Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
یک سینماگر در هیات داوران، یک فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل و یک فیلم در بخش مسابقه آینده آسیا سهم سینمای ایران در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو است.

به گزارش همشهري به نقل از اسكرين‌ديلي، سيدرضا ميركريمي كه در سال‌هاي اخير بيش از حضور روي صندلي كارگرداني در مقام داوري در جشنواره‌هاي بين‌المللي مشغول كار بوده، يكي از 5 عضو هيات داوران بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره توكيو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رياست اين هيات را تامي لي جونز، بازيگر سرشناس آمريكايي بر عهده دارد كه در آينده نزديك با «تازه آغاز شده است» ران شلتن به پرده سينماها بازمي‌گردد. مارتين پرووست فيلمساز فرانسوي، ژائو وي بازيگر زن چيني و ماساتوشي ناگاسي بازيگر ژاپني سه داور ديگر اين دوره هستند.

در بخش مسابقه رسمي سي‌امين جشنواره توكيو 15 فيلم براي كسب جايزه رقابت مي‌كنند كه «خانه/اِئو»‌ به كارگرداني اصغر يوسفي‌نژاد يكي از آنهاست. نخستين تجربه كارگرداني منتقد قديمي كه به زبان تركي آذربايجاني ساخته شده، سال گذشته در جشنواره سي و پنجم فجر رونمايي شد و با وجود استقبال تماشاگران و منتقدان، چندان مورد توجه داوران قرار نگرفت. «خانه» بهار امسال نماينده ايران در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره جهاني فيلم فجر بود كه جوايز بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم اين بخش را از آن خود كرد.

«زندگی بدون زندگی» به کارگردانی کاوه معین‌فر دومين فيلم ايراني حاضر در توكيو است كه در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه آینده آسیا به نمايش درمي‌آيد. در اين بخش فیلمسازان با نخستين تا سومين تجربه خود به رقابت مي‌پردازند. عباس عطایی، امیر وزان و مرجان صادقی بازیگران اصلی «زندگي بدون زندگي» هستند که در داستان زنگي يك مدرس موسیقی را در كنار پدر مبتلا به سرطانش روايت مي‌كند.

در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره توكيو2017 فيلم‌هايي از ايتاليا، مالزي، فنلاند، آلمان، تركيه، لوكزامبورگ، چين، ژاپن، فرانسه، گرجستان، بلغارستان و قزاقستان حضور دارند. سی‌امین دوره اين رويداد مهم سينمايي ۲۴ اکتبر تا سوم نوامبر در ژاپن برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید و متفاوت به سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید.

از عناوین کتاب‌های جدید می‌توان اشاره کرد به:

«از سلاخ‌خانه تا مهدیه»

زندگی و زمانه غلام محمدی که پس از آشنایی با شیخ احمد کافی توسط ایشان شاه غلام لقب گرفت و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد. در این کتاب بخش‌هایی از زندگی شیخ احمد کافی از زبان شاه‌غلام با زبانی صریح، کوچه بازاری و آمیخته با حکمت لوتی‌گری روایت شده است.

«بازنویسی ‌منتهی‌الآمال»

بازنویسی و تحریر تازه‌ای از منتهی‌الآمال تألیف شیخ عباس قمی با موضوع زندگانی چهارده معصوم علیهم‌السلام که مطالب کتاب با حفظ امانت‌داری، طبق ویرایشی اساسی به صورت قابل فهم طبقه‌بندی شده است.

«خونهایش»

روایتی در قالب اول شخص مفرد که وقایع پایانی عاشورا و مصائب حضرت حسین علیه السلام از زبان حضرت زینب سلام الله علیها با نثری ادبی و با تأمل در منابع عاشورایی بازگو می‌شود.

«علمدار پاراچنار»

سرگذشت فکری، سیاسی سیدعارف حسین حسینی رهبر سابق شیعیان پاکستان. روایت‌هایی از فعالیت‌های فرهنگی و دینی سیدعارف در دهه‌ی پنجاه در پاراچنار منطقه‌ای در شبه قاره هند و تأثیرات او در این منطقه.

«ارض موعود»

داستانی پر جنب‌و‌جوش بر اساس ماجراهای واقعی از چهار رفیق صمیمی با درونمایه‌ی یهود و توهم نژاد برتر. هر بخش از داستان با عناوین مختلف، همچون پازل در کنارهم مسیر داستان را مشخص می‌کند.

«سیرهنامه امیرالمونین، جلد۴»

سیری در سرگذشت و سیره‌ی حضرت امیر علیه‌السلام در مقطعی از دوران خلافت حضرت، به همراه گزارشی از جغرافیای کوفه با دور اندیشی در جنگ صفین و رویدادها و حوادث پیرامون آن.

«خاکنشین»

داستانی تاریخی از دوره‌ی زندگی حاج شیخ عباس قمی و حکومت رضاشاه و کشف حجاب است. زمانه‌ای که کتاب مفاتیح ‌الجنان حاج شیخ عباس قمی متولد شد و دست به دست و شهر به شهر چرخید.

«فرار ماردوش»

فرار ماردوش روایت زندگی نوجوانی است که در پی یافتن راه نجات است و در بحبوحه انقلاب، مسیر نجات حقیقی را پیدا می‌کند.

«پرونده مختارنامه»

پرونده مختارنامه روایتی خواندنی دربارۀ سریالی تماشایی است! این کتاب قرار است به این سؤال پاسخ بدهد که در شرایطی که برخی آثار هنری با دریافت بودجه‌های کلان به آثاری کم‌ارزش تبدیل می‌شوند، چگونه یک اثر هنری ماندگار می‌شود و طراوت خود را حتی پس از گذشت سال‌ها حفظ می‌کند.

«دنیایی که آدم ساخت»

داستانی جذاب و پرکشش درباره آفرینش آدم(ع) که آیات و روایات موجود در این حوزه را با زبانی ادبی و روایی برای مخاطب جوان و نوجوان امروز بازگو کرده است.

علاوه بر کتاب‌هایی با موضوع تاریخ اسلام و تشیع، عناوین بسیاری با موضوع خانواده، تاریخ معاصر ایران، شعر و ادبیات داستانی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که در نمایشگاه امسال، انتشارات بین‌الملل در کنار عرضه کتاب، فعالیت‌های فرهنگی متعددی همچون رونمایی، جلسات نقد و بررسی کتاب، جشن امضا با حضور نویسندگان نام‌آشنا و چهره‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های ویژه باشگاه مخاطبان را تدارک دیده است.

در ضمن سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با شعار «بخوانیم و بسازیم» از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی تهران در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی