Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - فرماندار ریگان با تاکید بر اینکه بیکاری از مشکلات اصلی شهرستان ریگان است گفت: بیش از ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان بیکار هستند.

به گزارش قدس آنلاین، امین باقری صبح چهارشنبه در شورای اجتماعی و فرهنگی استان کرمان، شهرستان ریگان افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان از تحصیل بازمانده اند که باید برای رفع این مشکل، اقدام جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ریگان اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش، نامقاوم و خشت و گلی بودن ۸۰ درصد مدارس ریگان است.

وی تاکید کرد: باید در شهرستان ریگان برای توسعه نشاط و رفاه مردم اقدام بیشتری شود و در این زمینه نیاز به همکاری سازمان های مختلف داریم.

فرماندار ریگان گفت: این شهرستان با هشت هزار و ۶۰۰ کیلومتر وسعت، جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

وی اظهار کرد: ۲۵ مدرسه در اولویت بازسازی در شهرستان ریگان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ مدرسه احداث شده است.

باقری عنوان کرد: یک واحد دانشگاهی پیام نور نیز در شهرستان ریگان فعالیت دارد که ۱۱ رشته در این دانشگاه تحصیل می کنند.

فرماندار ریگان با اشاره به وجود چهار حوزه علمیه در شهرستان ریگان گفت: ۱۶۴ نفر در این مراکز در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۶ هزار جلد کتاب در شهرستان ریگان گفت: چهار موسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت دارند.

باقری با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت این شهرستان اهل تسنن هستند، تصریح کرد: ۱۱۵ مسجد در ریگان وجود دارد که ۳۵ مورد مربوط به اهل تسنن و ما بقی مساجد شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ریگان راه اندازی نشده است، گفت: معین اقتصادی این منطقه چهار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان این شهرستان اختصاص داده است.

باقری افزود: ۱۱ درصد جمعیت شهرستان ریگان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲ درصد نیز زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

فرماندار ریگان با تاکید بر اینکه بیکاری از مشکلات اصلی شهرستان ریگان است تصریح کرد: بیش از ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان بیکار هستند.

وی عمده اشتغال شهرستان ریگان را در حوزه کشاورزی و دامداری دانست و ادامه داد: مشکل اصلی این است که در یک دوره عشایر را در یک نقطه اسکان داده ایم که در حال حاضر این افراد نه عشایر هستند و نه کشاورزی دارند.

فرماندار ریگان قاچاق انسان، کالا و سوخت را از دیگر مشکلات اساسی این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: دلیل اصلی قاچاق انسان در ریگان بیکاری جوانان و همجواری با استان های شرقی کشور است.

باقری با اشاره به اقدامات مثبت معین اقتصادی ریگان تصریح کرد: معین اقتصادی این شهرستان احداث یک باب مدرسه را در دستور کار قرار داده که آن را به یک مجتمع آموزشی ارتقاء داد و ۱.۵ تا ۲ میلیارد در این زمینه هزینه خواهد شد.

وی افزود: موضوع آبخوان داری نیز در ریگان تعطیل شده بود که با همت معین اقتصادی این کار در دست پیگیری قرار دارد و در حوزه عمران شهری نیز ۱.۵ میلیارد تومان از سوی معین اقتصادی ریگان اختصاص یافته است.

باقری با اشاره به راه اندازی ۲۰ صندوق خرد روستایی توسط معین اقتصادی در ریگان گفت: ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی برای توسعه اشتغال در این شهرستان وجود دارد.

وجود ۱۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در ریگان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بر اساس آمار سامانه ثبت احوال، ۱۵ نفر در شهرستان ریگان بازمانده از تحصیل هستند که شناسایی نشده اند.

محمد محسن بیگی افزود: سرانه مدارس ریگان نزدیک به ۲ برابر سرانه میانگین استان است.

وی با اشاره به اینکه مدارس ریگان در حوزه آسیب های اجتماعی از متوسط استان پائین تر نیستند، گفت: ۹۸۲ فرهنگی با حدود ۱۱ هزار دانش آموز در ریگان حضور دارند و ۲ هزار دانش آموز عشایری نیز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: مدارس شبانه روزی به دلیل کوهستانی بودن برخی مناطق ریگان در این منطقه راه اندازی شده است.

محسن بیگی با اشاره به ارائه لوازم التحریر و امکانات آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم استان کرمان، ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز در مدارس این شهرستان اقدام شده است.

وی افزود: ۴۵۰ میلیون تومان طی سال گذشته به شهرستان ریگان کمک شده که ۲ برابر سرانه استان کرمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: جمیعت با سواد شهرستان ریگان به ۷۶.۸۳ درصد رسیده که نسبت به سال ۹۰ بالغ بر ۶.۶۳ درصد رشد داشته است.

نبود مربیان بومی مشکل ورزش شهرستان ریگان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: تنها یک صدم درصد فضای ورزشی شهرستان ریگان سرپوشیده است که یک ضعف برای این منطقه به شمار می رود.

محمدتقی امیری خراسانی خاطرنشان کرد: نبود مربیان بومی و ساکن از مشکلات موجود در حوزه ورزش شهرستان ریگان است.

وی ادامه داد: تلاش شده با استفاده از ظرفیت کانون های هلال، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر امکانات سازمان ها برای رفع خلاء های ورزشی در ریگان اقدام کنیم.

امیری خراسانی با اشاره به اختصاص پنج زمین مصنوعی به شهرستان ریگان تصریح کرد: در شهرستان ریگان هیچ سمن جوانی را فعال نداریم.

اجرای طرح شیرین سازی زندگی در شهرستان ریگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: شهرستان ریگان با وجود همه محرومیت ها، از نظر وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در موقعیت خوبی قرار دارد و تمامی مساجد این شهرستان، کانون های فرهنگی و هنری دارند.

محمد علیزاده ادامه داد: سایر سازمان ها می توانند از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ریگان استفاده کرده و کلاس های آموزشی را در این مکان ها برگزار کنند.

وی اظهار کرد: مجتمع فرهنگی و هنری ریگان ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از فاز اول این مجتمع، امکاناتی از جمله سینما در اختیار مردم قرار می گیرد.

علیزاده گفت: سال گذشته نیز طرح شیرین سازی زندگی در شهرستان ریگان اجرا شده است، ضمن این که آمادگی داریم در صورت واگذاری یک سالن به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان، سینما را در این شهرستان راه اندازی کنیم.

سوء تغذیه کودکان از معضلات شهرستان ریگان

در ادامه این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، گفت: ۱۳۲ طرح توانمندسازی اقتصاد خانوار سال گذشته در قالب برنامه اشتغال در این شهرستان اجرا و ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.

یحیی صادقی افزود: ۲ هزار و ۸۸۰ خانواده شامل هشت هزار نفر در ریگان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های توانمندسازی و اشتغال زایی در ریگان تخصیص داده می شود ادامه داد: برنامه و طرح های این حوزه نیز مشخص شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: ۱۶۷ مورد جهیزیه نیز در سال جاری به زوجین محروم در شهرستان ریگان ارائه شده است.

مدیرکل کمیه امداد امام خمینی (ره) استان با تاکید بر اینکه برنامه های آموزشی متعددی را پیش رو داریم، گفت: در قالب طرح «فلاح»، خانواده هایی که در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند و یا آسیب دیده اند مورد آموزش قرار می گیرند.

صادقی، سوء تغذیه کودکان را از دیگر معضلات ریگان برشمرد و گفت: برای رفع این مشکل، ۸۶۰ کودک زیر ۶ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان قرار گرفته اند و در کنار این خدمات، کارهای فرهنگی نیز انجام می شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرری‌بگیران بیکاری در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۴ هزار و ۵۲۰ پرونده متقاضی بیمه بیکاری در استان خراسان رضوی بررسی شد که بیشترین فراوانی آن مربوط به حوزه خدمات با ۶۰ درصد از کل پرونده ها بوده است.

 محمد امین بابایی افزود: با اعلام نظر اعضای کمیته های ۲ نفره موارد مشمول در خراسان رضوی برای مراحل نهایی و برقراری مقرری به شعب سازمان تامین اجتماعی معرفی شد.

وی بیان کرد: همه مشمولان قانون تامین اجتماعی که تابع قوانین کار باشند، مشمول مقررات قانون بیمه بیکاری بوده و به جز موارد استثناء در ماده یک قانون کار، با رعایت شرایط لازم در قوانین و تفاهم نامه مربوطه از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای اشتغال مجدد مقرری بگیران با توجه به نیاز بنگاههای اقتصادی به نیروی کار گفت: صرف نظر از تلاش ادارات تابعه و استفاده از ظرفیت های کاریابی های استان برای تحقق وظیفه ذاتی، مکاتبات متعددی با دستگاه های صادرکننده مجوز نظیر صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی انجام شده است.

بابایی ادامه داد: آمادگی ادارات تابعه برای معرفی مقرری بگیران واجد شرایط به فرصت های شغلی موجود در بنگاههای اقتصادی اعلام شد که در نهایت هزار و ۴۶۰ نفر موفق به اشتغال مجدد و ذخیره استحقاق بیمه بیکاری خود شدند.

افزایش پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور

وی در خصوص عملکرد دبیرخانه تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور خراسان رضوی گفت: پارسال تعداد جلسات کمیته های تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان ۱۶۰ جلسه شامل ۱۴۲ جلسه کمیته بدوی و ۱۸ جلسه کمیته تجدیدنظر بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال در جلسات کمیته های بدوی استانی تعداد ۶ هزار و ۴۰۳ فقره درخواست فرم شماره یک مشاغل سخت و زیان آور متقاضیان بررسی شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که تعداد ۶ هزار و ۱۶۲ مورد بود، چهار درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پارسال در جلسات کمیته های بدوی استان ۱۳ هزار و ۶۵۰ عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان هشت درصد افزایش یافت، در جلسات کمیته های بدوی استان نیز ۱۴ هزار و ۹۲۸ کارگاه بررسی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

بابایی در پایان از تمامی کارفرمایان مشمول درخواست نمود با هدف سالم سازی محیط کار و حذف آلاینده های غیر مجاز و ارتقای سلامتی نیروی کاربه افزایش بهره وری در واحدهای مشمول کمک کنند.

نرخ بیکاری خراسان رضوی در زمستان سال ۱۴۰۲ به میزان ۶ و سه دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان در این بازه زمانی ۴۴ درصد گزارش شد.

 
 

دیگر خبرها

  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی
  • نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • مقرری‌بگیران بیکاری در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافت
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد