Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات آماده و در جلسات در حال ارائه است و گزارش دیوان محاسبات و تیم کارشناسان هم به کمیسیون ارائه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: از همان ابتدا که اطلاعاتی درمورد صندوق ذخیره فرهنگیان به دست آمد، بنده از اولین افرادی بودم که موضوع تحقیق و تفحص از این صندوق را امضا کردم و بقیه نمایندگان هم به این گروه ملحق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کار بسیار خوبی بود که انجام شد و مجلس با این کار بیشترین حمایت را از فرهنگیان انجام داد افزود: برای اینکه شائبه مسائل سیاسی پیش نیاید، زمان خاصی را برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان قرار ندادیم و این صندوق از زمان تشکیل تاکنون مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلا نباید موضوع مفاسد اقتصادی را جناحی کنیم و با نگاه جناحی به آن بپردازیم، چرا که بهترین حالت برای مفسداان اقتصادی این است که فسادی انجام و آن جناحی شود.

عبادی تصریح کرد: مفسدان اقتصادی و زالو صفتان علاقه دارند که بحث ها را سیاسی کنند تا در پناه یک جناح سیاسی قرار بگیرند و حمایت شوند.

وی بیان کرد: درخصوص این فساد اقتصادی، دولت های مختلف مورد تحقیق و تفحص قرار گرفتند اما عمده مشکلات و مفاسد اقتصادی مربوط به چند سال اخیر است و هر چه که پیش رفتیم مفاسد گسترده تر و بیش تر از آن حدی شد که تصور می کردیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معتقدیم در بحث نظارت در کشور ضعیف هستیم در حالی که نظارت کامل تری لازم است افزود: نظارت نباید تنها درخصوص انجام مفاسد باشد، بلکه باید به صورت فرایندی در مسائل باشد، در این خصوص اگر دستگاه های نظارتی ضعیف است حتما باید کمک شوند و در این خصوص باید ضعف قوانین هم برطرف شود تا شاهد چنین جنایت ها و خیانت های اقتصادی نباشیم.

عبادی تصریح کرد: هر چه وضع معیشت فرهنگیان سطح پایینی داشت؛ اما چپاول گران در صندوق ذخیره فرهنگیان به همان نسبت بیشتر به سرقت بردند.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار بود مسائل صندوق به صورت ریز و جزئی بررسی می شد نمی توانستیم موضوع را جمع کنیم گفت: اکنون گزارش نهایی در کمیسیون آموزش و پرورش آماده و در جلسات در حال ارائه است و گزارش دیوان محاسبات و تیم کارشناسان هم به کمیسیون ارائه خواهد شد و از خود مسئول فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان هم برای شرکت در جلسات دعوت کرده ایم.

وی ادامه داد: پس از ارائه نهایی گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، برای اقدام قضایی به قوه قضائیه خواهد رفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ فساد اقتصادی در گزارش نهایی اعلام خواهد شد بیان کرد: در بررسی این پرونده هر چه جلوتر می رویم، مشکلات بیشتری پیدا می شود و اگر تا یکی – دو سال دیگر هم درگیر تحقیق باشیم باز هم مسائلی وجود خواهد داشت.

عبادی گفت: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از نقاط درخشان در کارنامه مجلس دهم و خدمت بزرگی به کشور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری صبح یکشنبه در حاشیه تشکیل ستاد انتخابات استان اصفهان در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان، اظهار کرد: بیست و یکم اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات در این دو حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از انتخابات، صرفاً افرادی که در مرحله نخست در همین دو حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رقابت در هر حوزه انتخابیه میان ۲ نفر است، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی خواهد بود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد انتخابات امروز، مقدمات اجرای انتخابات در این ۲ حوزه با حضور فرمانداران شهرستان‌های لنجان و سمیرم رصد و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد و همه مقدمات فراهم است. امیدوارم مردم در این ۲ حوزه با نشاط و پرشور پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و نماینده منتخب خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تبلیغات انتخابات از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

استقرار ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان سمیرم

اصغر هدایت فرماندار شهرستان سمیرم نیز گفت: این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل را دارد، عوامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی نیز در آمادگی کامل هستند

وی ادامه داد: ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر خواهد بود که ۲۸ صندوق به صورت سیار و ۴۹ صندوق به صورت ثابت هستند.

فرماندار شهرستان سمیرم گفت: بالغ بر ۳ هزار نفر به صورت مستقیم، غیرمستقیم و پشتیبانی در صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان حضور خواهند داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم شهرستان سمیرم که حضور پرشوری در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند، گفت: دعوت می‌کنم مردم شریف شهرستان در مرحله دوم نیز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

استقرار ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان لنجان

حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار لنجان نیز عنوان کرد: شهرستان لنجان دارای ۱۵۳ شعبه اخذ رأی است که ۱۳۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان در مجموع افزون بر دوهزار و ۷۰۰ نفر هستند، ادامه داد: از امروز به مدت سه روز آموزش عوامل اجرایی در سطح شهرستان لنجان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

محمدی فشارکی اظهار کرد: تبلیغات توسط نامزدها انجام شده و تنور انتخابات در شهرستان لنجان گرم است و رقابت بسیار نزدیکی میان دو داوطلب وجود دارد.

کد خبر 6097007

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان