Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: در حوزه زیر ساخت اربعین اعتباری به استان خوزستان پرداخت نشد اما اقدامات بسیار خوبی به ویژه در مرز چذابه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسته ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حوزه زیر ساخت اربعین اعتباری به استان خوزستان پرداخت نشده اما اقدامات بسیار خوبی به ویژه در مرز چذابه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرزها علاوه بر مجرای تردد زائران، برای امور تجاری نیز مورد استقاده قرار می‌گیرند، افزود: توسعه پارکینگ، اسکان زائران و چهار خطه شدن بخش از جاده سوسنگرد به چذابه از جمله اقدامات زیرساختی است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین در طول سال تعطیل نشد، گفت: با توجه به تلاش‌هایی که برای بهبود زیرساخت‌ها در مرزهای چذابه وشلمچه صورت گرفته امیدوارم امسال شاهد برگزاری مراسم باشکوه‌تر و ارائه خدمات بهتر از سال گذشته باشیم.

800 موکب در مرزهای خوزستان برپا می‌شوند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی، رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 800 موکب در مرزهای خوزستان برپا می‌شوند، بیان کرد: در واقع 300 موکب در هر پایانه مستقر می‌شود و 100 موکب نیز بین راهی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد موکب‌ها دارای پروانه هستند، افزود: برای اسکان زائران با مساجد، حسینیه‌ها، اردوگاه‌های سپاه و به ویژه منازل هماهنگ شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: 25 موکب برای استقرار در عراق مشخص کردیم که روزانه 30 هزار پرس غذا را توزیع می کنند همچنین تعدادی مترجم و نیروی کمکی نیز برای همکاری با این موکب‌ها هر ساله اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه 100 هزار نفر در هر کدام از مرزها آماده خدمات رسانی هستند، عنوان کرد: برای برگشت زائران نیز چند موکب از سه روز قبل اربعین پذیرایی را آغاز و تا روز 25 صفر هم این کار را ادامه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تاکید کرد: برای خدمات رسانی بهتر به زائران حسینی در ایام اربعین به دو خودروی یخچال دار، 10 هزار پتوی تک نفره، چادرهای گروهی، در هر پایانه به 200 چشمه سرویس بهداشتی، استقرار داربست در پایانه چذابه نیاز داریم.

انتهای پیام/

R41468/P1336/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۷ هزار و ۲۴۰ نفر زائر حج عمره بیت الله الحرام بیشترین تعداد زائران را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است که در قالب ۲۶ کاروان با ۳۲ پرواز از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره و مکه مکرمه اعزام خواهند شد.


حجت‌الاسلام حسین اژدری افزود: بنابر آمار اعلام شده زائران استان اصفهان، ۹ درصد از زائرین کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.


وی گفت: کنگره حج در روز ۱۴ اردیبهشت، با حضور ۶۵۰۰ زائرن در سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان و کنگره دیگری هم در شهرستان نجف‌آباد به صورت جداگانه برگزار می‌شود.


مدیر حج و زیارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: زائران حج عمره در قالب ۳ کاروان، در ۱۱ اردیبهشت به بیت‌الله الحرام مشرف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است