Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@23:08:43 GMT

افزایش ۲۵ برابری هزینه‌های سلامت در ۱۵ سال

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۶۴۶۸

افزایش ۲۵ برابری هزینه‌های سلامت در ۱۵ سال

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۴ مجموع هزینه‌های سلامت در ایران معادل ۱۰۸ هزار و ۷۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان بوده است که بررسی هزینه‌های ملی سلامت برحسب عاملین تامین مالی آن نشان می‌دهد از این میزان ۴۰ هزار و ۶۹ میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن را خانوار تامین کرده‌اند که ۳۷ درصد از هزینه‌های کل سلامت را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است سهم دولت عمومی معادل ۵۷ هزار و ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یا ۵۲ درصد کل هزینه‌های درمان بوده است.

بیمه تکمیلی اعم از شرکت‌های بیمه تکمیلی دولتی و خصوصی نیز سهمی معادل ۵۹۴۴ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داشته‌اند که نیم درصد از کل هزینه‌های سلامت را تشکیل می‌دهند.

بررسی هزینه‌های سلامت در سال ۱۳۸۵ نشان می‌دهد که کل هزینه‌های سلامت در آن سال معادل ۴۲۸۷ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است که از این میزان سهم خانوار به عنوان عامل تامین مالی آن معادل ۲۲۹۸ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که سهم ۵۳ درصدی از کل هزینه‌های سلامت را به خود اختصاص داده است.

تامین مالی دولت عمومی نیز معادل ۱۸۵۳ ملیارد و ۴۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که سهم ۴۳ درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

در آن سال تامین مالی هزینه سلامت توسط بیمه‌های تکمیلی نیز معادل ۶۴ میلییارد و ۱۱۰ میلیون تومان بوده است که سهم ۱.۴ درصدی را از کل هزینه‌های سلامت آن سال به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله

سید مصطفی موسوی در خصوص اقدامات آب منطقه‌ای گلستان در طرح آبرسانی به شهر کلاله گفت: این طرح تا قبل تا ابتدای سال ۱۴۰۰ صرفا ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که با اهتمام ویژه دولت محترم سیزدهم و وزارت نیرو برای رفع مشکلات حوزه آب شرب و پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این طرح اعتبار اختصاص و هزینه شده است.

او ادامه داد: براین اساس با تجهیز و بهره برداری ۶ حلقه چاه، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه‌ها و خطوط انتقال، تکمیل مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طوقه، ایستگاه پمپاژ اضطراری با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، بالغ بر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه شرب شهری کلاله اضافه شد. 

موسوی افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ جانبی و احداث مخزن کمکی ۲۰۰۰ متر مکعبی کوسه از برنامه‌های این شرکت برای تکمیل اجزای طرح آبرسانی به شهر کلاله در سال‌های آتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله