Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی گفت : خارجی ها از مال خودمان به ما قرض می دهند و هزینه های مالی را با این شیوه بر ما تحمیل می کنند در صورتی که ما نیازی به خط اعتباری نداریم زیرا این ها قصد دارند کشور را مقروض کنند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان در رابطه با فاینانس خارجی اظهار داشت : این قراردادها باید متضمن انتقال یک فعالیت صنعتی ، فناوری ، کالاهای اولیه و تامین مالی و مشارکت در پروژه ها باشد تا بتواند چرخ صنعت را بچرخاند حال اگر این محقق شود این قرارداد مفید خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : اگر سخن از واردات کالاهای مصرفی و غیر ضروری به کشور باشد مطمئنا کشور را مقروض خواهد کرد و در واقع این نوع قراردادها حالتی مشکوک دارد به خاطر این که منابع کشور ما در بانک های کشورهای همچون چین و جاهای دیگر محبوس شده اند .

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به این که آن ها احتمالا دارند تحت عنوان فاینانس به نوعی پول خودمان را به خودمان تحویل می دهند ، یادآور شد : آن ها در حال سوء استفاده از این فرصت هستند و با گرفتن مازاد و سودی بر منابع خودمان در واقع ارزش افزوده ای را از ما به زور می گیرند .

شیخی عنوان کرد : خارجی ها از مال خودمان به ما قرض می دهند و هزینه های مالی را با این شیوه بر ما تحمیل می کنند در صورتی که ما نیازی به خط اعتباری نداریم زیرا این ها قصد دارند کشور را مقروض کنند و اگر این پول وارد کشور شود و سرمایه گذاری روی آن انجام نشود نیز مشکل دیگری است .

وی ادامه داد : بهترین گزینه برای دولت این است که با کشورهایی همچون کره جنوبی قرارداد پولی دو جانبه منعقد کند تا به راحتی بین کشور ما و آن ها یک ارتباط تجاری برقرار شود و هیچ گونه هزینه مالی در پی نداشته باشد .

این کارشناس با بیان این که فاینانس خارجی یک هزینه های مالی را بر کشور تحمیل کرده و کشور را در آینده مقروض می کند ، گفت : در واقع این جز تعهدات ما محسوب می شود که از جیب ما برای پرداخت این ها باید هزینه شود.

شیخی در پایان افزود : حال با قراردادهای پولی دو جانبه دیگر نیازی به قرض کردن نخواهیم داشت و ما می توانیم نیازهایمان را در قبال فروش نفت و یا کالاهای غیر نفتی مرتفع و تامین کنیم و در مواقعی هم که نیاز به سرمایه گذاری خارجی باشد این شیوه مناسب نخواهد بود که سرمایه گذاری بیاید و از امکانات و منابع مالی ما استفاده کند تا صنعت و فعالیتی را در کشور ما ترویج دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی در سرزمین های اشغالی، به کابینه حاکم اعتراض کرد.

وی نوشت: قیمت ها در حال افزایش و طبقه متوسط در حال نابودی است، کابینه هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و اگر نرود، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی دامن زده است. صهیونیست ها که با وعده زندگی بهتر، از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، به دروغ بودن وعده های تل آویو پی بردند.

اگرچه آمریکا و بسیاری از پایتخت های غربی تلاش دارند تا با دادن وام و کمک های مالی بلاعوض جلوی فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و تعطیلی صنایع، کاهش درآمدهای حوزه گردشگری و نبود نیروی کار که اغلب مهاجران فلسطینی یا مهاجرانی از دیگر کشورها بودند، به بحران اقتصادی این رژیم دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مطهری: خیلی‌ها قبول نمی‌کردند به تراکتور بیایند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • بازیگران سریال تورم
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!