Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ استادان گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام چهار جراحی عروق مغزی به صورت زنده، توانمندی خود را در این زمینه به نمایش می‌گذارند.

عبدالکریم رحمانیان مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این کورس دو روزه با حضور استادان به نام کشور چهار مورد جراحی عروق مغزی در بیمارستان نمازی شیراز به صورت زنده انجام می‌گیرد و شرکت‌کنندگان با یکدیگر به تبادل نظر می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استادان این دانشگاه در زمینه‌هایی مانند ضربات مغزی، ستون فقرات، تومور‌های مغزی، ضایعات عروق مغزی و کودکان تقسیم کار کرده و به شیوه‌های تخصصی دانش خود را ارتقا بخشیده‌اند.

رحمانیان که در ساعت‌های ابتدایی آغاز این کورس پزشکی، بیماری ۴۴ ساله مبتلا به آنوریسم مغزی را مورد جراحی قرار داد، ادامه داد: در طول دو روز برگزاری این کورس، چهار بیمار با مشکلات عروق مغزی جراحی می‌شوند و آخرین روش‌های انجام این جراحی‌ها با حضور استادان شرکت‌کننده از سراسر کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد تا به راهکار‌های بهتری دست یابیم.

مدیرگروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به درمان سالانه حدود ۱۲۰ مورد مبتلا به این مشکلات در بیمارستان نمازی شیراز، اظهار داشت: آنوریسم‌های مغزی در بانوان شیوع بیشتری دارد، اما به دلیل نقش موثر فشارخون بالا و مصرف دخانیات در بروز این مشکل توصیه می‌شود که با توجه بیشتر به سلامت خود، ضمن کنترل میزان فشارخون از استعمال دخانیات پرهیز شود.

وی همچنین از کامل بودن تجهیزات لازم برای جراحی‌های عروق مغزی در این بیمارستان خبر داد که در کنار توانمندی پزشکان با مراکز معتبر دنیا قابل قیاس است.

فریبرز غفارپسند دستیار جراحی مغز و اعصاب، دبیر اجرایی این سمینار تصریح کرد: ۶۰ شرکت‌کننده در طول دو روز برگزاری این سمینار به تبادل نظر می‌پردازند که از مطرح‌ترین استادان این حوزه از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند همچنین نمایندگانی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی بزرگ در آلمان و سوئیس نیز ضمن حضور در این سمینار و آشنایی با دستاورد‌های پزشکان ایرانی، آخرین تکنولوژی‌های پزشکی خود را برای انجام بهتر جراحی‌ها به پزشکان معرفی می‌کنند.

سمینار جراحی زنده عروق مغزی تا فردا ششم مهر ادامه دارد و سه بیمار دیگر نیز با مشکلات عروق مغزی که دارای شرایط غیراورژانسی هستند به دست پزشکان گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد جراحی قرار می‌گیرند و آخرین دیدگاه‌های پزشکی در زمینه کاربرد بهترین شیوه‌های جراحی مورد ارزیابی پزشکان شرکت‌کننده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

برگزاری سمینار جراحی زنده عروق مغزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه

 دانشجویان و استادان دانشگاه میبد با تجمع در این دانشگاه، خشونت نظامیان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه استادان و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سرداده و خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها اعلام کردند.

آنان تأکید کردند کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، نه تنها در برابر کشتار مردم مظلوم در غزه سکوت کرده بلکه دانشگاهیانی که این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، را قلع و قمع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی