Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی روستاها را مهد صنایع دستی دانست گفت: توسعه صنایع دستی و گردشگری راه برون رفت بحران اقتصادی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین عباس‌زاده عصر امروز در کارگروه اشتغال خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه اصلی فعالان صنایع دستی خراسان‌جنوبی نبود بازار فروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صنایع دستی را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: در این راستا باید برای تحقق و گسترش این حوزه گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شود بیان کرد: سازمان حج و زیارت اعلام کرده ‌که حوله‌های احرام حجاج در سال 97 توسط بانوان خراشاد بافته شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: بنابراین این امر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است که باید مدنظر مسؤولان قرار گیرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اشتغال در حوزه میراث فرهنگی بر 3 محور اساسی استوار است که نیازمند حمایت‌های ویژه مسؤولان است یادآور شد: آموزش‌های میراث فرهنگی در حوزه اشتغال به اشتغال افراد منتج می‌شود زیرا با حداقل‌ها می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

عباس‌زاده اظهار داشت: امسال میزان تعهد اشتغال میراث فرهنگی 213 نفر بوده ‌که در 6 ماه نخست امسال زمینه اشتغال 123 نفر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث بازارچه‌های صنایع دستی در سه شهرستان 300 میلیون تومان اعتبار ملی اخذ شده است و در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه هستیم افزود: بازارچه صنایع دستی شهرستان فردوس به دلیل کمبود اعتبار ناتمام مانده است و متأسفانه اعتباری برای آن اختصاص نیافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر سهمیه ابلاغی اشتغال خراسان‌جنوبی در کمیته امداد 2 هزار و 400 نفر است.

وی افزود: از این میزان 670 نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون بانک‌ها 117 نفر پرداختی داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تسهیل بخشیدن تسهیلات توسط بانک‌ها بیان کرد: سهمیه خراسان‌جنوبی از محل وام‌های تبصره‌ای 35 میلیارد تومان است که تاکنون 29 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

سلم‌آبادی از جذب 90 دستگاه نیسان توسط کمیته امداد در زمینه حمل و نقل خبر داد و تصریح کرد: در این راستا تاکنون نقل و انتقالات 72 دستگاه خودرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازار فروش فرش در خارج از کشور خوب نیست و فرش‌های ارسالی استان به مرکز در انبار وجود دارد خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در این راستا هزینه شده است از محل اعتبارات امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یادآور شد: با وجود اینکه خراسان‌جنوبی جزو 8 استان صنعتی کشور به حساب نمی‌آید اما توانستیم در این خصوص مصوباتی را از کمیته امداد دریافت کنیم.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی