Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:57:38 GMT

سارق مسلح متواری در شهرستان صحنه دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۳۸۳۲

سارق مسلح متواری در شهرستان صحنه دستگیر شد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، به رغم شلیک های بی امان سارق مسلح، وی را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهروز فخری" اظهار کرد: به دنبال دریافت نیابت قضایی از دادگستری و پلیس آگاهی یکی از استان های مرکزی کشور مبنی بر دستگیری سارق مسلح متواری شده از آن استان، اکیپ مجرب اطلاعاتی- عملیاتی جهت شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری وی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ادامه داد: بنا بر اخبار واصله، این فرد از سارقان خطرناک و دارای سوابق کیفری متعدد بوده و مسلح به سلاح گرم است.

سرهنگ فخری تصریح کرد: با کار اطلاعاتی شبانه روزی این تیم عملیاتی، مخفیگاه سارق ۳۰ ساله در یکی از روستاهای هم جوار شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر شد.

وی گفت: در جریان این عملیات، متهم که در زیر زمین یک منزل روستایی قدیمی مخفی شده بود، با سلاح گرم به سمت ماموران اقدام به شلیک کرد اما خوشبختانه با به کارگیری تاکتیک مناسب و استفاده از تجهیزات پلیسی، بدون هرگونه خسارت جانی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه در پایان ضمن تقدیر از همکاری اهالی روستای مورد نظر، اضافه کرد: امروز تاثیر بزه دیدگی و ناامنی حاصل از بروز جرایم خشن قابل مقایسه با سایر جرایم نیست؛ بر همین اساس فرماندهی انتظامی شهرستان صحنه با جدیدت تمام ضمن تمرکز بر اقدامات کنشی و پیش کنشیِ پیشگیرانه در این حوزه، مقابله و برخورد با چنین جرایمی و در عین حال مرتکبان آن ها را در دستور کار دارد.

۱۴۴ فقره سرقت در اسلام آبادغرب کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۱۴۴ فقره سرقت در شش ماه گذشته کشف و ۱۴۴ سارق در این ارتباط دستگیر شده اند.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط ماموران انتظامی شهرستان در راستای برخورد با سارقان طی ۶ ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۲۲ در صدی وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی افزود: در این مدت با پیگیری های صورت گرفته وقوع سرقت مغازه ۸۶ درصد، اماکن دولتی ۳۳ درصد، خودرو ۲۲ درصد، محتویات داخل خودرو ۴۵ درصد، جیب بری ۱۰۰ درصد، احشام ۴۶ درصد و سایر سرقت ها ۴۳ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش وقوع داشته است.

سرهنگ سرتیپ نیا با اشاره به برخورد با سارقان سابقه دار، تصریح کرد: با شناسایی و دستگیری سارقان سابقه دار خودرو میزان کشفیات خودرو هفت درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری ۸۹ نفر سارق و کشف ۱۴۴ فقره سرقت، افزود: برقراری آرامش و ارتقای احساس امنیت مهمترین خواسته شهروندان از پلیس است، پس بایستی با برخوردی مناسب با مردم در جهت ایجاد نظم و امنیت قدم برداریم.

وی همچنین تصریح کرد: پلیس در مبارزه با جرایم به صورت شبانه روزی فعالیت مجاهدانه داشته و بحمدالله در این شهرستان نیز با توجه به کشفیات و دستگیری ها و فعالیت تمامی واحدهای انتظامی و پلیس های تخصصی سعی در به حداقل رساندن جرایم در سطح جامعه دارد.

کشف ۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق در گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و کشف ۷۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار قاچاق خبر داد.

سرهنگ "سلیم سلیمی" گفت: یکی از برنامه هایی که نیروی انتظامی شهرستان به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است، جلوگیری از ورود کالای قاچاق به این استان است.

وی افزود: اجرای طرح های امنیت اجتماعی نیز از دیگر اولویت های انتظامی گیلانغرب است که به صورت جدی و مستمر به مرحله اجرا گذاشته می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۷۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار قاچاق در این شهرستان گفت: محموله مورد بحث در نتیجه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کشف شده است.

سرهنگ سلیمی ادامه داد: دستگیری یک نفر سارق احشام، ۹ رأس دام سرقتی، یک دستگاه پژو ۴۰۵ سرقتی، مقدار ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر و سه هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت در شهرستان سنقر

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۷۵ درصدی دستگیری سارقان در شش ماه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" در این راستا بیان کرد: برخورد با پدیده سرقت و موادمخدر از دغدغه ها و اولویت اصلی و همیشگی کار پلیس است، بر همین اساس انتظامی شهرستان سنقر به صورت شبانه روزی با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی و افزایش تعداد واحدهای گشتی و تعامل با دیگر دستگاه ها بخصوص مردم تلاش می نماید تا امنیت مطلوب و پایدار در جامعه حاکم شود.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته در شش ماه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت، افزایش ۷۵ درصدی دستگیری سارقان و ۱۰ درصدی کشفیات سرقت بوده و بیش از ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۹۳خرده فروش و مصرف کننده موادمخدر نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به رشد ۸۲ درصدی کشفیات موادمخدر در مدت مذکور، خاطرنشان کرد: یک میلیون نخ انواع سیگار قاچاق نیز در این مدت کشف و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده است.

ماموریت ویژه پلیس کرمانشاه برای حفظ نظم در ایام محرم

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان به صورت ویژه حفظ نظم و امنیت مراسم ها، در ایام عزای حسینی (ع) را بر عهده دارند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: از زمان شروع ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه به صورت ویژه در کنار هیات های مذهبی حضور پیدا کرده اند تا نظم و امنیت به خوبی در هیات ها و محیط پیرامونی برقرار شود.

وی با بیان اینکه طرح ویژه نظم و امنیت محرم تا پایان ایام عزاداری های محرم ادامه دارد، افزود: در این طرح علاوه بر ماموران کلانتری ها، یگان امداد و مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از پرسنل ستاد انتظامی استان و شهرستان کرمانشاه و پلیس های افتخاری نیز استفاده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: پاسگاه های برون شهری نیز بر فعالیت هیات های مذهبی در روستاها و بخش های خارج از محدوده شهر کرمانشاه نظارت دارند.

سرهنگ شیرزادی تاکید کرد: در راستای این طرح ماموران پلیس با جدیت با کسانی که در ایام عزای سید و سالار شهیدان برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند برخورد خواهد کرد و همچنین خودروهایی که برای شهروندان و عزاداران ایجاد مزاحمت کنند توسط پلیس توقیف خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در پایان گفت: با توجه به حضور شبانه مردم در هیات های عزاداری احتمال خالی شدن منازل فرصت را برای سارقان فراهم می کند که انتظامی این شهرستان با به کارگیری نگهبانان محله و حضور پر رنگ گشت های انتظامی فضا را برای سارقان نا امن می کند.

برخورد پلیس با تخلفات و جرایم، عمل به فریضه نهی از منکر است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فلسفه محرم، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ناجا به واسطه برخورد با تخلفات و جرایم، به صورت عملی به این فریضه مهم می پردازد و از قدرت بالایی برخوردار است.

سردار "منوچهر امان اللهی" در حاشیه بررسی مشکلات شهروندان در سامانه ۱۹۷ اظهار کرد: فلسفه محرم، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و آنچه که امروز در جامعه به آن نیازمندیم عمل به این واجب الهی است.

وی با اشاره به اینکه برخی امر به معروف و نهی از منکر را به «نظارت ملی» تعبیر می کنند، افزود: این کار خداوند برای بقای اسلام حکیمانه است و اگر به دین تعرض شود همه وظیفه دارند از آن حراست کنند که منافع مردم در امان باشد، اما نباید با حرف بلکه باید با عمل همراه باشد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ناجا به واسطه برخورد با تخلفات و جرایم، به صورت عملی به این فریضه مهم می پردازد و از قدرت بالایی برخوردار است، اما گاهی برخی افراد توقعات بی جایی از پلیس دارند که باید با اقتدار و رأفت در مقابل آنها ایستاد.

سردار امان اللهی تصریح کرد: اگرچه در نیروی انتظامی به واجباتی همچون نماز، روزه و رعایت حجاب به خوبی عمل می شود، اما تخلف از قانون، استفاده غیرقانونی از امکانات، اجرا نشدن تشویق ها و تنبیه ها خارج از چارچوب و ... از مصادیق منکر است که باید افراد را از آن نهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان انتظامی می توانند عاملان امر به معروف و نهی از منکر باشند و به الگویی تبدیل شوند که در جامعه مقبولیت یابند، مردم هم باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت و غیرت کنند و در مقابل جرایم و تخلفات متعهد باشند.

فرمانده انتظامی استان در پایان تأکید کرد: آنچه که امروز از جامعه صیانت می کند امر به معروف و نهی از منکر عملی است و نتیجه کتاب ها و سخرانی ها باید به این مهم منهتی شود که مردم خود اهل امر به معروف و نهی از منکر شوند.

جان باختن راننده پراید بر اثر تصادف با خودروی نیسان

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از تصادف مرگبار یک دستگاه پراید با خودروی نیسان و جان باختن راننده پراید بر اثر این سانحه خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در مسیر بیستون به سمت سنقر، بلا فاصله گشت پاسگاه و عوامل پلیس راه به محل تصادف اعزام شدند و یگان های امدادی در جریان حادثه قرار گرفتند.

وی افزود: بر اساس گزارش عوامل انتظامی در محل، تصادف بین سواری پراید که از سمت سنقر به بیستون در حال حرکت بوده با یک دستگاه نیسان که در سمت مخالف تردد داشته، رخ داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این حادثه متاسفانه راننده پراید در دم جان باخت و راننده نیسان نیز مصدوم و توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ شکری با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، از عموم شهروندان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و نکات ایمنی، پلیس را در کاهش وقوع تصادفات یاری کنند.

ارائه بیش از سه هزار مورد مشاوره در کلانتری های کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که در شش ماه نخست امسال، دایره اجتماعی کلانتری های شهر کرمانشاه سه هزار و ۴۴ مورد مشاوره به شهروندان ارائه کرده است.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: انتظامی شهرستان کرمانشاه در پرونده هایی همچون اختلافات خانوادگی، مشکلات فردی، زوج درمانی و ... به مراجعان خدمات مشاوره ای ارائه می دهد تا میزان پرونده ها ارسالی به دستگاه قضایی کاهش پیدا کند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه سه هزار و ۴۴ پرونده در دایره اجتماعی کلانتری های کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است که ۶۴ درصد آنان به مصالحه طرفین ختم شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه در شش ماه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۱ پرونده در دایره مشاوره کلانتری ها ارجاع داده شده بود، گفت: میزان بررسی پرونده ها در دایره مشاوره کلانتری ها نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته که این امر به کاهش پرونده های ارجاعی به دستگاه قضایی ختم شده است.

سرهنگ شیرزادی توضیح داد: بسیاری از پرونده هایی که به کلانتری ها ارجاع داده می شود ناشی از درگیری های خانوادگی، اختلافات زوجین و بعضا درگیری های شخصی هستند که با مشاوره توسط کارشناسان روانشناسی بین طرفین در بیشتر موارد منجر به سازش خواهد شد.

وی در پایان گفت: دوایر مشاوره کلانتری ها با کار تخصصی و تمرکز بر مشکلات مراجعین و همچنین زوج درمانی از فروپاشی کانون گرم خانواده ها جلوگیری می کند و با ارائه خدمات مشاوره ای و مصالحه و سازش بین طرفین باعث کاهش ورودی پرونده ها به دادسرا می شود که این مهم همواره به عنوان یکی از اولویت های انتظامی مطرح است.

تاثیر سرعت بر حوادث ترافیکی

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: احتمال وقوع تصادف در سرعت بالا به علت احتمال از دست دادن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده بیشتر است و شدت تصادف را نیز افزایش می‌دهد.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: در صورت داشتن سرعت بالا هنگام رانندگی، خطا در واکنش به موقع در برابر خطرات افزایش می یابد و باعث می شود سایر کاربران راه در ارزیابی سرعت وسیلة نقلیه اشتباه کنند.

وی ادامه داد: در این صورت مسافت طی شده در واحد زمان و نیز مسافت طی شده مدت عکس‌العمل راننده و یا سرنشین به یک وضعیت نا ایمن در سطح خیابان در سرعت بالا افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد که زمان عکس العمل می تواند در حد یک ثانیه باشد امّا برخی از محققان معتقدند زمان عکس العمل بین ۵/۱ تا چهار ثانیه هم ممکن است طول بکشد.

سرهنگ شیری گفت: سرعت بالا و نامناسب بزرگترین مشکل ایمنی راه در بسیاری از کشورها است در حالی که تعیین عوامل ایجاد کننده سوانح ترافیکی می تواند وابسته به طرز تفکر شخص باشد امّا تحقیقات نشان می دهد در بیشر تصادفات منجر به فوت سرعت بالا نقش داشته است.

این مقام انتظامی در پایان توصیه کرد: رانندگان گرامی رعایت سرعت مجاز را در خیابان ها بویژه ورودی و خروجی شهرها و بزرگراه های درون شهری را رعایت کنند تا انشاءالله کمتر شاهد حوادث ترافیکی تلخ و دردناک در سطح معابر درون شهری باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد کرده اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز  هستند.
سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و طی دو عملیات،  هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون  یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، اعلام کرد : کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
وی خاطر نشان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این افراد، آن هم با  وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو