Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در صورت ادغام هيونداي با کمپاني فيات کرايسلر، اين کمپاني تبديل به بزرگترين خودروساز جهان مي شود. اخيرا در فضاي مجازي شايعات زيادي شنيده مي شد که حاکي از علاقه سرجيو مارچيونه مدير عامل کمپاني ايتاليايي فيات کرايسلر براي داشتن يک شريک راهبردي در جهت طراحي و توسعه تکنولوژي هاي جديد است.
اين مدير ارشد معتقد است که بهترين راه براي تقسيم هزينه ها و ساخت خودروهايي که دوستار محيط زيست بوده و نسبت به وسايل نقليه امروزي پيشرفته تر اند شراکت اين برند تجاري با ديگر کمپاني هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اخباري که از گروه فيات کرايسلر به گوش مي رسد، اين شرکن در حال حاضر به دنبال طرح يک قرارداد براي ادغام با فولکس واگن است. اما فعلا هيچ يک از کمپاني هاي FCA و فولکس‌ واگن در اين رابطه اعلاميه اي منتشر نکرده اند.

در اين ميان روزنامه کره اي هرالد نظر متفاوتي داشته و معتقد است که هيونداي موتور به دنبال ادغام با هفتمين کمپاني خودروسازي جهان است.
بد نيست بدانيد که در صورتي که هيونداي موفق شود فيات کرايسلر تصاحب کند اين کمپاني علاوه بر اينکه تبديل به بزرگترين خودروساز جهان مي شود، مي تواند نفوذ نسبتا کم خود را در کشورهاي غربي افزايش داده و به بازار فروش و تکنولوژي هاي پيشرفته اروپايي ها و امريکايي دست پيدا کند.
از طرف ديگر اين همکاري مي توان براي FCA نيز منافع زيادي به همراه داشته باشه و علاوه بر کاهش هزينه ها، دسترسي اين خودروساز به خودروهاي پرفروش و اقتصادي را نيز فراهم کند. اما تاکنون انجام اين معامله از جانب فيات کرايسلر انکار شده است. البته اين انکار به اين معنا نيست که احتمال رخ دادن اين اتفاق وجود ندارد.
لي جائه که يک تحليلگر خودرو در موسسه Eugene Investment & Securities است، بر اين عقيده است که هيونداي از خطوط توليد فيات کرايسلر و محبوبيت و شناخت روز افزون اين نام تجاري در ايالات متحده و اروپا سود بسيار زيادي بدست خواهد آورد و مي تواند از اين طريق تمرکز خود را به سمت گسترش تاسيسات در اين دو قاره هدايت کند.
خودروي توليد مشترک هيونداي و FCA در سال گذشته موفق شد که تعداد 11.5 ميليون خريدار را به سمت خود جذب کند. در صورتي که اين دو کمپاني با يکديگر ادغام شوند قادر خواهند بود که لقب برترين خودروساز جهان را از آن خود کنند.
اين اولين بار نيست که ما شايعاتي را پيرامون فروش و واگذاري کمپاني FCA مي شنويم. به تازگي شايعاتي مبني بر خريد نام تجاري شرکت وابسته جيپ از فيات توسط شرکت خودروسازي چيني Great Wall Motors شنيده شده است.
برخي نيز معتقد اند که گروه FCA به دنبال ادغام با فولکس واگن و جنرال موتور بوده است اما هردو اين شرکت ها به دنبال خريد و تسلط کامل بر روي فيات کرايسلر بوده اند.

شايعه خريداري اين کمپاني خودروسازي توسط هيونداي از زماني آغاز شد که شرکت خودروسازي چيني Great Wall Motors براي بدست آوردن برند جيپ دچار شک و ترديد شد.
البته شنيده ها حاکي از اين است که فيات علاقه اي به همکاري با هيچ شرکت چيني نداشته و ترجيح مي دهد که با روي کار آمدن دولت دونالد ترامپ و اوليت يافتن منع همکاري با چين دست همکاري خود را به سمت ديگر کشورها دراز کند.
براساس برآوردها، خريد گروه FCA هزينه 11.2 تريليون ووني به همراه خواهد داشت که معادل 9.83 ميليارد دلار است. اين هزينه شامل خريد کمپاني زيرمجموعه مازراتي و شرکت بزرگ قطعه ساز مگنتي مارلي نيز مي شود.
شايعات پيرامون ادغام اين برند ايتاليايي خيلي دور از واقعيت نبوده و به نظر مي رسد که احتمال به واقعيت پيوستن آن ها وجود دارد. بنابراين بايد منتظر بود و ديد که در انتها کدام يک از اين شايعات به واقعيت خواهد پيوست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ در برنامه مثبت آموزش شبکه آموزش سیما گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویدادهای جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاوردهای جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

خالقیان در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین حضور هیأت‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاوردهای شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجهیزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته‌ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجهیزات الکترونیک پزشکی، تجهیزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازارهای صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجهیزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع گردد.

وی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطا شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، ۲۹ اردیبهشت الی ۱ خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6090607 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد