Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:13:05 GMT

رویداد کار آفرینی دیدار در کارخانه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۷۸۲۹۴

رویداد کار آفرینی دیدار در کارخانه برگزار شد


به همت دفتر تجاری سازی اشتغال و مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل، رویداد کارآفرینی «دیدار در کارخانه» در کارخانه فرآورده های گیاهان دارویی گلجوش سراب برگزار شد. به گزارش ایسنا منطقه اردبیل, سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل درخصوص برگزاری این رویداد گفت: رویداد کارآفرینی «دیدار در کارخانه» با مجوز سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی و با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، آشنایی با کسب و کار نتیجه بخش، آموزش و توانمندسازی فناوران مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی و علاقه مندان حوزه و آشنایی با مراحل فرآوری، عرضه و  فروش محصولات حاصل از گیاهان دارویی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران محمدی با بیان اینکه در رویداد کارآفرینی، کارآفرینان از آغاز تا رسیدن به نقطه قابل اتکا و ایجاد زمینه های شغلی را تشریح می کنند، اضافه کرد: نحوه برگزاری رویدادها در جهاددانشگاهی اردبیل به گونه ای است که علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار را به محل فعالیت کارآفرینان برده و از نزدیک با نحوه فعالیت آن ها الگوی مطلوبی را برای علاقمندان حوزه های مختلف خلق می شود . سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی، برای برگزاری رویدادهای دورهمی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی، گلخانه های گیاهان دارویی و کارگاه های مرتبط برنامه ریزی شده است تا زنجیره اطلاعات و مهارت افزایی تکمیل گردد. در ادامه این بازدید، مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گلجوش سراب به بیان اهداف و انگیزه های خود از ورود به این عرصه پرداخت و گفت: آغاز فعالیت ما به شکل خانگی و دستی بود اما بعدها با برنامه ریزی مناسب و قبول رنج ها و ریسک این حوزه کار را به شکل نظام یافته در قالب کارگاه ادامه دادیم و با ورود جدی به بازار دامنه تولید را به بیش از 50 نوع محصول افزایش دادیم.
محمد مهدی کریمی اظهار داشت: در حال حاضر 20 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر  به صورت غیر مستقیم و فصلی در این کارخانه فعالیت دارند. وی تاکید کرد: جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی به جای منتظر شدن برای شغل های دولتی، باید روحیه ورود به دنیای کار و اشتغال را در خود تقویت نموده و با بهره گیری از فناوری های روز و تشکیل تیم های کاری به رهبری این ایده های ارزشمند فکری خود بپردازند . گفتنی است در پایان این رویداد شرکت کنندگان ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه، سئوالات اختصاصی خود را از کارآفرین این مجموعه و صاحب نظران حاضر مطرح نمودند.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد چهار روزه «هاکامستر»، هم‌زمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

در این رویداد با ارائه ۸ کارگاه آموزشی و ۴ پنل تخصصی در زمینه‌های مختلف، شرکت کنندگان با مفاهیم کلیدی و ابزار‌های پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت در زمانی کوتاه، آشنا می‌شوند.

 نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس» امسال شاهد برگزاری نخستین رویداد هاکامستر است؛ رویدادی که با هدف یادگیری سریع برگزار می‌شود.

هاکامستر فرصتی برای یادگیری سریع موضوعات کاربردی است. این برنامه به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا مهارت‌های جدیدی را کسب کنند دانش خود را گسترش دهند و برای چالش‌های دنیای واقعی آماده شوند.

ایجاد شبکه‌ای از نوآوران بر اهداف دیگر این رویداد است. این برنامه فرصتی برای شرکت کنندگان است تا با دیگر نوآوران از سراسر کشور ارتباط برقرار کنند و از تجربیات و ایده‌های یکدیگر بیاموزند.

ارائه ابزار‌های پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت از دیگر اهداف‌ها مستر اینوتکس ۲۰۲۴ است. در این رویداد به شرکت کنندگان ابزار‌های لازم برای تبدیل ایده‌های خود به واقعیت داده می‌شود. این ابزار‌ها شامل مواردی مانند نرم افزار طراحی، پلتفرم‌های نمونه سازی، و منابع مالی است.

در این رویداد کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. ایده‌پردازی، اعتبارسنجی و تحقیق بازار یکی از کارگاه هاست. در این کارگاه شرکت کندگان با تکنیک‌های خلاقانه ایده‌پردازی آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه ایده‌های خود را پرورش داده و آنها را به طرح‌های عملی تبدیل کنند.

بیزینس مدل‌های برند از دیگر کارگاه‌های این رویداد است. شرکت‌کنندگان در این کارگاه با انواع مدل‌های کسب و کار آشنا می‌شوند و چگونگی طراحی مدل مناسب برای ایده‌‌ها آشنا می‎شوند.

طراحی MVP افسانه‌ای کارگاه دیگری است که در این رویداد برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی با روش‌های سریع و کاربردی طراحی محصول و تجربه کاربری (UX/UI)  و چگونگی تولید محصولات کاربر پسند است.

عنوان کارگاه دیگری از رویداد هاکامستر،«بازاریابی برای ایده‌هایی که به دنیا نیامده‌اند» است. افراد، در این کارگاه با تکنیک‌های جذب مشتری و چگونگی استفاده از روش‌های خلاقانه و نوین آشنا می‌شوند.

پنل انتقال تجربه مدیران محصول و مارکتینگ نیز در این رویداد برگزار می‌شود. در این پنل، مدیران محصول و مارکتینگ شرکت‌های موفق تجارب و چالش‌های خود را  با شرکت‌کنندگان، به اشتراک می‌گذارند.

آشنایی با مهم‌ترین روش‌های توسعه سریع برنامه‌نویسی سرور، پنل انتقال دانش و تجربه مدیران، فرصت‌ها و قواعد جذب سرمایه، هنر ارائه به داور و سرمایه‌گذاران، پنل انتقال تجربه مدیران نوآوری صنایع و سرمایه‌گذاران نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

شرکت‌کنندگان در این برنامه مهارت استفاده از ابزار‌های نوآورانه را در تبدیل ایده‌های خود به واقعیت در زمانی کوتاه می‌آموزند و به انتقال دانش و تجربه با یکدیگر می‌پردازند.

همچنین محتوای آموزشی این برنامه با مشارکت اساتید و افراد صاحب‌نظر ضبط و منتشر شده و دراختیار دیگر علاقمندان در شبکه نوآوری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴