Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری اطلاعات > ارتباطات - وزیر ارتباطات در دیدار با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات با اشاره به رفتار انجمن مبانی موبایل (GSMA) در حذف عضویت اپراتورهای ایران از این انجمن در پی عدم صدور مجوز OFAC (وزارت خزانه داری آمریکا) و نیز برخورد شرکت Apple با برنامه سازان ایرانی، خواستار پیگیری دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این موارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار که همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه تلکام ITU در بوسان کره جنوبی و در حاشیه نشست وزرای ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات برگزار شد، هولین ژائو دبیرکل ITU ضمن تبریک انتصاب مهندس آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ، از درخواست عضویت 5 دانشگاه برتر ایران در انجمن جهانی مخابرات، استقبال کرد.

مهندس آذری جهرمی که برای شرکت در اجلاس ITU در کره جنوبی به سر می برد در حاشیه این اجلاس با آقای Siyabonga cwele وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی ملاقات ودر خصوص توسعه همکاری های دو جانبه بین دو کشور گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین توافق کردند با افزایش سطح همکاری ها و تبادلات تجاری دو کشور در حوزه ICT در این دوره همکاری ها را به دوبرابر سطح فعلی افزایش دهند.

گسترش سرمایه گذاری در حوزه ارتباطی ، پژوهش های مشترک در حوزه ماهواره های LEO ، تجارت الکترونیک ، دولت الکترونیک ، امنیت سایبری و پست لجستیک از محورهای مورد توافق وزرای ارتباطات دو کشور ایران و آفریقای جنوبی برای افزایش سطح همکاری ها بود.

در ادامه این دیدار ، آقای Siyabonga cwele وزیر ارتباطات افریقای جنوبی نیز ضمن باز شمردن دستاوردهای کشورمان در حوزه پژوهش خواستار گسترش فعالیت های مشترک دو کشور در این حوزه شد.


5656

کلید واژه‌ها : آذری جهرمی - اتحادیه ارتباطات راه دور (ITU) - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - مخابرات -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای 2024 آغازی برای جهانی شدن جامعه علمی کشور

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ آغازی برای جامعه علمی هسته‌ای ایران جهت جهانی شدن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی ثابت در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ که عصر امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز توانستیم یک تجربه ارزشمند را برای انجمن هسته‌ای بر ارمغان آوریم، ارائه بیش از ۱۰۰ سخنرانی علمی و برگزاری ۱۶ میزگرد تخصصی، ارائه ۳۵۰ پوستر و حضور حداکثری جامعه علمی هسته‌ای از دانشگاه در این کنفرانس و همچنین حضور مدیران صنعت هسته‌ای باعث شد کنفرانس یک نشست تاریخی باشد.

وی افزود: در این کنفرانس صنعت و دانشگاه یک هم افزایی مناسبی داشتند، زیرا در این چند روز شاهد بودیم فناوری هسته‌ای ایران به یک بلوغ رسیده است، امروز در نشست اختتامیه این کنفرانس باید تاکید کنیم این کنفرانس آغاز برای جامعه علمی هسته‌ای ایران جهت جهانی شدن است، زیرا حضور دانشجویان در بستر بین‌المللی موجب حس خودباوری را در جوانان زنده کرد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران تصریح کرد: ارائه دستاوردهای دانشجویان در این کنفرانس مقابل دیدگان برترین پژوهشگران هسته‌ای، فرصت بسیار مناسبی را ایجاد کرد.

کریمی ثابت ادامه داد: شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای در کنفرانس تبیین شد، همچنین بحث تعهد جمهوری اسلامی برای به اشتراک گذاری این دانش برای حفاظت محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از گسترده حمایت سازمان انرژی اتمی و آژانس انرژی اتمی برخوردار بود.

کد خبر 751843

دیگر خبرها

  • کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای 2024 آغازی برای جهانی شدن جامعه علمی کشور
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • آزاد: سپک‌تاکرای ایران جایگاه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی دارد
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • دیدار مناف هاشمی با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد