Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - عدم پرداخت مطالبات، وجود معارضین و ... از جمله مشکلات پروژه راه آهن دورود - خرم آباد بوده که نیاز است برای ادامه روند اجرا، رفع شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شاهوردی مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن دورود - خرم آباد اظهار داشت: این پروژه زیر نظر قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است و یکی از پروژه های ملی کشور محسوب می شود چرا که سیاست بر این بوده که همه مراکز استان ها به خط راه آهن متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تفاهم نامه اجرایی این پروژه در سال ۹۲ منعقد شده و کار اجرایی آن در شش ماه دوم سال ۹۳ آغاز شده است بیان داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد بوده و از مجموع ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر پروژه ۷۵ کیلومتر آن فعال است.

مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد با اشاره به انجام ۹.۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری، سه میلیون متر مکعب خاکریزی، ۱۵۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، اجرای ۶.۵ کیلومتر تونل و ... در قالب اجرای پروژه راه آهن دورود - خرم آباد ادامه داد: این پروژه به لحاظ زمین شناسی و تونل های فراوان یکی از پیچیده ترین پروژه های کشور محسوب می شود.

شاهوردی با اشاره به اتصال پروژه راه آهن دورود - خرم آباد به آزاد راه خرم آباد - اراک در سه نقطه تصریح کرد: همچنین این پروژه راه آهنی هفت ایستگاه در مسیر دارد.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات گفت: محل تامین منابع مالی پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان است و در این راستا مشکل ما عدم وصول مطالبات بوده و این امر زمانبر است.

مسئول موسسه امید پارس زیر نظر قرار گاه خاتم الانبیا با اشاره به اینکه آخرین منابع مالی تزریق شده به پروژه مربوط به مهر ماه سال گذشته و بخشی از آبان ماه سال گذشته است گفت: در این راستا امیدواریم که مجمع نمایندگان استان ورود پیدا کرده و با تشکیل کارگروه ویژه پیگیری های لازم را در این رابطه داشته باشند.

شاهوردی با تاکید بر اینکه تاخیر در وصول مطالبات و کارکردها به پروژه لطمه می زند تصریح کرد: اگر نقدینگی لازم برای پروژه در نظر گرفته نشود این طرح برای اجرای روی غلتک قرار نمی گیرد.

وی وجود معارضین را یکی دیگر از مشکلات پروژه راه آهن دورود - خرم آباد برشمرد و گفت: در این راستا نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد و زمین هایی که متعلق به مردم بوده ارزش گذار شوند و پول انها را برای ادامه روند پروژه پرداخت کنند.

مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد نیاز اعتباری برای ادامه پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات لازم به این پروژه تخصیص داده شود سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد