و دانشگاه و مسیری برای ایجاد اشتغال است و در همین راستا همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان را در عمل دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان گفت: با ورود دانشگاه به صنعت از یک‌سو می‌توان در حل مسئله مثمر ثمر بود و از سوی دیگر با ورود دانشجو به‌عنوان کارورز، موضوع کسب مهارت را شاهد خواهیم بود.

خاکساری از تحقق کارورزی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این طرح دانشجو در عرصه عمل و حضور در واحد‌های صنعتی به کسب تجربه آموزش و یادگیری می‌پردازد که می‌تواند راهی برای شناخت مسیر شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تلقی شود.

وی مطرح کرد: طرح پویش در راستای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با صنعت و بازار کار راه‌اندازی شده است. این طرح منجر به پرورش دانشجویان ماهر خواهد شد که همزمان با تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های لازم را از طریق اشتغال در نهاد‌های مختلف کسب می‌کنند.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان اضافه کرد: در طرح پویش، دانشگاه امکان اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل را فراهم کرده تا تجربه خوبی را در محیط کاری کسب کنند و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

خاکساری با بیان اینکه در این طرح دانشجو هیچ هزینه‌ای را بابت این واحد نمی‌پردازد تا بی‌دغدغه زمینه مهارت‌آموزی محقق شود از اجرای طرح پایش و بررسی مشکلات به‌ویژه در حوزه کشاورزی و حل آن توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است