Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مرتضی موصلی روز چهارشنبه در آیین افتتاح 320 مسکن محرومین خوزستان با مشارکت سپاه و کمیته امداد و تحویل 32 خانه عالم در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی کمیته امداد امام خمینی(ره)بحث توانمند سازی خانواده های تحت پوشش این نهاد است.
وی افزود: در سال گذشته تمامی منابع قرض الحسنه اشتغال های کوچک استان با عنایت استاندار خوزستان جذب شده و بیش از پنج هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه های دیگری که با بحث توانمندسازی نیازمندان ارتباط مستقیم دارد، بحث مسکن خانواده های تحت پوشش است که در این زمینه در سال های اخیر اقدامات خوبی با همکاری سپاه در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: احداث این واحدهای مسکونی در استان آغاز شده و امروز این افتخار را داریم که 320 واحد مسکونی به خانواده های نیازمند تحت پوشش استان تحویل داده می شود.
موصلی تصریح کرد: تمام خانواده هایی که واجد شرایط اعطای مسکن اعلام شده اند از خانواده های ساکن در 211 روستای دورافتاده و مناطق مرزی انتخاب شده اند.
وی بیان کرد: شهرستان شادگان به دلیل محرومیت های بیشتری که دارد، بیشترین تعداد از این واحدهای مسکونی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: توجه ویژه ای به ابعاد فنی کار صورت گرفته و فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیزتاکنون بر این امر تاکید فراوان داشتند.
وی افزود: ناظران حوزه بسیج مهندسان استان نیز در کنار سپاه در زمینه نظارت بر احداث این واحدهای مسکونی نقش برجسته ای داشتند و بهره گیری از گروه های جهادی صحنه های زیبایی را از ایثار و فداکاری این قشر به نمایش گذاشت.
موصلی اظهار کرد: رفع مشکلات دیگر استان نیز در طول یک سال گذشته توسط سپاه ازدیگرخدماتی بود که به مناطق محروم ارائه شد و بیش از 300 پروژه جنبی در یک سال اخیر در این روستاها اجرا شده است.
همچنین در این مراسم حجت السلام محمد حسین بلک مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص تحویل 32 خانه عالم گفت: تعداد خانه های عالم بیش از این ظرفیت ها است و اکنون 32 خانه آماده تحویل است.
وی افزود: اکنون بستر اقدامات فرهنگی در سطح استان فراهم شده و برنامه های مختلفی با همکاری سپاه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: جا دارد از اهالی روستاهایی که اراضی و املاک خود را برای ساخت خانه عالم اهدا می کنند ، قدردانی کنیم چرا که این حرکت بزرگی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در استان است.
وی بیان کرد: بیش از 40 نفر از عالمانی که قرار است در این خانه ها مستقر شوند از ماه گذشته شناسایی و جذب شده اند و تجهیزات مورد نیاز این خانه ها نیز دردست تامین است.
حجت الاسلام بلک گفت: نتیجه هم افزایی و مشارکت و این حرکت جهادی این است که تنها با 10 میلیارد ریال اعتبار بیش از 50 پروژه در مناطق سخت روستایی استان محقق شده که این گام بزرگی در اجرای سیاسیت های اقتصاد مقاومتی است.
آیین تحویل 32 خانه عالم با همکاری سازمان تبیلغات اسلامی ،افتتاح 320 مسکن محرومین خوزستان با مشارکت سپاه و کمیته امداد و آیین تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله شفیعی، حیدری و فرحانی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان و جمعی از فرماندهان سپاه در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد و کلید این منازل مسکونی به صورت نمادین به تعدادی از این محرومان اهدا شد.
همچنین در پایان این مراسم از جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تقدیر شد.
/6002 /7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار:کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد