Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هنگ مرزی اترک گنبدکاووس گفت: محموله موادمخدر از نوع تریاک توسط ماموران یگان نظامی در یکی از روستاهای مرزی شهرستان گنبدکاووس کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, محمدرضا سراوانی, ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی گزارش مردمی از ورود یک محموله تریاک از استان سیستان و بلوچستان به گنبدکاووس توسط فردی و احتمال خارج کردن آن از مرز، رسیدگی به این گزارش در دستور کار ماموران هنگ مرزی اترک قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست هنگ مرزی اترک گنبدکاووس افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی ماموران متوجه شدند که محموله تریاک به توابع یکی از روستاهای مرزی گنبدکاووس منتقل و در 2 واحد انبار جاسازی شده است.

سراوانی یادآور شد:ماموران هنگ مرزی روز گذشته پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی به مکان مورد نظر مراجعه و در بررسی از یک انبار 18 کیلو و 861 گرم تریاک و از انبار دوم نیز 2 کیلو و 396 گرم سوخته تریاک و 5 گرم حشیس کشف و ضبط کردند.

سرپرست هنگ مرزی اترک گنبدکاووس تاکید کرد: علاوه بر کشف موادمخدر، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، 4 دستگاه گیرنده ماهواره، 4 فشنگ و یک دستگاه ترازوی دیجیتال توزین مواد و مقداری مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شد، و در این پرونده یک خانم 45 ساله و یک مرد 32 ساله به عنوان صاحبان انبارها دستگیر شدند.

سراوانی تصریح کرد: 74 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند قاچاق در یکی از واحدهای صنفی بازارچه مرزی تیرپاک اینچه برون کشف و همچنین 4 شکارچی متخلف به همراه 4 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز با 21 عدد فشنگ، توسط ماموران هنگ مرزی اترک در حوزه شهرستان مرزی مراوه‌تپه در شرق استان گلستان دستگیر شدند.

وی گفت: گوشی‌های تلفن همراه قاچاق و نیز شکارچی‌های مختلف که یکی از آنان از استان‌های جنوبی کشور برای شکار به منطقه آمده بود, روز گذشته توسط ماموران هنگ مرزی اترک دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

R41471/P1486/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت

احمد احمدی گفت: تالاب آلاگل ۵۰۰ هکتار، آجی گل ۲۵۰ هکتار و آلماگل ۱۹۰ هکتار پهنه آبی دارد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این تالاب‌ها به‌طور تقریبی خشک بودند افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: حضور زیستمندان حیات وحش و سرسبزی حاشیه تالاب‌ها، خوشحالی اهالی بومی منطقه را در پی دارد و بر زیبایی این جاذبه آبی افزوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس با اشاره به افزایش جهانی گرمای هوا، ادامه داد: اگر در ماه‌های پیش رو سیلابی نداشته باشیم احتمال تبخیر بخش زیادی از پهنه آبی تالاب‌های سه گانه شهرستان وجود دارد.

سه تالاب بین‌المللی که در بخش داشلی‌برون گنبدکاووس نزدیک به مرز ایران- ترکمنستان و در فاصله کمی نسبت به هم واقع شدند در مجموع افزون بر سه هزار هکتار مساحت دارند که بزرگترین آنها «آلاگل» با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و سپس «آجی‌گل» با ۳۲۰ هکتار و در نهایت «آلماگل» با ۲۰۷ هکتار است.

وقوع سیلاب اگر برای هر نقطه‌ای از ایران همراه با خسارت باشد برای مردم ساکن اطراف تالاب‌ها که با خشکسالی شدید دست به گریبان هستند نعمتی بزرگ محسوب می‌شود چرا که ورود هر قطره از رواناب‌های جاری به این ذخیره‌گاه‌های طبیعی با کمک به تداوم زندگی گونه‌های مختلف جانواری و گیاهی آن برابر است.

جوامع محلی از این تالاب‌ها در کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و گردشگری استفاده می‌کنند و یکی از عوامل اصلی سکونتگاه این جوامع در منطقه وجود این تالاب‌هاست.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • رویداد استارت آپی در گنبدکاووس با رنگ و بویی انتخاباتی
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • کشف ۲۵ کیلو تریاک در ایستگاه شهید مدنی
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم