Web Analytics Made Easy - Statcounter


شهردار تهران به شهرداران مناطق ۲۲گانه بخشنامه ای را برای تدقیق روش های صدور پروانه ساختمانی و ایجاد شفافیت بیشتر در این حوزه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، پس از بخشنامه توقف صدور هولوگرام دومین بخشنامه در رابطه با شفاف سازی روند صدور پروانه ساختمانی صادر شد. در این بخشنامه آمده است به منظور امکان بررسی درباره توافقات صورت گرفته در شورای معماری تمامی توافقات صورت گرفته از تاریخ یکم فروردین ۹۶ در شوراها مذکور (اعم از سیستمی و غیرسیستمی) طی جدولی حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به معاونت شهرسازی و معماری منعکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جدول مشخصات توافقات، شماره پرونده شهرداری، پلاک ثبتی، مشخصات درخواست، مرحله کاری و آخرین وضعیت پرونده، آخرین مجوز صادره طبقات و مساحت پیشروی طولی و تعداد کسری پارکینگ آمده است.

در بند دوم این بخشنامه تاکید شده هر گونه توافق سیستمی خارج از سامانه شهرسازی (اعم از فنی و مالی) ممنوع اعلام می شود و مفاد تمام صورتجلسات شورای معماری مناطق صرفا به صورت سیستماتیک و با امضای شهرداران مناطق برای دفاتر خدمات الکترونیک شهر منطقه لازم الاجرا است.

بر اساس این بند تمامی مسئولیت های صورتجلسات از قبیل رعایت ضوابط و مقررات طرح تفضیلی شهر تهران مقررات ملی ساختمان و ... بر عهده شهرداران مناطق است صدور و هر گونه پروانه و گواهی بر اساس تصمیمات شورای معماری تنها منوط به ثبت و تکمیل مصوبه شورای معماری در سامانه شهرسازی و تایید شهردار منطقه است.

همچنین در بند ج این بخشنامه آمده است پیرو دستورالعمل شماره ۱۱۴/۴۸۱۷۸ به تاریخ ۲۲ فروردین ۹۴ دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ و به استناد مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران (در زمینه انطباق طرح تفضیلی با طرح جامع سال ۸۶ بند ۷ نامه) مبنی بر لغو بند ۲-۴ ضوابط مقررات و تفضیلی شهر تهران و تبصره ذیل آن (کاهش سطح اشغال و افزایش طبقات) و نظر به مشابهت مفاد بند ۸-۳ ضوابط و مقررات طرح تفضیلی ۲-۴ و تبصره ذیل آن مفاد بند افزایش طبقات و نظر به مشابهت مفاد بند ۸-۳ ضوابط و مقررات طرح تفضیلی با بند ۲-۴ و تبصره ذیل آن مقتضی است برای استفاده از این بند از معاونت شهرسازی و معماری استعلام شود.

در بند آخر این بخشنامه تاکید شده در مواردی که پروانه ساخت و ساز ملک در کمیسیون های ماده ۱۰۰ مطرح و منجر به حقوق رای قطعی و لازم الاجرا شده هر گونه توافق مغایر حکم صادرشده از طریق شهرداری های مناطق ممنوع است.

روز گذشته شهردار تهران از صدور دومین بخشنامه ضدفساد در شهرداری خبر داده و گفته بود : ماجرا این است که هر منطقه‌ای شوراهایی تحت عنوان شورای معماری دارد و مهمترین وظیفه آنها این است که هر جا ساخت و سازی انجام می‌شود در صورت مغایرت آنها با طرح تفصیلی تهران در رابطه با آن تصمیم گیری کند. این شوراها معمولا از وظایف خود در راستای طرح تفصیلی عدول می‌کردند و در مواردی به طور کلی این طرح را زیر پا می‌گذاشتند. علاوه بر زیر پا گذاشتن آن به طرح جامع شهر تهران هم بی توجهی می‌کردند. همچنین در رابطه با این شوراها مسائلی مربوط به فساد مطرح بود.

بخشنامه‌ای که ابلاغ می‌شود چند نکته را مورد توجه قرار می‌دهد. بر این اساس هر تصمیمی که در شورای معماری گرفته می‌شود باید صورتجلسه شود و شهردار منطقه نیز آن را امضاء کند و نسبت به آن مسئولیت قبول کند. همچنین هر کدام از این صورتجلسه‌ها از طریق سیستم فناوری شهرداری به مرکز باید منتقل شود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک انتظار می‌رود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

دیگر خبرها

  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت