Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير نفت درباره بسته‌هاي تشويقي براي جذب سرمايه گذار در صنعت پتروشيمي گفت: تکميل کنندگان زنجيره توليد در اين صنعت مشمول تخفيف در قيمت خوراک مي‌شوند.

به گزارش ايرنا به نقل از شرکت ملي صنايع پتروشيمي، مرضيه شاهدايي ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي ايران پلاست درباره بسته‌هاي تشويقي جذب سرمايه‌گذار خارجي در صنعت پتروشيمي گفت: مشوق‌هايي براي تکميل زنجيره توليد از بالادست تا پايين دست در نظر گرفته شده است که با تکميل هر مرحله از زنجيره، توليدکنندگان مشمول تخفيف در قيمت خوراک مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين بدان معناست که توليدکنندگان محصولات پتروشيمي با خوراک گازي اگر در مناطق محروم تا سه مرحله از زنجيره پيش بروند، در قيمت خوراک تا 30 درصد تخفيف خواهند داشت.
مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي در باره برگزاري نمايشگاه ايران پلاست گفت: با بازديد و الگوبرداري از نمايشگاه‌هاي ‌بين‌المللي و کمک گرفتن از برگزار کنندگان جهاني تلاش کرديم که اين دوره در يک کلاس جهاني برگزار شود.
وي افزود: با بازخوردهاي بسيار خوب و پيشنهادهاي ارائه شده، اميدوارم که نمايشگاه دوره‌هاي آينده مطلوب‌تر برگزار شود.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي هدف اصلي برگزاري نمايشگاه ايران پلاست را گردهم آوردن فعالان صنعت پلاستيک و پليمر عنوان و اظهار کرد: توليدکنندگان بالادست و پايين دست پتروشيمي و توليد کنندگان تجهيزات و ماشين آلات داخلي و خارجي در اين نمايشگاه در کنار هم قرار گرفته و سبب هم افزايي صنعتي شوند.
شاهدايي تصريح کرد: پتروشيمي رکن اقتصادي و تاثيرگذار در اشتغالزايي و رشد و توسعه اقتصادي کشور است.
وي گفت: يازدهمين نمايشگاه ايران پلاست به عنوان يکي از معتبرترين نمايشگاه‌هاي تخصصي صنعت پلاستيک منطقه، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اين صنعت را در منظر ديد جهانيان قرار داد.
مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ادامه داد: اين نمايشگاه صنعتگران ايراني را با تازه‌ترين دستاوردهاي صنعت پلاستيک و پليمر دنيا آشنا کرد.
شاهدايي تصريح کرد: اين رويداد بزرگ نمايشگاهي فرصتي براي ارائه دستاوردهاي جديد صنعت پلاستيک، نمايش نوآوري‌ها و دستاوردهاي فناوري، توجه ملي به قابليت‌ها و توانمندي‌ها، تمرکز بر رفع چالش‌ها و موانع توسعه آن و تبيين فرصت‌ها و ارائه راهکار و رفع موانع اين صنعت است.
وي با اشاره به تفاهم‌نامه‌هايي که شرکت ملي صنايع پتروشيمي با شرکت‌هاي معتبر بين المللي امضا کرده است، افزود: به‌زودي برآورد فني و اقتصادي طرح‌ها از سوي شرکت‌هاي خارجي پايان مي‌يابد و در آينده نزديک نتايج آن اعلام خواهد شد.
به گزارش ايرنا، يازدهمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست، با حضور600 شرکت داخلي و بيش از 530 شرکت خارجي از 23 کشور، امروز به پايان رسيد.
ميزان استقبال شرکت هاي بين المللي از اين نمايشگاه بيشتر شده به طوري که نسبت به آخرين نمايشگاه دوران تحريم يعني نمايشگاه نهم، حدود 100 درصد و ميزان رشد شرکت هاي خارجي نسبت نمايشگاه دهم نيز 21 درصد افزايش رشد داشته است.
کشورهاي بلژيک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، يونان، هند، صربستان، ايتاليا، کره جنوبي، اتريش، لوکزامبورگ، سوئيس، اسپانيا، انگليس، تايلند، چک، قبرس، ترکيه، تايوان، چين، ژاپن و امارات در اين نمايشگاه شرکت کردند که اين تعداد شرکت کننده نشان دهنده جايگاه صنعت پتروشيمي کشورمان در عرصه بين المللي است.
از سوي ديگر برخي از کشورها مانند پاکستان و عراق نيز هيات هايي را به اين نمايشگاه اعزام کرده اند.
در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه، شرکت هاي خارجي با ظرفيت و توان شرکت هاي ايراني آشنا شدند و زمينه تعامل گسترده تر با صنعت پتروشيمي ايران فراهم شده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام** 2022*1961*خبرنگار: ميثم طاهري* انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز در حالی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز کرد که افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال وشکست پروژه تحریم حکایت دارد.

در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

وزیر نفت در آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد که دولت سیزدهم معطل قدرت‌های بزرگ نشد و بر توان داخلی تکیه کرد و ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزود.

به گفته اوجی؛ وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم. وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار به امضا رسیده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه در محل بین‌المللی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت فرش ۸ برابر صنعت پتروشیمی توان ارزآوری دارد
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز ,پالایش و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران زمینه‌ را برای تبادل‌نظر ذی‌نفعان فراهم می‌کند
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی آغاز به کار کرد
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟