Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:12:12 GMT

همایش«احلی من العسل» در گیلان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۳۴۳۱

همایش«احلی من العسل» در گیلان برگزار شد

رشت-تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره « احلی من العسل» همزمان با ششمین روز از محرم و همراه با سراسر نقاط کشور در شهرهای مختلف گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارمهر، همزمان با ششمین روز از ایام محرم الحرام تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان همایش سوگواری «احلی من العسل» در سوگ شهادت حضرت قاسم بن الحس(ع) در مساجد، بقعه های متبرکه، امامزدگان و مصلاهای شهرهای گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این همایش به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) است

از برنامه های جانبی این همایش اجرای نیات واقفان و ترویج فرهنگ وقف، قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و مداحی و سخنرانی درباره امام حسین(ع)، بیان رشادت و مصائب حضرت قاسم بن الحسن(ع)، عاشورا و دفاع مقدس بود.

این همایش هرساله باحضور دانش آموزان پسر به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

امسال نیز همانند سال های گذشته این مراسم در شهرهای گیلان با حضور دانش آموزان و مسئولان دستگاه های مختلف برگزار شد.

برپایی سوگواره«احلی من العسل» در مهدیه رشت و امامزاده سیدجلال الدین اشرف رشت آستانه اشرفیه

مراسم سوگواره «احلی من العسل» ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام در مهدیه رشت با حضور هزاران دانش آموز نوجوان مدارس این شهر برگزار شد.

نوجوانان دانش آموز شرکت کننده در این مراسم با به اهتزار در آوردن پرچم های «یاحسین» و «هیهات من الذله» و پیشانی بندهای «یاقاسم(ع)»، «یاحسین(ع)» «یا علی اکبر(ع)» در سوگ شهید ۱۳ ساله کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عزادارای و نوحه خوانی پرداختند.

نوجوانان عاشورایی مدارس آستانه اشرفیه نیز با لباس های یکدست سیاه و پیشانی بندهای «یاحسین مظلوم»، «یا حضرت قاسم (ع)» با نوحه خوانی و مرثیه سرایی و درقالب دسته جات عزاداری در صحن آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف این شهر حضور یافته و در رثای رشادت ها و مصائب حصرت قاسم (ع) همزمان با ۳۱۷ نقطه از بقعه های متبرکه و امامزادگان شاخص کشور و استان عزاداری کرده و ارادت خود به اهل بیت (ع) و خاندان امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز پسر در همایش «احلی من العسل» صومعه سرا

در صومعه سرا نیز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در حاشیه همایش مذکور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش، اظهار کرد: امسال تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان همایش «احلی من العسل» در دو شهر صومعه سرا و گوراب زرمیخ برگزار شد.

عزیز خادم شریف با بیان اینکه آستان مقدس سید ابراهیم گوراب زرمیخ و مصلای مسجد جعفری صومعه سرا میزبان حضور نوجوانان عاشورایی بودند، افزود: بیش از هزار پسر نوجوان صومعه سرایی در این مراسم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد نوجوان از ۱۰ مدرسه گوراب زرمیخ و صومعه سرا بودند، خاطرنشان کرد: تلاش شد تا در این همایش با اجرای برنامه های با محتوایی عاشورایی فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) برای این نوجوانان تبیین شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا تصریح کرد: در این همایش ضمن سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی نیز اجرا شد.

وی یادآورشد: همچنین در این همایش تلاش فرهنگ وقف نیز برای نوجوانان تشریح شده و از آنها به عنوان مبلغان این فرهنگ در سطح جامعه استفاده شود.

تشکیل هیئت «انصار المهدی(عج)» در مدارس شفت

مدرسه شهید مطهری شهرستان شفت نیز میزبان تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی «احلی من العسل» با حضور جمع زیادی از دانش آموزان پسر متوسطه اول مدارس این شهرستان بود.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شفت در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد:بیش از ۵۰۰ دانش آموز شفتی از مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در همایش عاشورایی «احلی من العسل» شرکت کردند.

مهدی هروی با بیان اینکه این همایش در عزای شهادت قاسم بن الحسن (ع) و در روز ششم محرم برگزار می شود، افزود: پنج سال پیش اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی این همایش را در سراسر کشور پایه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال به صورت متمرکز این همایش در مدرسه شهید مطهری شهر شفت برگزار شد، خاطرنشان کرد: مدارس مناطق دیگر شهرستان نیز به صورت مجزا همزمان با سراسر کشور این مراسم را برگزار می کنند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شفت تصریح کرد: ذکر مصائب و تشریح رشادت های حضرت قاسم (ع) و یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا، سینه زنی و نوحه خوانی از برنامه های این مراسم بود.

وی در ادامه به برخی از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شفت برای ایام محرم و صفر اشاره و تصریح کرد: برگزاری خیمه معرفت، نشست های بصیرتی و گفتمان های دینی، جلسات پرسش و پاسخ با حضور روحانیان اعزامی از قم زیر نظر موسسه آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی از جمله این برنامه ها است.

هروی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه هایی در دهه دوم محرم و اربعین حسینی (ع)، افزود: در این ایام هیئت دانش آموزی «انصار المهدی(عج)» نیز در مدارس شهرستان شفت تشکیل می شود.

در شهرستان ماسال نیز همایش سوگواره «احلی من العسل» با حضور جمع زیادی از نوجوانان عاشورایی مدارس این شهرستان در امامزاده سید ابراهیم قرآن(مسجد جامع شهر) برگزار شد و نوجوانان دانش آموز ماسالی در عزای حضرت قاسم بن الحسن (ع) به نوحه، سینه زنی و عزاداری پرداختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فریدونشهر گفت: در این همایش خانواده‌ها مسیری به طول چهار کیلومتر را از چشمه گلاز تا کوه تتشویلی را پیاده پیمودند.
امین لچینانی، هدف از برگزاری این همایش راترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و توجه بیش‌تر به سلامتی جسم و روح دانست و گفت: پیاده روی روزانه در کنترل و پیشگیری از بسیاری ازبیماری‌ها مانند فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی ودرد‌های مفاصل تاثیر بسزایی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان