Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پنجمین روز از ماه مهر با اخبار و حاشیه‌های گوناگونی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه تند علیرضا شجاع نوری نسبت به بی توجهی مسئولین به سینمای دفاع مقدس و مذهبی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پنجمین روز از ماه مهر با اخبار و حاشیه‌های گوناگونی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه تند علیرضا شجاع نوری نسبت به بی توجهی مسئولین به سینمای دفاع مقدس و مذهبی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




روز ششم محرم و دعوت حبیب بن مظاهر از طایفه بنی اسد برای یاری سیدالشهداء/ 90 نفر برای همراهی امام حسین(ع) آمدند

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: پس از اینکه "حبیب بن مظاهر اسدی" از سوی "امام حسین(ع)" برای دعوت از طایفه بنی اسدی که در نزدیکی سرزمین کربلا سکونت داشتند، پاسخ مثبت گرفت؛ برای دعوت به سویشان حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رجبی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی میزان گفت: یکی از اتفاقات مهم در روزششم ماه محرم در کربلا، درخواست "حبیب بن مظاهر اسدی" از "امام حسین(ع)" برای دعوت یک طایفه از سوی بنی اسد جهت پیوستن به "امام سوم(ع)" و جریان قیام ایشان بود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.


در این روزهای عزای حسینی مرا دعا کنید/حضور در هیات به من آرامش می‌دهد

بازیگر فیلم سرب گفت: من از کودکی به هیات می‌رفتم و این ماه را خیلی دوست دارم.ماه محرم ماه نزدیکی به خداست و هرکس می‌تواند به خواسته هایش برسد.

فریماه فرجامیفریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان گفت: من از کودکی به هیات می‌رفتم و این ماه را خیلی دوست دارم.ماه محرم ماه نزدیکی به خداست و هرکس می‌تواند به خواسته هایش برسد.

وی در همین راستا ادامه داد: هنوز هم اگر بتوانم به هیات می‌روم و در مجالس عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کنم. شرکت در مراسم و هیئت سوگواری امام حسین (ع) به من آرامش می‌دهد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.


لزوم تولید آثار عاشورایی در سینمای ایران/نباید به هرکس اجازه تولید آثار مذهبی را داد

بازیگر فیلم "روز واقعه" گفت: مسئولین سینمایی و فرهنگی ما این واقعه بزرگ را فراموش کرده و مقصر اصلی این اتفاق و پایین بردن شأن آثار ارزشی خود این مسئولین هستند.

علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم "روز واقعه" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان٬ درخصوص وضعیت فعلی سینمای مذهبی و مخصوصاً عاشورایی در سینمای ایران گفت: فیلم محرمی و عاشورایی در سینمای ایران وجود ندارد. من متاسفم که به این مساله پرداخته نشده و یا بهتر بگویم آنگونه که در شان و منزلت عاشورا بوده بهایی به این رویداد بزرگ داده نشده است.

وی مسئولین را مقصر اصلی این کمبود دانست و ادامه داد: مسئولین سینمایی و فرهنگی ما این واقعه بزرگ را فراموش کرده و مقصر اصلی این اتفاق و پایین بردن شأن آثار ارزشی خود این مسئولین هستند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.


روایتی از کتاب آن بیست و سه نفر در یک مجموعه تلویزیونی/بازنویسی 10 داستان از کتاب یوسف زاده

کارگردان مجموعه "این بیست و سه نفر" گفت: ده داستان از قصه‌های کتاب "آن بیست و سه نفر" توسط امیررضا مافی بازنویسی شد، و من براساس آن متن‌ها استوری بُرد طراحی کردم و طبق آن طرح‌ها تصویرسازی انجام دادم. بعد از آماده سازی تصاویر، مرحله برش و چیدمان‌شان در صفحه را انجام داده و دکور نهایی را اضافه می‌کردم.

مجموعه‌ای تلویزیونی بر گرفته از کتاب آن بیست و سه نفر/بازنویسی 10 داستان از کتاب یوسف زادهسارا کاوه کارگردان برنامه سیاسی تاریخی "این بیست و سه نفر" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: یکی از جدیدترین برنامه‌های تلویزیونی سیما که در دهه اول محرم و همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده است، مجموعه "این بیست و سه نفر"، اثری که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده و قصه آن مربوط به نوجوان‌هایی است که در زمان هشت سال دفاع مقدس به اسارت رژیم بعث درآمدند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.


کتاب‌هایی در ماه محرم باید خواند بخوانیم

نویسنده کتاب "آسمان زیر ابرها" گفت: متاسفانه هیئت‌ها مانند قدیم آن احساس معنوی را منتقل نمی‌كنند؛ در شعرهایم هم به این مسئله اشاره كرده‌ام ‌و این نقد را از عزاداری‌های مدرن داشته‌ام.

حمیدرضا شكارسری شاعر، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات در گفت‌وگو یا خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص حضور خود در تکایای ثابت و سوگواری امام حسین (ع) گفت: معمولاً برای عزاداری سالار شهیدان به هیات‌هایی که در خیابان راه می‌روند نمی‌روم و ترجیح می‌دهم در مساجد و یا تکیه‌های ثابت به عزاداری ایام محرم بپردازم.

وی در همین راستا ادامه داد: بیشتر مواقع برای سوگواری شهادت سالار شهیدان به هیات ثابت شکیبا که موسسش پدر شهرام شکیبا است می‌روم.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم

هواداران تیم فوتبال سپاهان در جریان دربی اصفهان، محرم نویدکیا را روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان تشویق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در چارچوب بازی معوقه هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌وسوم از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

علی‌رغم اینکه تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نیمه‌دوم موفق شد روی اشتباه خط‌دفاعی ذوب‌آهن صاحب یک ضربه پنالتی شده و شهریار مغانلو که خودش پنالتی را گرفته بود با پای چپ دروازه پارسا جعفری را باز کرده و گل اول بازی را برای سپاهان به‌ثمر برساند، شعارهای هواداران این تیم علیه کادر فنی و مدیریتی ادامه پیدا کرد.

هواداران تیم فوتبال سپاهان روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان از محرم نویدکیا اسم بردند و نام سرمربی سابق و اسطوره‌شان را صدا زدند، هواداران سپاهان در بازی قبلی این تیم مقابل نساجی مازندران هم شعارهایی از این دست سر داده بودند و در دیدار امروز تیم‌شان هم به شعارهای منفی‌شان ادامه دادند.

کد خبر 745571

دیگر خبرها

  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «سیدعلی» و حواریون عاشورایی جرقه امید را در دل مومنان روشن کردند