Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرار گاه کربلا با تصریح بر اینکه داعش حاصل یک تفکر غلط توسط استکبار جهانی است گفت: شهید حججی ها دستاورد 8 سال دفاع مقدس هستند که امروز کیلومترها دور از مرزهای کشور از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، سردار احمد خادم سیدالشهداء فرمانده قرارگاه کربلا در مراسم گرامی داشت سالروز شکست حصر آبادان که با حضور امام جمعه کیش، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، نماینده ولی فقیه در سپاه کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و پرسنل قرارگاه های نظامی و انتظامی، مدیران و روسای ادارات، سازمان ها و نهادهای مستقر در کیش، بسیجیان و مردم مومن و متعهد جزیره کیش با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برخی بر ما خرده می گیرند که دستاورد 8 سال جنگ برای کشور چه بود؟

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره)همواره بر حلم و بردباری و خوشرفتاری در برخورد با اسرا تاکید داشتند افزود: این افراد دائم با ذکر این مطلب که شما به اسرای عراقی در زندان ها مهربانی کردید، غذای خوب دادید و پذیرایی کردید و در نهایت با بهترین پوشاک آن ها را به دیار خود بازگرداندید که چه شود؟

فرمانده قرار گاه کربلا ادامه داد: امام راحل(ره) همواره دور دست ها را می دیدند و مشاهده کردیم که پس از جنگ زمانی که آمریکایی ها وارد عراق شدند تا از این طریق به ایران دسترسی پیدا کنند همین سربازان و فرماندهان عراقی که روزی در ایران اسیر بودند چگونه در مقابل آن ها ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جنگ را با دست خالی شروع کردیم در حالیکه خیانت های خائنانی مانند بنی صدر با تفرقه افکنی میان سپاه و ارتش سعی در شکست جنگ به نفع عراق داشت بیان کرد: اخلاص، ایمان، روحیه جهادی و شهادت طلبی بود که خیانت خائنان را برملا و پیروزی را برای رزمندگان اسلام به ارمغان آورد.

سردار خادم سیدالشهداء افزود: دشمن آمده بود تا به پشتیبانی غرب و آمریکا ایران را ببلعد اما ملت بزرگ و رزمندگان سرافراز ایران دست به دست یکدیگر داده و با اجرای عملیات های بزرگی چون شکست حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر و سوسنگرد دشمن را به عقب رانده و از مرزهای کشور حراست وصیانت کردند.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت دشمن افزود: دشمن زمانی که در جبهه های جنگ در مقابل نیروهای مبارز و رزمنده ایرانی زمینگیر شد و شکست خورد به جبهه های نفاق و آشوب روی آورد و با رودرروی هم قرار دادن شیعه و اهل تسنن تلاش کرد تا اسلام و مسلمانان را از درون فرو بریزد.

فرمانده قرارگاه کربلا تاکید کرد: دشمنان مدت های طولانی در پوشش آموزش قران به کودکان و نوجوانان اقدام به تربیت نیرویهای تکفیری در درون سوریه کرد و همچنین با فعالیت های مخفیانه در درون ارتش سوریه نفوذ کرده و برای خود نیروها و سلاح فراوان تامین کرد.

وی با تصریح بر اینکه داعش حاصل تفکر غلط استکبار جهانی و آمریکا در نابودی اسلام است افزود: در حالیکه آن ها تصور می کردند با ایجاد نفاق و شکاف میان مسلمانان به خواست های شوم و پلید خود دست خواهند یافت جوانان ایرانی که حاصل و دستاورد همان دفاع مقدسی است که برخی بر آن خرده می گرفتند در بیرون از مرزها به مبارزه با آن ها پرداخته وامنیت و آرامش را به ملت ایران هدیه کردند.

یادگار 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه نیروهایی که به عنوان نیروهای مردمی در عراق در حال مبارزه با تکفیری ها هستند از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس هستند عنوان کرد: یکصد هزار نیروی « حشد الشعبی» (نیروهای مردمی عراق) که امروز در عراق در حال مبارزه هستند از دستاورهای دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی با در اختیار داشتن برترین سلاح های نظامی از اقتدار در منطقه برخوردار است که این اقتدار در سایه اتحاد و انسجام صد چندان خواهد بود.

سردار خادم سیدالشهداء با بیان اینکه اخلاق اسلامی، خوش خلقی، شجاعت، احترام به پدر و مادر از جمله دلایلی است که امثال شهید جهان آرا و شهید حججی ها را به این بزرگی و برتری می رساند افزود: انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت همه شهدای بسیاری داشت اما آنچه شهید جهان آراها و شهید حججی ها را شاخص و برتر کرد احترام به پدر و مادر و بنیان خانواده بود همان چیزی که امروز دشمن در تلاش است تا در میان مسلمانان نابود کند.

وی با تاکید بر ارزش و اهمیت تکریم والدین در دین مببین اسلام افزود: مادران پایه ها استوار خانواده و تربیت فرزندان هستند همان چیزی که امروز دشمن می خواهد به شکل های مختلف و با تبلیغات اعتبار و حقانیت آن را زیر سوال ببرد و به زنان می گوید به جای فرزند آوری از سگ ها نگهداری کنید.

فرمانده قرارگاه کربلا بیان کرد: تا زمانی که دشمن را نشناخته و از نیات پلید آن ها آگاه نباشیم نمی توانیم در مقابل آن ها بایستیم و از آرمان های خود دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: امروز شهدا درس ایثار، هیهات من الذله امام حسین(ع)، آزادی و آزادگی، احترام به خانواده، امر به معروف و نهی از منکر به ما دادند و وظیفه ماست که همانند آن ها به تکلیف خود عمل کرده و باید در صحنه بمانیم.

پیشبرد اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب در سایه شهدای دفاع مقدس

ابراهیم خادمی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان اظهار کرد: هر آنچه امروز داریم از صلابت شهدای دفاع مقدس است.

وی افزود: امروز ما می توانیم در سایه دلاورمردیهای مردان بزرگی که در 8 سال دفاع مقدس با پایمردی و از خود گذشتگی اقتدار وصلابت ایران اسلامی را حفظ کردند با سربلندی آرمان های انقلاب اسلامی را پیش ببریم.

فرمانده سپاه کیش تاکید کرد: هر ساله شکست حصر آبادان را گرامی می داریم تا به دشمن ثابت کنیم که ما همواره ایستاده ایم و دلاورمردی سربازان اسلام و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما به شهدای خود افتخار کرده و پای آرمان های شهدا و امام شهدا ایستاده ایم.

عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات های مهم در دوران دفاع مقدس است که با رمز نصر من الله وفتح قریب به فرمان امام خمینی(ره) در محور آبادان- شرق کارون به صورت گسترده در تاریخ 5 مهر 1360 به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر 77 خراسان انجام و منجر به شکسته شدن حصرآبادان و بازپس گیری بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال 1362 در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از 41 سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از 42 سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب